Ik heb een Ziggo Max abbo, mijn download is in de speedtest heel mooi rond de 500Mbps, de upload is echter dramatisch rond de 1Mbps (!!)
Aangezien ik de upload echt nodig heb voor mn werk, is dit echt onacceptabel.
Uiteraard komt de klantenservice / helpdesk niet veel verder dan: ‘uit- en aanzetten, router er tussenuit halen want bij ons is niks mis’ standaard helpdesk antwoorden die niks oplossen na 10 minuten in de wacht te hangen 😞
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit is wel een vreemde klacht
Kan je in het modem inloggen en de signaalwaarden van het modem hier even plaatsen?
Het gaat dan vooral op de upstream waarden.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem-inloggen#/
En voor de zekerheid wat ook wel eens voorkomt is dat de utp kabel een defect heeft of een draadje gebroken wat in de kabel zit en of de utp stekkers een slecht contact maken , even los halen en weer vastklikken kan ook helpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit is wel een vreemde klacht
Kan je in het modem inloggen en de signaalwaarden van het modem hier even plaatsen?
Het gaat dan vooral op de upstream waarden.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem-inloggen#/
En voor de zekerheid wat ook wel eens voorkomt is dat de utp kabel een defect heeft of een draadje gebroken wat in de kabel zit en of de utp stekkers een slecht contact maken , even los halen en weer vastklikken kan ook helpen.
Nog even wat gebruiksvragen:
Het was op 2 bekabelde machines en op 1 wifi verbinding.
Vreemd genoeg lijkt het probleem zichzelf inmiddels opgelost te hebben….
Hallo @heijer
Heel bijzonder dat de upload snelheid zichzelf weer heeft hersteld, maar wel erg fijn. Heb je in het vervolg nog hulp nodig? Dan zijn we hier op de Community voor jou bereikbaar.
@heijer Voorlopig even in de gaten houden!
Bekijk de Upstream waarden van het Modem bij goed functioneren & maak een plaatje voor latere vergelijking (zie link in de eerste reaktie van @Ronihd waar je dit kunt vinden).
Bekijk het ook als er ineens weer een probleem is met de Upload speed.
Wat is dan het verschil? Minder Upstream kanalen (normaal 4 of 6)? Hogere dBmV waarden?
Etc.
dBmV waarden van de Upstream die hoger zijn dan 49 a 50 kunnen een op gezette tijden instabiele aansluiting opleveren.
Let op. Door een Bug worden waarden als 49 en 50 weergegeven als 4.9 resp 5.0.
Elke waarde wordt nl ten onrechte door 10 gedeeld.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.