Hallo, af en toe kijk ik in mijn modem instellingen en volgens mij zie ik elke keer Internet (Verbonden (partial bonding DS) ) in het rood, wifi en telefoon zijn groen, ook als ik de modem herstart. Verder ervaar ik zover ik weet geen problemen met de verbinding, bedraad en draadloos (dus met het rode partial bonding), ik vroeg mij of wat dit partial bonding betekent en of dit toch invloed heeft op mijn internet verbinding.
Opgelost! Ga naar oplossing.
monteur is net geweest en de aansluitingen vernieuwd, blijkbaar is er schade aan de groene kabel en moet deze hersteld worden, hierover heb ik zojuist een mail gekregen, voorlopig kan ik nu nog wel op internet/tv/bellen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Partial bonding houdt in dat een of meerdere kanalen niet kunnen worden gekoppeld door een signaalprobleem, DS houdt in dat dit probleem in de downstream speelt.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 826000000 | -6 | 35 | 256qam | 29 |
2 | 610000000 | 0 | 37 | 256qam | 2 |
3 | 618000000 | -1 | 35 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 0 | 37 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 0 | 37 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 0 | 37 | 256qam | 6 |
7 | 666000000 | 0 | 34 | 256qam | 9 |
8 | 674000000 | 0 | 37 | 256qam | 10 |
9 | 698000000 | -1 | 37 | 256qam | 13 |
10 | 706000000 | -2 | 37 | 256qam | 14 |
11 | 714000000 | -2 | 37 | 256qam | 15 |
12 | 722000000 | -3 | 37 | 256qam | 16 |
13 | 730000000 | -3 | 37 | 256qam | 17 |
14 | 738000000 | -5 | 36 | 256qam | 18 |
15 | 746000000 | -4 | 36 | 256qam | 19 |
16 | 754000000 | -4 | 36 | 256qam | 20 |
17 | 762000000 | -5 | 36 | 256qam | 21 |
18 | 778000000 | -7 | 32 | 256qam | 23 |
19 | 786000000 | -6 | 31 | 256qam | 24 |
20 | 602000000 | 0 | 38 | 256qam | 1 |
21 | 834000000 | -6 | 36 | 256qam | 30 |
22 | 842000000 | -5 | 36 | 256qam | 31 |
23 | 850000000 | -5 | 36 | 256qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 35.595 | 109685691 | 522 |
2 | Goed (Locked) | 37.636 | 106865036 | 7 |
3 | Goed (Locked) | 35.084 | 106865392 | 162 |
4 | Goed (Locked) | 37.636 | 106866026 | 33 |
5 | Goed (Locked) | 37.636 | 106866544 | 27 |
6 | Goed (Locked) | 37.356 | 106863463 | 26 |
7 | Goed (Locked) | 34.926 | 106864961 | 1896 |
8 | Goed (Locked) | 37.636 | 106867597 | 34 |
9 | Goed (Locked) | 37.636 | 106856655 | 6 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 106855819 | 2 |
11 | Goed (Locked) | 37.356 | 106860875 | 2451 |
12 | Goed (Locked) | 37.356 | 106855706 | 6294 |
13 | Goed (Locked) | 37.356 | 105990237 | 8481 |
14 | Goed (Locked) | 36.387 | 106869318 | 42 |
15 | Goed (Locked) | 36.610 | 106869871 | 11 |
16 | Goed (Locked) | 36.610 | 106855944 | 14 |
17 | Goed (Locked) | 36.387 | 106860259 | 34 |
18 | Goed (Locked) | 32.073 | 239251 | 143307 |
19 | Goed (Locked) | 31.404 | 37681 | 16658 |
20 | Goed (Locked) | 38.605 | 106857406 | 11 |
21 | Goed (Locked) | 36.610 | 106872572 | 42 |
22 | Goed (Locked) | 36.387 | 106873285 | 448 |
23 | Goed (Locked) | 36.387 | 106869154 | 1060 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 28600000 | 47 | 2.560 | 64qam | 12 |
2 | 58800000 | 47 | 5.120 | 64qam | 7 |
3 | 31800000 | 44 | 2.560 | 64qam | 11 |
4 | 38400000 | 45 | 5.120 | 64qam | 10 |
5 | 45200000 | 47 | 5.120 | 64qam | 9 |
6 | 52000000 | 45 | 5.120 | 64qam | 8 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
5 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
De downstream vertoont overduidelijk instraling, voornamelijk van 5G, zichtbaar aan de te lage MER-waarden en de lage aantallen unerrored codewords op twee kanalen. Dit laatste impliceert een hoge CER (uncorrectable codeword errors). Dit heeft absoluut invloed op de stabiliteit van de internetverbinding. Op de hogere frequenties is het vermogen aan de lage kant, maar nog acceptabel.
Zo te zien is de installatie nog hetzelfde als in je vorige topic en gebruik je een VQ601R als AOP (in de lasdoos). De gehele installatie is verouderd en aan een algehele upgrade toe.
Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het vervangen van de VQ601R door een btv 01-SET, dit is kosteloos. De splitter (ES-02) moet vervangen worden door een POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem.
Wat is de lengte van de TV-kabel? Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 meter wordt kosteloos toegestuurd met eerder genoemd aansluitmateriaal, een kabel van 7,5 meter kun je bestellen via Ziggo Randapparatuur.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
dank voor uw reactie, de tv kabel is ~3 meter
T.a.v. moderator, benodigdheden:
Ik kan mij voorstellen dat je deze 'partial bonding DS melding opgelost wilt hebben, @kmc
Ik zie dat @tobiastheebe zich op jouw aansluiting gestort heeft. Dit was zo te zien ook wel echt nodig want het signaal gaat verre van goed. Ik heb een monteur ingepland voor 01-08 tussen 8.00 & 13.00 om de installatie de updaten. Aan zo'n afspraak kleven wel een aantal voorwaarden. Mocht de afspraak niet gelegen komen, of ben je het niets eens met de voorwaarden, dan kun je de afspraak in Mijn Ziggo verplaatsen/annuleren. Per mail volgt nog even een bevestiging.
Daarnaast stuur ik je een andere splitter en kabels voor zowel het modem als de TV. Ook hiervan volgt een bevestiging per mail.
Laat je na de afspraak even weten hoe het gegaan is?
zojuist de splitter en 1 kabel binnen gekregen, klopt het dat het 1 kabel is?
Dat is alleen de IEC/F-kabel voor het modem, de IEC/IEC-kabel van 3 m. voor de TV is waarschijnlijk nog onderweg met PostNL. Indien nodig kan de monteur deze ook plaatsen.
monteur is net geweest en de aansluitingen vernieuwd, blijkbaar is er schade aan de groene kabel en moet deze hersteld worden, hierover heb ik zojuist een mail gekregen, voorlopig kan ik nu nog wel op internet/tv/bellen
Wat ontzettend rot dat er schade aan de groene kabel is geconstateerd, @kmc. Ik begrijp dat er nu een proces is gestart om dat verder op te lossen, dat is mooi! Gelukkig dat je in de tussentijd wel gebruik kunt maken van internet, bellen en tv. Dat scheelt een hele hoop.
Zou je ons hier op de hoogte willen houden van hoe alles gaat en vooral hoe het gaat zodra de schade aan de groene kabel is hersteld?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.