Hoi,
Ik heb sinds een paar weken een vreemd probleem. Ik heb twee apparaten thuis waarmee ik problemen heb met de verbinding van mijn router.
1. Macbook pro
2. Samsung Frame TV
Macbook Pro
De wifi op mijn macbook pro (2018, maar helemaal up to date 12.6) is erg traag, waardoor ik minuten wacht op webpagina's om te openen en ik steeds geen verbinding kan maken met whatsapp web bijvoorbeeld. Het gekke is, als ik naar mijn vriend ga (KPN), werkt alles op mijn macbook pro prima en snel. Aan mijn macbook pro ligt het niet, want op andere locaties is het supersnel. Als ik verbinding maak met mijn mobiele hotspot, werkt het ook snel. Ik heb me al suf gegoogled en van alles geprobeerd. Laptop gerestart, modem gerestart, VPN verwijderd, stekkers eruit gehaald, wifi verwijderd en opnieuw geconnect, updates gedaan. De wifi verbinding op mijn macbook blijft erg traag thuis.
Samsung Frame TV (2020)
Rond dezelfde periode ook ineens problemen met mijn Samsung TV. Bij het opstarten van de TV, is er geen internetverbinding sinds een paar weken. Naar alle netwerk settings gekeken en opnieuw verbinding gemaakt met wifi etc. Het probleem blijft zich herhalen. De enige oplossing is steeds de stekker eruit halen voor een minuut en dan opnieuw opstarten. Dan werkt alles weer. Dit moet ik dus iedere keer doen als als ik TV wil kijken. Ik heb in de woonkamer nog een Samsung TV (2016) en dit werkt prima.
Zullen deze twee problemen met elkaar te maken hebben? Ik denk dat het aan de router ligt (Connectbox Giga). Ik heb deze router nu al sinds april en de problemen spelen nu sinds 2 maanden denk ik.
Voor de rest werken mijn werklaptop, werk mobiel, prive mobiel en alle andere smart apparaten prima.
Ziggo gecontact, maar ze kunnen mij niet verder helpen en zeggen dat ik deze vragen in de community moet stellen. Heel raar, maar kan iemand mij wellicht helpen om erachter te komen wat het is?