iRuud

Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Internet Giga: Instabiele verbinding - modem in bridge mode

Sinds een tijdje GIG internet van Ziggo... 
Moet zeggen dat het mij een beetje tegenvalt. 
De verbinding is zo instabiel als wat..  haal bij lange de 1G niet

Kan iemand zien wat het probleem is?

(Modem staat in Bridge mode)

 

** Moderator edit: 1 bijlage verwijderd ivm privégegevens **

171 Reacties 171
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@iRuud Hoe werkt jouw verbinding op het  moment? Indien je op het moment nog problemen ervaart lijkt het mij goed dat ik een afspraak voor je ga inplannen met een storingsmonteur. Ik hoor dan graag op welke data dit het beste schikt. 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Paul Momenteel heb ik helemaal geen internet meer.  Dus ik roep HELP 😢

modem blijft rebooten.. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@iRuud Zo te zien krijg je modem op het moment ook niet uitgelezen. Er lijkt hier is aan de hand met het signaal. Er moet een monteur langskomen om dit op te lossen. Ik heb een afspraak met een monteur voor je ingepland op dinsdag 27 december 2022 tussen 12:00 en 18:00 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de asfpraak te wijzigen via Mijn Ziggo. Ik snap uiteraard dat je niet zolang zonder internet wilt zitten. Als je Vodafone mobiel hebt dan kan ik kosteloos Wifi Back-up voor je regelen zodat je via 4G/5G toch kunt internetten met je telefoon als hotspot tot het monteursbezoek.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Hoorde net dat er een monteur langskomt. Prima alleen vervelend dat er nu dus kerst is en lekker lang zonder zitten 😟😔. Lastig met ge geplande Binge avonden

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@iRuud Kijk iedere morgen in je Mijn Ziggo onder monteursafspraken, dan is de agenda vernieuwd en kan er mogelijk eerder ruimte ontstaan zijn, waar je een nieuwe afspraak in kan plannen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@iRuud Prima alleen vervelend dat er nu dus kerst is en lekker lang zonder zitten. Lastig met ge geplande Binge avonden.

Ik snap dat dit ontzettend zuur is! 😞 Op het moment van typen van mijn eerdere bericht was de 27e de eerst mogelijke datum. Via Mijn Ziggo is het mogelijk de afspraak te wijzigen. Het kan zijn dat er in tussentijd een ander moment vrijgekomen is. En anders staat mijn eerdere aanbod nog om Wifi back-up voor je te regelen op het moment dat je een Vodafone mobiel abonnement hebt. 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Thx @Paul . Het backupplan is al geregeld door een collega. Ik blijf proberen om de afspraak te vervroegen. Als je Zonder internet zit merk je dat je er zo afhankelijk van geworden bent. Zo werkt smarthome gedeeltelijk niet, alarm ligt eruit etc.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@iRuud Fijn dat de wifi back-up al geregeld is. Ik snap dat het ontzettend vervelend is dat je nu zonder de vaste internetverbinding ziet. Zeker wanneer alles qua Smarthome hier ook op draait. Ik hoop dat het lukt een eerdere afspraak te krijgen en anders staat de afspraak van 27 december sowieso. Zodra alles straks weer werkt kijk ik graag met je naar een vergoeding voor de periode dat je onze diensten niet hebt kunnen gebruiken.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Paul Kan ik tijdelijk het oude technicolor tc7210? Modem aansluiten?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die moet weer apart worden geactiveerd, als ziggo dat uberhaupt nog doet 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Zou wel een goede service zijn om de kerst door te komen….

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Paul is dit eventueel een optie al dan niet tijdelijk ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@iRuud iRuud Het opnieuw activeren lijkt mij, hoe vervelend de situatie ook is, niet de oplossing. Het administratief terugzetten van het modem zorgt mogelijk voor andere problemen. Het nieuw modem moet daarna uiteindelijk ook weer actief gezet worden. Dit lijkt mij zo rond de feestdagen helemaal verre van handig met het risico dat je van de regen in de drup valt. Het is verstandig de monteur af te wachten. Ter overbrugging is de Wifi-back up eventueel weer aan te passen zodat je tot en met de monteursafspraak toch kun internetten via een 4G/5G hotspot. 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Jammer...  voor de test het technicolor TC7210 aangesloten en het lijkt er op dat die wel gewoon goed opkomt. 
Krijgt alleen geen juist IP... 

Maar goed ...

Zal een probleem worden wanneer de NEXT verplicht op internet moet worden aangesloten en DVB_C in de toekomst wordt gestopt. Als je dan zonder internet komt te zitten heb je helemaal niks meer.. 


IMG_1752.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dat is een speciaal subnet waarin niet-geactiveerde modems geplaatst worden.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Dat snap ik... Maar laat zien dat het modem wel (stabiel) werkt... 
Het Ubee modem blijft in een reboot cyclus zitten dus komt helemaal niet zover.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je van een van beide modems (nogmaals) de downstream/upstream-waarden plaatsen?

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@tobiastheebe 
Heb het TC inmiddels weer omgewisseld voor de Ubee. In de Ubee kom ik nu helemaal niet meer in omdat deze blijft rebooten. Straks de TC weer even aansluiten en die gegevens doorgeven

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het is dan wel waardevol om te bepalen in welke stadium c.q. bij welke knipperende LED het modem zichzelf reset.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Dan moet je er wel bij kunnen komen. Op dit moment knipperen het bovenste en en de drie daaronder .
Bovenste aan - drie daaronder uit
Bovenste uit - drie daaronder aan

Na een tijdje begint hij te herstarten (?)
en even later branden twee van de bovenste groen en twee onderste blauw

En dan gaat ie weer vanaf voor aan beginnen

 

Uitgelicht topic