Wat voor technische reden heeft VodafoneZiggo om bij internet only TV kanalen toe te voegen?
Zou het niet logischer zijn 0 tv kanalen en wel Ziggo Go zonder tv kanalen met de optie Movies&Series of Movies&SeriesL, wellicht met kanaal 13&14 erin, uit de breiden met Ziggo Sport Totaal?
Velen willen juist internet only en wel on demand, geen tv kanalen.
Zou het commercieel dan juist niet interessanter zijn, daadwerkelijk internet only met wel de mogelijkheid van Movies&Series en Movies&SeriesL
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Deze dvb-c kanalen staan ongecodeerd op de kabel, wil je die niet aan iedereen aanbieden zou iedere tv aan de mediabox of ci-module moeten.
@Steefb wat is dan het probleem? Ziggo had dit enkele jaren geleden opeens zelf veranderd dat het DVB-C pakket van ongeveer 60 zenders opeens zonder smartcards zichtbaar was.
@Template In ieder geval in oud-Ziggo gebied, zijn de vrije zenders altijd zichtbaar geweest zonder smartcard.
Alleen als je meer zenders in je abonnement hebt, moet er een mediabox of een CI+ aanwezig zijn.
Bij iedereen die nu zonder CI+ of mediabox kijkt en op slaapkamers en andere ruimtes waar TV staat zonder CI+ of mediabox, dit moet gaan uitrollen.
Ik schat dat op een paar miljoen apparaten die op zijn minst een CI+ of een digitale ontvanger moeten gaan krijgen.
@Bert ik Woon in oud Ziggo gebied (Essent kabelcom) hier werkte zonder smartcards alleen de regionale zenders, Nickelodeon en stuk of vijf andere zenders, de rest zat achter de smartcards
@Template Waren er dan nog meer regionale verschillen in de achtergrond?
Of heb ik eigenlijk altijd smartcards gebruikt, dat zou zomaar kunnen.
Ik had en heb er nog een hele stapel.
Hier was eerst gemeentekabel, toen Essent/@Home en daarna Ziggo.
@Bert Hier kon dat inderdaad niet zonder smartcards.
Essent zelf is ook een fusie bedrijf verschillende delen van het land, Limburg, Brabant en ergens uit Oost Nederland.
Zelfs hier in de gemeente was er een verschil in Essent kabelcom/@home. In het begin had ik MrZap, TV-Home bovenop Essent kabelcom voor tv, erbij voor internet @home, dit werd later allemaal @home en vervolgens Ziggo. Tot aan het opheffen van UPC in Nederland kon ik niet zonder smartcards tv kijken muv de regionalen, Nickelodeon en de andere 5 welke ik zo even niet weet.
Waarschijnlijk was het in Limburg en Brabant niet volledig hetzelfde ondanks dat het Essent kabelcom was
De gemeente kabel alhier, werd dacht ik via de Mega geregeld, de Mega werd op een gegeven moment Essent.
Toen het nog niet Essent was, waren ze hier al bezig mbt glasvezel voor kabeltv
Het heeft ook iets met het afschakelen van de analoge kanalen te maken. Om dat voor de meeste klanten soepel te laten verlopen was het wel handig dat er een digitaal alternatief is. Je zou het misschien niet verwachten van ziggo maar er werd aan de toekomst gedacht.
@Steefb Dat kan nog veranderd worden naar gewoon smartcards en/of Mediaboxen die gekoppeld zijn aan het klantennummer.
Na afschakeling FM, zou dat de volgende stap kunnen zijn.
@Template schreef:Dat kan nog veranderd worden naar gewoon smartcards en/of Mediaboxen die gekoppeld zijn aan het klantennummer.
Zoals Bert en ik al eerder meldden heeft dat negatieve gevolgen voor heel veel abonnees die nu een of meerdere tv's gebruiken zonder box of ci module. Of het gaat ziggo miljoenen kosten om iedereen van (meerdere) kastjes te voorzien .
@Steefb Er zijn dus geen problemen als Ziggo het om zou zetten naar achter de smartcard én/of geregistreerde Mediabox. Niet overal problemen in zien
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.