1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Hanswil01

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Internet Giga traag

Ik heb giga internet maar speed test haalt het net 500 mb ,

Op dezelfde computer met dezelfde netwerk kabels sluit ik op t mobile aan en haal dan 880 mb.

Hoe kan dat?

 

Oplossing
31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20322Posts
  • 1396Oplossingen
  • 7914Likes

@Hanswil01 Top, we wachten jouw bevindingen van morgen na 20 uur dan even af. Alvast een prettig weekend!

Hanswil01
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hanswil01_0-1633796282595.png

dit is het resultaat 0m 18.18 uur., helaas moet ik weer weg.

tijdens het downloaden schoot het zelfs naar 1,2 MGb.

Hanswil01
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hanswil01_0-1633797118766.png

dit is met dezelfde computer met dezelfde kabels op tmobile

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Test eens met http://www.dslreports.com/speedtest en plaats van het curve verloop een schermprint.

Verder onderschrijf ik de eerdere reactie van @tobiastheebe 

Hanswil01
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hanswil01_0-1633797985008.png

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

De curve van zowel down- als upstream toont een grillig verloop i.p.v.  mooi strak.

Paul of een andere moderator zal dat verder kunnen uitlezen met een meting en kan tevens het OFDM kanaal nader onder de loep nemen en een vervolgstap bepalen.

 

Hanswil01
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hanswil01_0-1633892171466.png

Hanswil01_1-1633892544683.png

Bovenste ziggo en onderste tmobile.

Middchien hebben ze hier iets aan?

Hanswil01
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hanswil01_0-1633893687966.png

Hanswil01_1-1633893718062.png

Bovenste ziggo en onderste tmobile

 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20322Posts
  • 1396Oplossingen
  • 7914Likes

@Hanswil01 Dankjewel voor het delen van jouw bevindingen. Ik heb de kwestie besproken met mijn collega's van de netwerkafdeling. Het storingsticket in jouw wijk is inmiddels opgelost. In overleg met mijn collega's is dan ook besloten dat er een individuele storingsmonteur bij jou langs moet komen om het signaal onder de loep te nemen. Ik heb een afspraak ingepland op woensdag 13 oktober 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken.
Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn? We zijn erg benieuwd!

Hanswil01
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ja morgen komt de monteur en zal verslag uitbrengen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoe is de afspraak met de monteur gegaan?

Hanswil01
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik was er zelf niet bij naar een vriendelijke man die het keurig het een en ander heeft verteld.

De boosdoener was volgens de monteur de wifi versterker een zwarte box die meer dan 2 jaar oud is.

Moet nu een nieuwe kopen bij ziggo maar ik had 4 maanden geleden al 1 gekocht een maand later was er een actie met 3 versterkers.

Dus even met ziggo bellen.

De monteur had een laptop bij zich en daar kwam ziggo 900mb binnen.

Ik vroeg toen waarom tmobile met ( oude) wifiversterker wel 800 haalt kon hij wel uitleggen maar dat werd een technisch verhaal.

Dus ziggo bellen voor de versteker 

Maar nigmaals iedereen bedankt voir de support en ziggo ook bedankt voor de keurig service.