1
Vraag
2
Reacties
scooby1337

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet Instabiel (niet ping/download snelheid)

Ik heb last van slecht internet tijdens het gamen, mijn ping is wel consistent en de downloadsnelheid ook. Ik heb met 3 verschillende ethernetkabels het geprobeerd, via een extern modem en direct op de connectbox verbonden; de problemen waren in elk geval aanwezig.

In de ochtend en begin de middag heb ik er bijna geen last van, echter begint eind de middag de lag op te zetten en in de avond is het niet playable. Dit heb ik ook aangegeven bij de ziggo webcare, ze hebben de connectbox uitgelezen en vertelden me dat er geen problemen waren, en dat het netwerk in mijn regio ook niet overbelast is. Vervolgens werd ik door de webcare hierheen gestuurd om te vragen of hier iemand een idee heeft..  dus bij deze

De issues in game zijn: teleporten/warpen zowel vooruit als terug naar waar ik ervoor stond, weapons die uit zichzelf terugswitchen.

* het ligt niet aan mijn computer/ set-up.

Ik hoop dat jullie een idee hebben

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78783Posts
  • 5323Oplossingen
  • 23529Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

scooby1337
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de screenshots van de upstream, downstream, history en hoe het internet het huis binnenkomt

(Coax aansluiting vm aan connectbox)

Normaliter staat mijn PC aangesloten met een externe router ertussen, maar om te kijken of het daaran lag heb ik de PC ook direct verbonden met de connectbox; toen ondervond ik de problemen ook - het zal aan de aansluiting via externe router niet liggen dus.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78783Posts
  • 5323Oplossingen
  • 23529Likes

Ik zie zo geen problemen, maar vind de Post RS Errors (dit zijn de Pre RS Errors, er is een foute weergave op dit modem) te hoog, maar ik ken de grens niet, mogelijk kan @tobiastheebe hier meer over vertellen.

Hij komt hier langs als / zodra hij online is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34897Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17546Likes

Er is achtergrondruis aanwezig, zeker op de hogere frequenties, de (correctable) RS errors zijn hier iets aan de hoge kant, maar niet schokkend voor de online-tijd (circa 5 dagen). De MER (signaal/ruis-verhouding) is in het algemeen aan de lage kant, 35 dB is het acceptabel minimum.

scooby1337
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dus eigenlijk lijkt alles in orde, maar dat is helaas niet zo. Hebben jullie misschien suggesties, dingen die ik kan proberen om het op te lossen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34897Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17546Likes

Je kunt deze instellingen doorvoeren en testen met het modem direct op het AOP aangesloten.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5779Posts
  • 601Oplossingen
  • 3457Likes

He @scooby1337 en welkom hier, 

Is het gelukt met de tips van tobiastheebe? We zijn benieuwd!