Vicco

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Internet: IPv6 uitschakelen op modem

Is het mogelijk om ipv6 uit te schakelen op het modem (Smart Wifi).

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19177Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Vicco,

Goed dat je via dit topic nog even opnieuw aan de bel trekt. Er dient inderdaad een monteur langs te komen om het verouderde aansluitpunt (AOP) te vervangen en de ruis op zowel down- als upstream op te lossen. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur voor je ingepland op dinsdag 26 april 2022 tussen 12 en 18 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn? 

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19177Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@Vicco Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ik zie dat de monteur die is langs geweest inderdaad kabelschade geconstateerd heeft op 48 meter vanaf het AOP (en 42 meter vanaf Eindversterker). Hiervoor is een schadeticket aangemaakt met ticketnummer KBS-221196 voor aannemer Circet. Ik heb de aannemer zojuist ook gesproken en ik  begrijp dat ze volgende week woensdag 18 mei 2022 de kabel komen vervangen.We zijn benieuwd naar je bevindingen na deze werkzaamheden. 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Vicco! Natuurlijk, dat kan geregeld worden hoor 🙂 Ik vraag het IPv4 Only profiel voor je aan en binnen 24 uren zal IPv6 uitgeschakeld zijn op je modem. 

Een mooie dag verder!

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Is het uitschakelen van Ipv6 nog niet gebeurd?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Zie je hier nog een IPv6 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja daar zie ik nog een Ipv6 adres.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Dan zal er weer opnieuw een schop ergens tegenaan gegeven moeten worden.

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ok. Ik wacht wel effe af.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1333Posts
  • 203Oplossingen
  • 670Likes

Heel goed dat je het laat weten dat je nog geen verschil ziet. Ik constateer hier dat de aanvraag goed is gedaan maar dat 2 systemen nu niet in sync met elkaar zijn. 
Daar heb ik zojuist een herstel op je modem voor uitgevoerd om deze goed te krijgen. Kun je het straks nog eens checken? 

Buiten dit probleem om --> het signaal op je modem is echt ver onder de maat. Deel een foto van hoe het aangesloten zit + de signaalwaardes zoals op deze pagina beschreven wordt.
Het kan ook goed dat door het signaalprobleem de aanvraag niet goed genoeg bij het modem aangekomen is.  @Bert kan je hier goed mee helpen. 

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ipv6 is nu uitgeschakeld althans er wordt aangegeven dat het not detected is.

Onderstaand de up- en downstreamwaarden plus foto's van hoe het modem is aangesloten.

Router status

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
15879999143.8512064 qam1
23600000042.8512064 qam4
34450000043.3512064 qam3
45200000043.3512064 qam2


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000

 

bundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1618000000-1036256 qam3
2602000000-9.736256 qam1
3610000000-9.736256 qam2
4626000000-10.235256 qam4
5634000000-10.535256 qam5
6642000000-10.535256 qam6
7650000000-10.535256 qam7
8658000000-10.735256 qam8
9666000000-11.235256 qam9
10674000000-11.734256 qam10
11682000000-1234256 qam11
12690000000-11.734256 qam12
13698000000-11.534256 qam13
14706000000-11.535256 qam14
15714000000-11.734256 qam15
16722000000-11.534256 qam16
17730000000-11.734256 qam17
18738000000-1234256 qam18
19746000000-12.533256 qam19
20754000000-12.733256 qam20
21826000000-16.330256 qam29
22834000000-16.830256 qam30
23842000000-17.529256 qam31
24850000000-1829256 qam32



Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked36.33660
2Locked36.345228
3Locked36.34930
4Locked35.75561
5Locked35.710510
6Locked35.515430
7Locked35.524440
8Locked35.525450
9Locked35674819
10Locked34.92688281
11Locked34.42889559
12Locked34.92389587
13Locked34.91555477
14Locked351118566
15Locked34.358169117
16Locked34.42787889
17Locked34.42711579
18Locked34.37771678
19Locked33.921346959
20Locked33.939285213
21Locked30.525473649162
22Locked30.3416429290824
23Locked29.7786302885924
24Locked29.5104094986526604
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Het signaal is veel te laag wat er op je modem binnenkomt.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

 

En er zit heel erg veel ruis op je modem, het signaal komt amper boven de ruis uit.

De grootste oorzaak van die ruis kan onderstaande niet afgeschermde stekker zijn, die keurig als antenne werkt en 4G 5G Digitenne enz. op je coax netwerk zet.

Vervang die in heel je huis door afgeschermde stekkers zoals de stekker links ernaast.

 

Bert_0-1650485639626.png

 

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo komt aan de voorkant van het huis binnen. Vandaar gaat de kabel naar de contactdoos voor de aansluitingen. Plusminus 10 meter verder ligt die doos. Kan geen foto maken daar waar de Ziggokabel in het huis komt omdat daar een plafond is gemaakt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Vicco "Vandaar gaat de kabel naar de contactdoos voor de aansluitingen."

Kun je een foto van die contactdoos maken en hier plaatsen?

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@Vicco 

 

Plafond dicht? 😭

 

Dan had het AOP beter eerst 'verplaatst' of verlegd kunnen worden. 

Nu dus balen en de nodige ellende.

 

Ik wilde mijn AOP verlegd hebben, echter gaat een reguliere monteur dit niet doen.

Ik heb dit vooraf laten voorbereiden en toen een monteur ( op eigen kosten ) het aansluiten.

 

Succes,

 

Bam

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Onderstaand de gevraagde foto's

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is duidelijk een heel oud AOP die gratis vervangen kan worden door een Ziggo monteur.

 

Bert_0-1650551733465.png

 

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ok. Zal Ziggo hiervoor vragen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Vicco Laat weten of het je lukt om een afspraak te maken, zo niet, dan kan een Ziggo moderator een afspraak voor je inplannen.

Vicco
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Heb geprobeerd/gezocht om een afspraak te krijgen. Is me niet gelukt. Weet niet waar ik dat kan vinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Vicco Morgen komt een Ziggo moderator hier langs die de afspraak voor je kan inplannen, dan hoef je niet te bellen of te chatten.

Uitgelicht topic