1
Vraag
2
Reacties
Gertje79

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet Snelheid van 600 Mbps naar 40 Mbps

Ik heb een bijzondere storing sinds een paar weken. De internet snelheid (Bekabeld en direct aangesloten op de connectbox!! ) gaat ineens 10x trager. Download gaat van 600 Mbps naar 40, en upload van 40 Mbps naar 1 a 3 Mbps

Als ik het modem aan en uit zet of reboot via inloggen op de modem, dan is daarna voor 5 a 6 uur de snelheid weer ok.

Voor de duidelijkheid, ik blijf connectie houden... alleen niet vooruit te branden. Testen zijn bekabeld gedaan, direct op het modem!! dus niets via WiFi!

Ik heb al mijn externe apparaten (tp link adapters en Netgear router (in accespoint modus) al eens uit gehad om te kijken of het daar aan ligt... maar ook dan vertraagd de snelheid naar verloop van tijd.

 

Ligt dit aan het ziggo netwerk? of moet ik toch op het local netwerk het probleem blijven zoeken?

als er stappen zijn die ik kan doen om een en ander uit te sluiten hoor ik dat graag. of suggesties iemand?

 

mvg
Gert-Jan

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Die zijn helaas lastig te verkrijgen en duur. Kwam ik een maand geleden zelf achter. Heb uiteindelijk een set van 3/6/10 dB gekocht van Technetix. Kostte 45 euro en in totaal een maand levertijd. De monteurs van Ziggo hebben deze attenuators gewoon in de bus mee, daarom mijn advies om er een door een monteur te laten plaatsen.

Bekijk in context

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

OK, ziggo gebeld en maandag komen ze weer langs!

 

Mijn dank is groot Tobias!! 

Bekijk in context

20 Reacties 20
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Op dit moment heb ik het issue ook! Volgens speedtest.net heb ik een upload van 1.5 Mbos en een download van 0.98 Mbps 😞

Alvast bedankt voor de reactie!

mvg

Gert-Jan

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Je hebt geen AOP. Er moet een monteur komen om een AOP te plaatsen tussen C9-kabel (buitenkabel) en splitter (ESX-02).

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

is dat denk je ook het issue? Zo'n Aop is toch gewoon een connectie overdrager.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Een AOP is niet hetzelfde als een wandcontactdoos voor bijvoorbeeld 230 V. Het is een essentieel onderdeel van de installatie en vergelijkbaar met het ISRA-punt van KPN. Het AOP is voorzien van een galvanische scheiding die het CAI-net loskoppelt van de binnenhuisinstallatie en de laatste zodoende beschermd tegen stroompieken en -fluctuaties van buiten.

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ok, dank je voor je snelle reactie! kan ik ook zelf bellen om een afspraak te maken? gezien het thuiswerken is een goede verbinding essentieel

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Uiteraard kun je ook contact opnemen met de klantenservice. Ik kijk uit naar verdere updates!

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag is er een monteur langs geweest. Heeft een AOP geinstalleerd! Maar dat werkte nog niet. Uiteindelijk nieuwe modem. Alles was goed toen hij wegging. Daarna heb ik de dhcp server aangepast waardoor de modem ging rebooten en de snelheid was weer prut! Weer terug gezet naar factory defaults en tot nu toe lijkt het stabiel!

keep my fingers crossed, al denk ik dat het issue zich wel weer voor gaat doen.

heb al mijn andere accespoints van static ip afgehaald en een gereserveerd ip laten geven door het modem…hoop echt dat het nu goed blijft

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Heeft de monteur de ESX-02 op het AOP aangesloten of heeft hij ook een nieuwe splitter (POA) geplaatst?

 

Mogelijk speelt er nog een signaalprobleem. Zou je nogmaals de DS/US-gegevens willen plaatsen?

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Op dit moment is de snelheid nog steeds ok. Dus duimen dat het blijft werken... al gaf de reboot en daarna weer 1.5Mbps snelheid niet veel hoop.

hierbij de foto's

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De downstream is 9~12 dBmV c.q. het inkomende signaal is te sterk. Verder is er ruis aanwezig (correctable errors, kolom 'Post-RS Errors'). De monteur had een signaalverzwakker (attenuator) moeten plaatsen.

 

Het lijkt mij verstandig om alsnog een moderator te laten meekijken, ik sluit niet uit dat er opnieuw een monteur zal moeten komen.

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ok... hoe kan ik dit regelen ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Een moderator komt naar verwachting morgen langs in dit topic.

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Moderator had het druk denk 🤔 

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zelf een demper gekocht... ga wel kijken of dat werkt... zo niet dan bel ik wel met Ziggo

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het lukt de moderators niet altijd om de volgende werkdag meteen langs te komen, mogelijk vandaag alsnog.

 

Welk type attenuator heb je gekocht c.q. welke demping? Een universele attenuator dempt ook de upstream, monteurs van Ziggo plaatsen forward path attenuators (speciaal voor kabelmodems) die de upstream slechts 1~2 dB dempen. Voor jouw modem is een demping van 6 dB nodig. Met een universele attenuator bereikt de upstream daarmee 50 dBmV en dat is te hoog.

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Check, dan heb ik een verkeerde 😊 Waar kan ik de Forward Path attenuator kopen? Ertussen zetten moet me nog wel lukken

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Die zijn helaas lastig te verkrijgen en duur. Kwam ik een maand geleden zelf achter. Heb uiteindelijk een set van 3/6/10 dB gekocht van Technetix. Kostte 45 euro en in totaal een maand levertijd. De monteurs van Ziggo hebben deze attenuators gewoon in de bus mee, daarom mijn advies om er een door een monteur te laten plaatsen.

Gertje79
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

OK, ziggo gebeld en maandag komen ze weer langs!

 

Mijn dank is groot Tobias!! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic