FrankyB86

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet PlayStation 5 sinds storing verslechterd

Tot afgelopen vrijdag was het internet via mijn PlayStation 5 hartstikke goed en had ik geen problemen. Ik heb deze aangesloten via kabel en haalde ook altijd de gewenste snelheid. Vrijdag 26 november heeft er een storing plaatsgevonden en sindsdien is in de avond het internet op mijn PS5 aanzienlijk lager waardoor online gamen en downloaden niet mogelijk is. 

Vandaag haalde ik overdag (om half 9 en half 1) 300down en 30up en zojuist was het 80down en 2up. Ik heb de tussenliggende kabel vervangen om te zien of het daar aan lag en inmiddels ook de router en PS5 voor langere tijd van de stroom af gehad. Ik zag wat meer issues met de playstation voorbij komen maar niet specifiek dit probleem vandaar de vraag.

Mijn overige apparaten halen de gewenste snelheid en ik heb dit ook gecontroleerd door de kabel die in de PS5 zit aan te sluiten op mijn laptop (ook in de avond) en dan is er geen probleem.

Wie kan mij helpen aan een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi allemaal, er zijn vannacht werkzaamheden uitgevoerd om deze ping-problemen te bestrijden. Heb je vandaag toch nog problemen? Meld het alsjeblieft in dit topic waar we alle meldingen en updates zullen bundelen: Hoge IPv4 ping/latency sinds vrijdag 26 november.

 

Een klein beetje achtergronduitleg:

De problemen spelen bij modems die een IPv6 DS-lite profiel draaien in het voormalig UPC gebied. Met dit profiel heb je een eigen IPv6 adres en deel je het IPv4 adres met verschillende klanten (daardoor is port-forwarding bijvoorbeeld niet mogelijk). De IPv6 verbinding functioneert hierbij goed, maar de IPv4 verbinding is vertraagd.

Dit heeft te maken met de 'routers' die het ipv4 verkeer afhandelen (AFTRs) en daar zijn onze technische teams mee bezig om de problemen te verhelpen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
FrankyB86
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij deze alvast de bestanden die in eerdere topics worden opgevraagd.

Schermafbeelding 2021-11-29 om 21.31.46.png

Schermafbeelding 2021-11-29 om 21.31.16.png

Schermafbeelding 2021-11-29 om 21.31.01.png

   

WhatsApp Image 2021-11-29 at 9.35.04 PM.jpeg

WhatsApp Image 2021-11-29 at 9.34.09 PM.jpeg

WhatsApp Image 2021-11-29 at 9.34.08 PM.jpeg

   

123xh123

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je bent niet de enige met dit probleem lijkt het. Ik heb er ook last van. Vrijdag een storing en sindsdien niet meer dan 90 mbps op ps5. De rest van de apparaten zijn allemaal heel snel.

FrankyB86
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja inderdaad. Heb net getest via hotspot telefoon en dan is ping 30 ipv 300+ via kabel op PS.

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi allemaal, er zijn vannacht werkzaamheden uitgevoerd om deze ping-problemen te bestrijden. Heb je vandaag toch nog problemen? Meld het alsjeblieft in dit topic waar we alle meldingen en updates zullen bundelen: Hoge IPv4 ping/latency sinds vrijdag 26 november.

 

Een klein beetje achtergronduitleg:

De problemen spelen bij modems die een IPv6 DS-lite profiel draaien in het voormalig UPC gebied. Met dit profiel heb je een eigen IPv6 adres en deel je het IPv4 adres met verschillende klanten (daardoor is port-forwarding bijvoorbeeld niet mogelijk). De IPv6 verbinding functioneert hierbij goed, maar de IPv4 verbinding is vertraagd.

Dit heeft te maken met de 'routers' die het ipv4 verkeer afhandelen (AFTRs) en daar zijn onze technische teams mee bezig om de problemen te verhelpen.

Uitgelicht topic