1
Vraag
2
Reacties
kmc

Raadgever
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet (Verbonden (partial bonding DS) )

Hallo, af en toe kijk ik in mijn modem instellingen en volgens mij zie ik elke keer Internet (Verbonden (partial bonding DS) ) in het rood, wifi en telefoon zijn groen, ook als ik de modem herstart. Verder ervaar ik zover ik weet geen problemen met de verbinding, bedraad en draadloos (dus met het rode partial bonding), ik vroeg mij of wat dit partial bonding betekent en of dit toch invloed heeft op mijn internet verbinding.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kmc
topicstarter
Raadgever
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

monteur is net geweest en de aansluitingen vernieuwd, blijkbaar is er schade aan de groene kabel en moet deze hersteld worden, hierover heb ik zojuist een mail gekregen, voorlopig kan ik nu nog wel op internet/tv/bellen

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12196Posts
  • 742Oplossingen
  • 4673Likes

Partial bonding houdt in dat een of meerdere kanalen niet kunnen worden gekoppeld door een signaalprobleem, DS houdt in dat dit probleem in de downstream speelt.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

kmc
topicstarter
Raadgever
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1826000000-635256qam29
2610000000037256qam2
3618000000-135256qam3
4626000000037256qam4
5634000000037256qam5
6642000000037256qam6
7666000000034256qam9
8674000000037256qam10
9698000000-137256qam13
10706000000-237256qam14
11714000000-237256qam15
12722000000-337256qam16
13730000000-337256qam17
14738000000-536256qam18
15746000000-436256qam19
16754000000-436256qam20
17762000000-536256qam21
18778000000-732256qam23
19786000000-631256qam24
20602000000038256qam1
21834000000-636256qam30
22842000000-536256qam31
23850000000-536256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)35.595109685691522
2Goed (Locked)37.6361068650367
3Goed (Locked)35.084106865392162
4Goed (Locked)37.63610686602633
5Goed (Locked)37.63610686654427
6Goed (Locked)37.35610686346326
7Goed (Locked)34.9261068649611896
8Goed (Locked)37.63610686759734
9Goed (Locked)37.6361068566556
10Goed (Locked)37.6361068558192
11Goed (Locked)37.3561068608752451
12Goed (Locked)37.3561068557066294
13Goed (Locked)37.3561059902378481
14Goed (Locked)36.38710686931842
15Goed (Locked)36.61010686987111
16Goed (Locked)36.61010685594414
17Goed (Locked)36.38710686025934
18Goed (Locked)32.073239251143307
19Goed (Locked)31.4043768116658
20Goed (Locked)38.60510685740611
21Goed (Locked)36.61010687257242
22Goed (Locked)36.387106873285448
23Goed (Locked)36.3871068691541060

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

128600000472.56064qam12
258800000475.12064qam7
331800000442.56064qam11
438400000455.12064qam10
545200000475.12064qam9
652000000455.12064qam8

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00000
32.00000
42.00010
52.00000
62.00000
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12196Posts
  • 742Oplossingen
  • 4673Likes

De downstream vertoont overduidelijk instraling, voornamelijk van 5G, zichtbaar aan de te lage MER-waarden en de lage aantallen unerrored codewords op twee kanalen. Dit laatste impliceert een hoge CER (uncorrectable codeword errors). Dit heeft absoluut invloed op de stabiliteit van de internetverbinding. Op de hogere frequenties is het vermogen aan de lage kant, maar nog acceptabel.

 

Zo te zien is de installatie nog hetzelfde als in je vorige topic en gebruik je een VQ601R als AOP (in de lasdoos). De gehele installatie is verouderd en aan een algehele upgrade toe.

 

Een monteursafspraak is noodzakelijk voor het vervangen van de VQ601R door een btv 01-SET, dit is kosteloos. De splitter (ES-02) moet vervangen worden door een POA-01-B met IEC/F-kabel voor het modem.

 

Wat is de lengte van de TV-kabel? Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 meter wordt kosteloos toegestuurd met eerder genoemd aansluitmateriaal, een kabel van 7,5 meter kun je bestellen via Ziggo Randapparatuur.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

kmc
topicstarter
Raadgever
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

dank voor uw reactie, de tv kabel is ~3 meter

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12196Posts
  • 742Oplossingen
  • 4673Likes

T.a.v. moderator, benodigdheden:

 

  • Monteursafspraak t.b.v. plaatsen btv 01-SET
  • Splitter POA-01-B
  • IEC/F-kabel 1,5 m. t.b.v. modem
  • IEC/IEC-kabel 3 m. t.b.v. TV/decoder
Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1884Posts
  • 223Oplossingen
  • 608Likes

Ik kan mij voorstellen dat je deze 'partial bonding DS melding opgelost wilt hebben, @kmc

Ik zie dat @tobiastheebe zich op jouw aansluiting gestort heeft. Dit was zo te zien ook wel echt nodig want het signaal gaat verre van goed. Ik heb een monteur ingepland voor 01-08 tussen 8.00 & 13.00 om de installatie de updaten. Aan zo'n afspraak kleven wel een aantal voorwaarden. Mocht de afspraak niet gelegen komen, of ben je het niets eens met de voorwaarden, dan kun je de afspraak in Mijn Ziggo verplaatsen/annuleren. Per mail volgt nog even een bevestiging.

Daarnaast stuur ik je een andere splitter en kabels voor zowel het modem als de TV. Ook hiervan volgt een bevestiging per mail.

Laat je na de afspraak even weten hoe het gegaan is?

kmc
topicstarter
Raadgever
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

zojuist de splitter en 1 kabel binnen gekregen, klopt het dat het 1 kabel is?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12196Posts
  • 742Oplossingen
  • 4673Likes

Dat is alleen de IEC/F-kabel voor het modem, de IEC/IEC-kabel van 3 m. voor de TV is waarschijnlijk nog onderweg met PostNL. Indien nodig kan de monteur deze ook plaatsen.

kmc
topicstarter
Raadgever
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

monteur is net geweest en de aansluitingen vernieuwd, blijkbaar is er schade aan de groene kabel en moet deze hersteld worden, hierover heb ik zojuist een mail gekregen, voorlopig kan ik nu nog wel op internet/tv/bellen

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2947Posts
  • 396Oplossingen
  • 642Likes

Wat ontzettend rot dat er schade aan de groene kabel is geconstateerd, @kmc. Ik begrijp dat er nu een proces is gestart om dat verder op te lossen, dat is mooi! Gelukkig dat je in de tussentijd wel gebruik kunt maken van internet, bellen en tv. Dat scheelt een hele hoop. 

 

Zou je ons hier op de hoogte willen houden van hoe alles gaat en vooral hoe het gaat zodra de schade aan de groene kabel is hersteld? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.