Ik ben overgestapt naar sneller Internet Giga + Tv start next mini + bellen volop en tijdens telefonisch bestellen heb ik gevraagd of ik beste modem krijg (Giga-Arris) waarop medewerker van Ziggo mij vertelde dat ik die ook inderdaad krijg maar vanavond pakketje van ziggo uitgepakt en blijkt dat ik Sagemcom heb gekregen. Heb alles wel even geïnstalleerd en alles werkt goed. Tv werkt goed, telefoon ook. Snelheid internet met kabel is bijna 1 giga, dat is heel goed. Maar wifi werkt in woonkamer goed maar 5-7 meter verder in andere kamers is ontvangst minder en slecht. Ik woon in gelijksvloers appartement. Dus mijn vraag is:
Is er verschil tussen Sagemcom En Giga Arris en kan ik alsnog kosteloos omruilen voor Giga Arris als die meer geschikt is voor mijn Giga-pakket?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Connectbox Giga (Arris TG3492LG-ZG) wordt niet meer geleverd, het SmartWifi modem (Sagemcom F3896LG-ZG) is nu standaard voor Internet Giga. De F3896 beschikt over een snellere en nieuwere chipset en biedt Wi-Fi 6 en een 2,5 Gbps-poort, i.t.t. de TG3492.
Je kunt overwegen om een of meerdere SmartWifi pods te lenen om de dekking uit te breiden.
De Arris heeft een Puma chipset 1 Gbit/s UTP en wifi5.
Met een laptop had ik via wifi5 een download van 650 Mbit/s met de Arris.
De Sagemcom heeft een Broadcom chipset en een UTP uitgang van 2,5 Mbit/s en wifi6.
Met een laptop heb ik via wifi6 een download van 950 Mbit/s met de Sagemcom.
Ik heb beide modems langere tijd in huis gehad en vind de Sagemcom het meest stabiele modem wat ik ooit bij Ziggo heb gehad.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Connectbox Giga (Arris TG3492LG-ZG) wordt niet meer geleverd, het SmartWifi modem (Sagemcom F3896LG-ZG) is nu standaard voor Internet Giga. De F3896 beschikt over een snellere en nieuwere chipset en biedt Wi-Fi 6 en een 2,5 Gbps-poort, i.t.t. de TG3492.
Je kunt overwegen om een of meerdere SmartWifi pods te lenen om de dekking uit te breiden.
Bedankt voor snelle reactie. Dus sagemcom is sneller. Ik zag inderdaad wifi 6. Maar ik dacht dat deze https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/wifi-modems/connect-box-giga nieuwste en beste wifi signaal geeft. Zit in ieder geval moderner uit 🙂
De Arris heeft een Puma chipset 1 Gbit/s UTP en wifi5.
Met een laptop had ik via wifi5 een download van 650 Mbit/s met de Arris.
De Sagemcom heeft een Broadcom chipset en een UTP uitgang van 2,5 Mbit/s en wifi6.
Met een laptop heb ik via wifi6 een download van 950 Mbit/s met de Sagemcom.
Ik heb beide modems langere tijd in huis gehad en vind de Sagemcom het meest stabiele modem wat ik ooit bij Ziggo heb gehad.
Bedankt voor uitleg (tobiaastheebe en Bert). Ik kan nu met geruste hart genieten van nieuwe modem 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.