iRuud

Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Internet Giga: Instabiele verbinding - modem in bridge mode

Sinds een tijdje GIG internet van Ziggo... 
Moet zeggen dat het mij een beetje tegenvalt. 
De verbinding is zo instabiel als wat..  haal bij lange de 1G niet

Kan iemand zien wat het probleem is?

(Modem staat in Bridge mode)

 

** Moderator edit: 1 bijlage verwijderd ivm privégegevens **

171 Reacties 171
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat snap ik , daar was laatst nog een topic over , echter is dat hier NVT toch ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat klopt, Internet Giga is in dit geval administratief wel leverbaar maar technisch niet volledig.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

en dat vind ik gek 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@tobiastheebe  schreef:

administratief wel leverbaar maar technisch niet volledig.


Technisch niet volledig? Denk eerder technisch helemaal niet. Ben nu al sinds september '22 bezig om een goed werkende lijk te krijgen. Zijn van een technicolor TC7210 over gegaan naar een Giga-Arris melkpak. Sindsdien werkt het internet niet naar behoren. in december '22 is het modem vervangen door een Ubee UBC1318ZG waarmee het probleem nog niet opgelost was..

 

Binnenshuis allerlei kabels vervangen waarmee het probleem nog steeds niet verholpen was. Monteur langs geweest.. AOP vervangen, kabels binnen vervangen helaas was het probleem niet verholpen. Dag later buiten stuk kabel vervangen ivm een 'kabelbreuk' ook dat heeft het probleem niet verholpen. Het werd alleen maar slechter en vanaf 22 december '22 hadden we zelfs helemaal geen internet meer.  De kabel bleek zo slecht te zijn dat complete kabel van straatkast naar huis moest vervangen worden. Zou 2 weken deuren.

 

Na de kerst een tijdelijke oplossing gekregen in de vorm van 4G internet van Keepgo "Tijdelijk Internet" maar dit leverde geen werkbare tijdelijke oplossing.

 

Het vervangen van de grondkabel kon pas gebeuren op dinsdag 14 maart 2023 en het afwerken van de kabel op donderdag 16 maart '23. Na het UBC1318ZG opnieuw te hebben aangesloten bleek deze geen verbinding te kunnen maken omdat het modem defect was. Vrijdag 17 maart is er een nieuw modem binnengekomen en na testen blijkt dat het ook nu nog niet de gewenste snelheid van 1 Gigabit gehaald kan worden. De downloadsnelheid schommelt tussen de 250 en de 375 kbit. 

 

Ben er nu onderhand klaar mee....

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De geadverteerde uploadsnelheid van 50 Mbps is wel haalbaar (na het vervangen van de huisaansluitkabel), vandaar dat ik 'niet volledig' schreef. Het aanpassen van de OFDM-configuratie is echt voorwaardelijk voor een hogere downloadsnelheid. Het is dan ook treurig dat dit nog niet is opgepakt, terwijl het in december al aan het licht kwam, in het begin van het topic.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan hierin nog wat gedaan worden vanuit de moderators, ik denk niet dat ze zomaar de cmts/ofdm config aan kunnen passen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik denk dat Paul maandag weer langskomt in het topic en hierover meer duidelijkheid kan geven. De vraag is of de verschillende wijknetten op het CMTS gereed zijn voor >862 MHz.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik kijk uit naar het antwoord, 🙂

 

zal toch wel aangezien ziggo duidelijk aangeeft 1Gbps landelijk nu beschikbaar en bij mij weten is ook docsis 3.1 volledig uitgerold en klaar qua hardware e.d ..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dit is niet met zekerheid te stellen. In andere topics zijn foto's geplaatst van EV's waarin bijvoorbeeld nog 862 MHz-multitaps en 1 GHz-versterkers in gebruik waren, terwijl DOCSIS 3.1 en Internet Giga wel beschikbaar zijn.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Kortom; Ziggo is (nog) niet instaat om (stabiel) Gigabit te leveren.

en verkopen doen ze het desondanks toch

 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Net gebeld door Ziggo met de vraag of e.e.a. Opgelost was. Nog niet dus. 
Komt weer een monteur langs om te kijken wat er aan de hand is.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik begrijp niet waarom een monteur langs gestuurd wordt, dit kan bij jou thuis niet worden opgelost.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb de stille hoop dat het een monteur voor buiten zijn huis is, voor de afspraak met de netwerkmonteur die bij de EV kon kreeg ik ook een melding in mijn ziggo/ email afspraakbevestiging, terwijl dat dus niet bij mij thuis was 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Voor het aanpassen van de OFDM-configuratie op het CMTS is een HFC-monteur nodig.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

oh weer een stapje hoger ik dacht dat netwerkmonteur het hoogste was, misschien dat een ziggo moderatot het een en ander kan nakijken

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik weet niet of dit een officiële term binnen Ziggo is, maar het gaat inderdaad om een aanpassing op relatief hoog niveau.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Ik weet ook niet wat een monteur komt doen. Ben het inmiddels behoorlijk beu aan het worden.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@iRuud Ontzettend balen dat het probleem ook na de herstelwerkzaamheden niet is opgelost! Zoals hier door een aantal als is aangegeven dient hier spijtig genoeg toch opnieuw een gespecialiseerde monteur langs te komen omdat de conclusie op dit moment is dat het nog niet werkt zoals het hoort. Hiervoor plan ik dan ook graag een nieuwe afspraak in. Op welke data zou dit jou het beste uitkomen? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Paul  schreef:

@iRuudOntzettend balen dat het probleem ook na de herstelwerkzaamheden niet is opgelost! Zoals hier door een aantal als is aangegeven dient hier spijtig genoeg toch opnieuw een gespecialiseerde monteur langs te komen omdat de conclusie op dit moment is dat het nog niet werkt zoals het hoort. Hiervoor plan ik dan ook graag een nieuwe afspraak in. Op welke data zou dit jou het beste uitkomen? 


als ik kijk naar een eerdere reactie is deze al ingepland ?

 

 

MR_CHIP_0-1679325867690.png

 

 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@MR_CHIP  schreef: 

“als ik kijk naar een eerdere reactie is deze al ingepland ?”

 

 

 

Klopt. Werd gebeld door Ziggo en donderdag komt er een monteur.. weet niet van welk kaliber hij/zij is. Ik hoop iemand met kennis van wij/straatkasten en de bijbehorende GigaNet techniek.

 

Uitgelicht topic