Ik heb op dit moment Internet Max pakket - 775Mb/s down en 60Mb/s up + TV complete + Vast bellen voor 82,75 pm.
Er is een Wifi Groot pakket met 1000Mb/s down en 100Mb/s up ook met TV complete en vast bellen en dan voor 79,50.
Is er een goede reden om niet over te stappen naar de goedkoper pakket?
Bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb het net gedaan, spannend. Ik snap echt niet waarom ik weer een nieuwe modem moet hebben, ik heb net een nieuwe gehad met mijn mediabox next.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Houd er rekening mee dat je bij deze upgrade een nieuw modem (Sagemcom F3896) ontvangt als je nu een EuroDOCSIS 3.0-modem hebt. Provisioning van telefonie mislukt sporadisch bij een modem swap, een administratieve handeling is vereist om dit te herstellen. Ik ben zelf overgestapt van hetzelfde abonnement als jij maar dan met Volop Bellen naar Wifi Middel + TV Complete + Vast Bellen, van 98 naar 72 euro.
En ik lees allerlei akkefietjes bij het koppelen van je wifi apparaten thuis.
Dat schijnt allemaal oplosbaar te zijn, maar het kan wel veel moeite kosten.
Bij bepaalde IoT/domotica zijn inderdaad verbindingsproblemen mogelijk. Mogelijke oorzaak is dat de Sagemcom F3896 alleen de protocollen 802.11g/n/ax en geen 802.11b toestaat op 2,4 GHz. Bij gebruik van een of meerdere losse access points is dit probleem niet aanwezig.
Het Sagemcom modem staat/hangt hier al enige tijd en, na instellen, werken zowel telefonie, de software van de zonnepanelen als de Ring video deurbel prima.
Ik moet je hier toch even corrigeren:
802.11b is dus wel degelijk mogelijk.
Echter of een apparaat dat gebruik moet maken van 802.11b wel gebruik kan maken van het beveiligingsprotocol WPA2-PSK is maar zeer de vraag.
En dan werkt het dus alsnog niet.
Aanvulling:
Dat is nieuw, de optie 802.11b/g/n/ax was er eerder nog niet.
Je doelt denk ik op WPA2? De originele WPA-standaard is onveilig en moet tegenwoordig niet meer gebruikt worden.
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb het net gedaan, spannend. Ik snap echt niet waarom ik weer een nieuwe modem moet hebben, ik heb net een nieuwe gehad met mijn mediabox next.
Welk type modem heb je nu?
Merk: Compal Type: CH7465LG-ZG
De Compal CH7465 raakt op leeftijd en wordt langzamerhand uitgefaseerd. Het is een EuroDOCSIS 3.0-modem en deze wordt dus vervangen door de eerder genoemde Sagemcom F3896. Ziggo vereist een DOCSIS 3.1-modem voor abonnementen met 1 Gbps of hogere download.
WPA / WPA2 heb ik aangepast in mijn post.
Schermprintjes zijn rechtsteeks afkomstig van de webinterface van de Sagemcom.
Als ik Ziggo Smartwifi uitschakel heb ik geen problemen.
Bedankt, fijne avond.
Gerry.
Soms is het niet oplosbaar omdat de instellingen ervoor ontbreken en niet uit kan zetten in het Ziggo modem.
Bijvoorbeeld waar IoT of oudere wifi clients problemen mee kunnen hebben als dat aan zou kunnen staan.
Zoals:
- Fast Roaming 802.11r protocol.
- Protected Management Frames in combinatie met WPA2 voor extra privacy en security.
@Marinus schreef:
Ik moet je hier toch even corrigeren:
802.11b is dus wel degelijk mogelijk.
Echter of een apparaat dat gebruik moet maken van 802.11b wel gebruik kan maken van het beveiligingsprotocol WPA2-PSK is maar zeer de vraag.
En dan werkt het dus alsnog niet.
Aanvulling:
Eigenlijk is deze keuze vreemd je zou juist b,g,n zonder ax moeten kunnen kiezen.
@Karel. schreef:Soms is het niet oplosbaar omdat de instellingen ervoor ontbreken en niet uit kan zetten in het Ziggo modem.
Dat is dan toch een "misser" van het modem, dat het niet compatible is met gangbare apparatuur bij de klanten thuis.
Bij gebruik van een of meerdere losse access points is dit probleem niet aanwezig.
Deze opmerking schiet mij ook op dezelfde manier in het verkeerde keelgat.
Moet ik geld uitgeven om Ziggo's problemen op te lossen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.