Beste lezers,
Een enkele tijd geleden heb ik een topic aangemaakt omtrent mijn bekabelde netwerk welke niet stabiel is. In de tussentijd is er een “standaard” monteur langs geweest om het AOP te vervangen en vervolgens is er een storingsmonteur geweest om het een en ander na te kijken.
Nadat de storingsmonteur was geweest leek het probleem even opgelost, echter helaas blijkt het niet het gewenste resultaat op te leveren gezien mijn latency nog steeds alle kanten op schiet.
Ik heb enkele screenshots gemaakt van de netwerk status in de router zelve en hoop eigenlijk dat iemand mij opheldering kan geven.
Weet iemand van de Ziggo mods misschien wat hier aan de hand kan zijn, of kan iemand mij nog tips en/of tricks geven wat ik nog zou kunnen proberen…..
Alvast vriendelijk bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goed nieuws en slecht nieuws.
Het goede nieuws is dat ik in het signaal geen problemen zie. Het slechte nieuws is dat de upstream capaciteit ontoereikend is: het paarse lijntje bovenaan moet eigenlijk een redelijk strakke lijn blijven...
Ik heb jouw wijk aangemeld bij ons Netwerkbeheer voor uitbreiding, maar daar is nog geen datum van bekend op dit moment. Totdat de uitbreiding gerealiseerd is (of spontaan minder verbruik plaatsvindt) zal je latency niet altijd top zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gezien de T4 errors gaat er nog geregeld iets mis in de communicatie tussen modem en Ziggo. Zou je ook de overige gegevens uit de netwerkhistorie willen plaatsen?
Kun je ook een foto toevoegen van AOP, splitters en bekabeling?
Beste @tobiastheebe,
Ik heb zojuist de door jou opgevraagde foto’s toegevoegd.
Als sidenote: AOP & Splitter zijn recentelijk vervangen door een Ziggo monteur en de kabel in kwestie (blauw kabel) is aangesloten op mijn desktop waarop de latency problemen aanwezig zijn.
Blauwe kabel is nog wel doorgemeten en nagekeken door een monteur, zouden geen breuken o.i.d in zitten.
Dank voor de screenshots en foto’s. Op de foto’s ziet alles er prima uit. Ik gebruik hier exact dezelfde combinatie van AOP, splitter en kabels. In de netwerkhistorie zie ik verder geen vreemde meldingen. De signaalwaarden zien er ook prima uit (zowel DS als US), op die T4’s na. Hier kan een moderator het beste naar kijken.
Mocht je de mogelijkheid hebben om die blauwe UTP-kabel opnieuw af te monteren op de connector of de kabel in het geheel te vervangen, dan zou ik dat doen. De aders horen niet zichtbaar te zijn (deze zijn te lang afgeknipt) en de mantel hoort in de connector geklemd te zitten.
Welke andere bekabelde apparaten zijn aangesloten? Hebben deze ook last van instabiele latency?
Ik kan nog wel nieuwe hoedjes kopen voor de kabel zelf en deze erop zetten, dat is geen probleem. Dat zal ik volgende week wel testen.
Voor de rest is alleen een Ziggo Mediaboxt Next aangesloten op het bekabelde netwerk en deze ondervind gelukkig geen instabiele latency.
Voor het 5Ghz netwerk geld trouwens hetzelfde qua latency, was ik vergeten te vermelden in mijn post… zowel op 2.4 als 5Ghz zijn de latency problemen aanwezig.
Ik vermoed dat die kabel niet het probleem is indien je ook op WiFi last hebt van dit probleem, al is WiFi natuurlijk gevoelig voor allerlei stoorzenders. Waar gaat de derde UTP-kabel naar toe of is deze nergens op aangesloten?
Voor de zekerheid zou je nog even kunnen proberen om alleen je PC (met andere kabel) op de CB aan te sluiten en dan nogmaals een ping-test te laten lopen.
Mijn excuses voor de verlaatte reactie, echter had het geen baat om een andere kabel op de CB aan te sluiten en vervolgens weer een ping-test te laten lopen. Resultaten bleven hetzelfde.
Het lijkt mij verstandig om een moderator even naar de signaalwaarden te laten kijken op wijkniveau. Mogelijk komt daarbij nog iets aan het licht. Misschien kan @Alex Ziggo of @Erik P Ziggo dit doen?
Zou je deze instellingen willen toepassen?
Daarna je modem 1 minuut van stroom halen.
Beste @Tom.,
Tot op heden lijken deze instellingen baat te hebben. (Heb ze gisteren in de middag toegepast). Ik zal het vandaag in de gaten houden en geef aan het eind van de middag een terugkoppeling hierover.
Groet.
Beste @Tom.
Het probleem leek voorbij te zijn echter heb ik vandaag weer last van enorme latency jumps die van 10ms richting de 300+ms gaan.
Heb je nog andere dingen die ik zou kunnen testen….?
Alvast bedankt.
Jammer dat het probleem terug gekomen is.
Zou je de down en upstream en netwerkhistorie opnieuw willen delen?
Zou je in je modem bij beheer>informatie willen kijken of dslite is uitgeschakeld?
Top dan is het even afwachten of er in de metingen iets aan het licht zal komen.
Goed nieuws en slecht nieuws.
Het goede nieuws is dat ik in het signaal geen problemen zie. Het slechte nieuws is dat de upstream capaciteit ontoereikend is: het paarse lijntje bovenaan moet eigenlijk een redelijk strakke lijn blijven...
Ik heb jouw wijk aangemeld bij ons Netwerkbeheer voor uitbreiding, maar daar is nog geen datum van bekend op dit moment. Totdat de uitbreiding gerealiseerd is (of spontaan minder verbruik plaatsvindt) zal je latency niet altijd top zijn.
Mark Ziggo wrote:Goed nieuws en slecht nieuws.
Het goede nieuws is dat ik in het signaal geen problemen zie. Het slechte nieuws is dat de upstream capaciteit ontoereikend is: het paarse lijntje bovenaan moet eigenlijk een redelijk strakke lijn blijven...
Ik heb jouw wijk aangemeld bij ons Netwerkbeheer voor uitbreiding, maar daar is nog geen datum van bekend op dit moment. Totdat de uitbreiding gerealiseerd is (of spontaan minder verbruik plaatsvindt) zal je latency niet altijd top zijn.
Dat is eh … pijnlijk om aan te horen. Vooral omdat dit probleem zich al maanden voordoet. Echter ben ik wel blij dat er nu hopelijk volgend jaar… wat aan gedaan zal worden.
Hartelijk dank voor het uitzoeken !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.