Zojuist de modem binnen gekregen voor mijn Internet Only start abonnement.
Eerste verbinding ging al snel, maar eerste half uur ging het lampje op de modem toch weer paar keer knipperen, maar nu lijkt de verbinding wel constant te zijn.
Echter is de wifi snelheid in mijn slaapkamer echt vele malen lager dan die in de woonkamer (waar de modem staat). Op sommige momenten wel redelijke snelheid in slaapkamer, maar het schommelt ook gewoon heel erg. Lijkt niet echt stabiel en constant dus.
Allereerst even een korte vraag over het aansluiten. In woonkamer zit dus zo'n wanddoosje met 2 gaatjes. In het installatieboekje staat dat ik de splitter daar in moet doen en dan de rood-groen coax kabel op de linkse aansluiting van de splitter moet doen. Maar aangezien dit een internet only abonnement is, en ik geen televisie kabel gebruik ofzo, ken ik de rood-groen coax kabel neem ik aan gewoon direct in het linkse gaatje van de wanddoos in woonkamer stoppen toch en is de splitter overbodig?
En dan verder, weet ik nog niet zo goed wat wijsheid is. Ik vind het in principe ook wel fijn om die modem in de meterkast te plaatsen, is ook dichter bij me slaapkamer met wifi signaal door alleen een open gang, maar ik weet niet hoe ik die in de meterkast moet aansluiten. Er zit daar een upc afdekkapje en daaronder zie ik de groene kabel lopen waarmee upc/ziggo binnenkomt neem ik aan, en een andere kabel, die me plafond in gaat. Ik neem aan dat dit de kabel naar me woonkamer wanddoosje is?
Maar ik ken geloof ik niet de rood-groen coax kabel gebruiken die meegeleverd is om tussen de meterkast punt en me modem te koppelen? Moet ik dan weer een andere kabel hebben ofzo? Iemand had het al over een rood-rood kabel?
Zou ik kennen proberen, al weet ik nog niet wat de snelheid dan doet natuurlijk door de meterkast en de gang.
En dan zou een wifi boost ding weer een optie zijn wellicht? Ik heb bij afsluiten abonnement kennen kiezen voor die dingen, maar ik had liever de korting op me abonnement, maar misschien heb ik nu achteraf toch zo'n booster nodig...
Iemand advies over bovenstaande punten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Richard1980
We hebben elkaar zojuist gesproken en de monteur komt a.s. dinsdag bij je langs.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het modem dient in principe altijd bij het AOP geplaatst te worden.
Bij jou is het AOP de contactdoos in de meterkast met UPC-logo. Je zou het modem daarop direct kunnen aansluiten met (inderdaad) een rood/rood-kabel, die meegeleverd zou moeten zijn met het modem. Daarbij koppel je de kabel naar de TV/R-contactdoos in de woonkamer af.
Overigens is dit wel een verouderd AOP dat aan vervanging toe is.
"en is de splitter overbodig?"
Jawel, als je niets hoeft te splitsen, is die niet nodig.
Probeer het modem aan de gang te krijgen, maar dat is op die plek niet altijd mogelijk.
Hier moet een Ziggo monteur komen om in de meterkast één en ander hedendaags te maken.
Je modem moet ook in de meterkast aangesloten worden.
Een modem in de huiskamer zover van de meterkast met nog een wandcontactdoos ertussen zal zelden goed werken en wordt niet gegarandeerd op werking.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic, ik vermoed vandaag nog, zij kunnen de nodige stappen nemen.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Ha die Bert, wederom bedankt voor je reactie. Je heb me hierover dacht ik al geinformeerd in een ander topic, maar daar stond ik ingelogt met profielgegevens van me ouders, ik ben namelijk voor hen, EN voor mij bezig het 1 en ander in orde te krijgen 🙂 En dus heb ik nu maar ff voor mezelf apart een account aangemaakt 🙂
Ik plaats hierbij ff foto's van de daadwerkelijke situatie bij mij thuis voor me internet. Ene is dus het wandcontactdoosje in woonkamer, de andere de aansluiting in meterkast.
Zou het wel frappant vinden dat dit al zo verouderd zou zijn dat het aan vervanging toe is, is verdorrie een nieuwbouwwoning uit 2015, maar goed, de technologie gaat snel 🙂
Dat met zo'n wandding in de woonkamer zelden zou werken, mwah, ik weet van de afgelopen 20 jaar in mijn ouwe huis, ouders ouwe huis, zus, vrienden en familie waar ik het allemaal voor heb moeten installeren, niet beter of er zat altijd zo'n upc kastje in meterkast en deze welbekende wanddingen met die 2 gaatjes. En ik heb nooit de meterkast aansluiting gebruikt, en televisie en internet heeft altijd prima gewerkt op al die adressen, aangesloten in de woonkamer dus. En ook, as we speak, zit de modem dus gewoon aangesloten in woonkamer en haal ik daar gewoon prima snelheid en verbinding.
Maar als er een moderator meeleest en die ziet idd dat dat kastje in mijn meterkast kosteloos vervangen en ge-update ken worden, en dan meteen zo'n rood-rood kabeltje voor me meebrengt, hoor ik dat graag! 😄
het AOP in de meterkast is toch echt verouderd inmiddels die kan de nieuwe frequenties door docsis 3.1 upgrade niet echt aan en je hebt nu nieuwere die beter beschermd zijn tegen de hedendaagse 4G/5G instraling
ziggo geen alleen nul garantie qua werking/support als je modem in de woonkamer zit aangesloten
Helemaal eens met @MR_CHIP. Contactdoos in de woonkamer is overigens ook verouderd.
Ha die Tobias, bedankt voor je reactie. Ik heb hieronder Bert ook al beantwoord.
Nooit geweten dat het zoveel uit zou moeten maken of het nou in meterkast of woonkamer aangesloten zou worden. Zoals ik hieronder aan Bert al aangaf, heb ik op veel adressen, en ook op dit moment dus bij mezelf thuis, gewoon aangesloten op wanddoosje in woonkamer en nooit de aansluiting in meterkast gebruikt, en had altijd een prima verbinding.
Maar als jullie zeggen dat aansluiten in meterkast wellicht voor een betere verbinding zou zorgen, dan hoop ik dat een moderator hier even op reageert, want het schijnt dat het punt in mij meterkast ook vervangen/ge-update zou moeten worden door een monteur?? (zie bijgevoegde foto's) Die rood/rood kabel heb ik namelijk niet meegekregen. Ik heb nu gewoon een rood/groen kabel tussen me modem en het linkergaatje van het woonkamer wanddoosje zitten.
klopt een ziggo moderator kan een monteur inplannen om het AOP te laten vervangen
nu snap ik wel dat het goed kan werken want waar ik woon in een appartementen complex welke is opgeleverd in 2011 hebben de meeste nog zoan UPC kastje ikzelf niet meer maar dan zal ik een van de weinige zijn
Hoi Robin, bedankt voor je reactie 🙂 Wellicht dat dit dan idd de reden is waarom de wifi verbinding/snelheid in mijn slaapkamer zo schommelt? Dat die hedendaagse 4G/5G instraling van buitenaf niet goed afgeschermd word met mijn huidige meterkast aansluiting die verouderd is volgens jullie. Bedankt voor de tip! Dan wil ik hem toch wel vervangen hebben inderdaad als Ziggo dit kosteloos zou moeten doen 🙂
Bedankt tot zover en ik wacht eens even af of er nog een moderator langs komt vandaag of morgen 🙂
Ja, deze woning is in 2015 gebouwt en opgelevert, ging er dus vanuit dat alles wel redelijk in orde was, haha, maar goed, de technologie gaat zo snel, binnen een jaar is tegenwoordig iets al verouderd
Nadat het AOP vervangen is, kun je hier de downstream/upstream-gegevens plaatsen. Daarmee kunnen wij het signaal controleren.
Goedemorgen allen,
@Richard1980 Welkom op de Ziggo Community. Je wordt al goed ondersteund door onze andere leden :-)!
@Bert @MR_CHIP @tobiastheebe Bedankt voor het delen van de informatie!
In principe is het signaal op het modem in de woonkamer goed, en kan ik niet gelijk een reden bedenken waarom het modem (tijdelijk) offline ging. Het modem is nu nog steeds offline. Is hij niet meer aangesloten?
Als nieuwe klant heb je altijd recht op de 100% installatiegarantie en kunnen we kosteloos een monteur inplannen. Hij zal dan indien nodig je eerste aansluitpunt vervangen, en je internet 'installeren'. Ook kan hij je eventueel advies geven m.b.t. je wifi-dekking.
Ik ben vandaag tot 17 uur aan het werk en ik overleg graag even met je wanneer en in welk tijdsbestek we de monteur kunnen inplannen. Wil je mij een privébericht sturen met daarin het telefoonnummer waarop ik je kan benaderen? Dan plannen we de monteur voor je in.
Ik zie je bericht tegemoet.
Mocht je mijn bericht op een later moment dan 17 uur lezen, dan adviseer ik je contact op te nemen met onze reguliere helpdesk en kunnen mijn collega's de monteur voor je inplannen.
@Richard1980
We hebben elkaar zojuist gesproken en de monteur komt a.s. dinsdag bij je langs.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.