Ik heb giga internet maar speed test haalt het net 500 mb ,
Op dezelfde computer met dezelfde netwerk kabels sluit ik op t mobile aan en haal dan 880 mb.
Hoe kan dat?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Hanswil01 Top, we wachten jouw bevindingen van morgen na 20 uur dan even af. Alvast een prettig weekend!
dit is het resultaat 0m 18.18 uur., helaas moet ik weer weg.
tijdens het downloaden schoot het zelfs naar 1,2 MGb.
dit is met dezelfde computer met dezelfde kabels op tmobile
Test eens met http://www.dslreports.com/speedtest en plaats van het curve verloop een schermprint.
Verder onderschrijf ik de eerdere reactie van @tobiastheebe
De curve van zowel down- als upstream toont een grillig verloop i.p.v. mooi strak.
Paul of een andere moderator zal dat verder kunnen uitlezen met een meting en kan tevens het OFDM kanaal nader onder de loep nemen en een vervolgstap bepalen.
Bovenste ziggo en onderste tmobile.
Middchien hebben ze hier iets aan?
Bovenste ziggo en onderste tmobile
@Hanswil01 Dankjewel voor het delen van jouw bevindingen. Ik heb de kwestie besproken met mijn collega's van de netwerkafdeling. Het storingsticket in jouw wijk is inmiddels opgelost. In overleg met mijn collega's is dan ook besloten dat er een individuele storingsmonteur bij jou langs moet komen om het signaal onder de loep te nemen. Ik heb een afspraak ingepland op woensdag 13 oktober 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken.
Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn? We zijn erg benieuwd!
Ja morgen komt de monteur en zal verslag uitbrengen.
Hoe is de afspraak met de monteur gegaan?
Ik was er zelf niet bij naar een vriendelijke man die het keurig het een en ander heeft verteld.
De boosdoener was volgens de monteur de wifi versterker een zwarte box die meer dan 2 jaar oud is.
Moet nu een nieuwe kopen bij ziggo maar ik had 4 maanden geleden al 1 gekocht een maand later was er een actie met 3 versterkers.
Dus even met ziggo bellen.
De monteur had een laptop bij zich en daar kwam ziggo 900mb binnen.
Ik vroeg toen waarom tmobile met ( oude) wifiversterker wel 800 haalt kon hij wel uitleggen maar dat werd een technisch verhaal.
Dus ziggo bellen voor de versteker
Maar nigmaals iedereen bedankt voir de support en ziggo ook bedankt voor de keurig service.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.