Vicco

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Internet: IPv6 uitschakelen op modem

Is het mogelijk om ipv6 uit te schakelen op het modem (Smart Wifi).

30 Reacties 30
Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ok. Bedankt alvast hiervoor.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Vicco,

Goed dat je via dit topic nog even opnieuw aan de bel trekt. Er dient inderdaad een monteur langs te komen om het verouderde aansluitpunt (AOP) te vervangen en de ruis op zowel down- als upstream op te lossen. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur voor je ingepland op dinsdag 26 april 2022 tussen 12 en 18 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn? 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Vicco We zijn heel benieuwd wat je bevindingen zijn m.b.t. de verbinding sinds het monteursbezoek van 26 april 2022. Laat je het weten?

 

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Monteur is langs geweest en heeft verouderde aansluitpunt vervangen. Ook heeft hij een versterker geplaatst waardoor de down- als upload snelheid toch bij benadering wordt gehaald. Bij het het checken van de kabel heeft hij echter geconstateerd dat de snelheid toch niet goed is. Hij heeft ontdekt dat in de kabel buiten een beschadiging/breuk is. Deze wordt volgende week vervangen. Hopelijk is het probleem dan volledig opgelost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

"Ook heeft hij een versterker geplaatst waardoor de down- als upload snelheid toch bij benadering wordt gehaald."

Ben benieuwd hoe die versterker er uit ziet.

Kun je daar een foto van plaatsen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Vicco Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ik zie dat de monteur die is langs geweest inderdaad kabelschade geconstateerd heeft op 48 meter vanaf het AOP (en 42 meter vanaf Eindversterker). Hiervoor is een schadeticket aangemaakt met ticketnummer KBS-221196 voor aannemer Circet. Ik heb de aannemer zojuist ook gesproken en ik  begrijp dat ze volgende week woensdag 18 mei 2022 de kabel komen vervangen.We zijn benieuwd naar je bevindingen na deze werkzaamheden. 

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Zie bijgaande foto.20220513_140500.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Vicco Ah, een nieuwe versterker, dan kan je daar weer een poos mee vooruit.

 

LET OP: als de werkzaamheden verricht Zijn aan de kabel en het signaal is genormaliseerd, dan kan het signaal wat het modem nu krijgt te hoog worden, want dan wordt een gewoon signaal extra versterkt en een te hoog signaal kan dezelfde problemen opleveren als een te laag signaal.

Mogelijk moet er dan een splitter op de wandcontactdoos met 1 uitgang naar je versterker en 1 uitgang naar je modem.

Het modem kan ook op de meest linkse aansluiting van de versterker, maar een modem achter een versterker kan soms problemen ervaren.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Vicco We zijn heel erg benieuwd hoe het allemaal gegaan is met de herstelwerkzaamheden. Werkt alles inmiddels naar wens?

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Kabel is helemaal vernieuwd. In de woonkamer waar het modem staat, is de snelheid prima. De snelheid boven op de hobbykamer blijft onder de maat. Met of zondert de wifi pods van Ziggo. Deze worden daarom geretourneerd. Ik denk dat ik een kabel ga trekken om bekabeld  te gaan internetten op de hobbykamer.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Vicco Jammer dat de snelheid zowel met als zonder WifiPods onder maat blijft! We zien de WifiPods wel retourkomen. Het is in dit geval denk ik inderdaad verstandig een kabel te trekken naar de betreffende kamer om ook daar een optimale verbinding te krijgen. Eventueel kan je daar dan nog een extra Accespoint of router plaatsen.

Uitgelicht topic