@tobiastheebe schreef:
administratief wel leverbaar maar technisch niet volledig.
Technisch niet volledig? Denk eerder technisch helemaal niet. Ben nu al sinds september '22 bezig om een goed werkende lijk te krijgen. Zijn van een technicolor TC7210 over gegaan naar een Giga-Arris melkpak. Sindsdien werkt het internet niet naar behoren. in december '22 is het modem vervangen door een Ubee UBC1318ZG waarmee het probleem nog niet opgelost was..
Binnenshuis allerlei kabels vervangen waarmee het probleem nog steeds niet verholpen was. Monteur langs geweest.. AOP vervangen, kabels binnen vervangen helaas was het probleem niet verholpen. Dag later buiten stuk kabel vervangen ivm een 'kabelbreuk' ook dat heeft het probleem niet verholpen. Het werd alleen maar slechter en vanaf 22 december '22 hadden we zelfs helemaal geen internet meer. De kabel bleek zo slecht te zijn dat complete kabel van straatkast naar huis moest vervangen worden. Zou 2 weken deuren.
Na de kerst een tijdelijke oplossing gekregen in de vorm van 4G internet van Keepgo "Tijdelijk Internet" maar dit leverde geen werkbare tijdelijke oplossing.
Het vervangen van de grondkabel kon pas gebeuren op dinsdag 14 maart 2023 en het afwerken van de kabel op donderdag 16 maart '23. Na het UBC1318ZG opnieuw te hebben aangesloten bleek deze geen verbinding te kunnen maken omdat het modem defect was. Vrijdag 17 maart is er een nieuw modem binnengekomen en na testen blijkt dat het ook nu nog niet de gewenste snelheid van 1 Gigabit gehaald kan worden. De downloadsnelheid schommelt tussen de 250 en de 375 kbit.
Ben er nu onderhand klaar mee....