iRuud

Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Internet Giga: Instabiele verbinding - modem in bridge mode

Sinds een tijdje GIG internet van Ziggo... 
Moet zeggen dat het mij een beetje tegenvalt. 
De verbinding is zo instabiel als wat..  haal bij lange de 1G niet

Kan iemand zien wat het probleem is?

(Modem staat in Bridge mode)

 

** Moderator edit: 1 bijlage verwijderd ivm privégegevens **

171 Reacties 171
iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Ja, er zijn zenders die het doen (NL1, 2, 3, Fox, CC Ziggo info, Ziggo Sport) Maarheeze gross werkt niet. Al opnieuw ophalen gedaan via mijn ziggo)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@iRuud Dank voor het controleren. Het lijkt erop dat de Mediabox Next op dit moment niet meer "ziet" tot welke zenders je toegang dient te hebben conform het digitale tv abonnement. Ik heb even opnieuw een signaal gestuurd naar de virtuele smartcard van jouw Mediabox Next om de autorisatie te verschaffen tot alle kanalen binnen jouw abonnement. Binnen nu en de loop van vandaag moet de zenders het gaan doen. Laat je weten of het zo werkt? 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

helaas, nietgelukt. Op meeste kanalen geen beeld

TV is toch DVB-C en heeft toch niets met ip netwerk te maken?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Als er coax aan zit dan is het DVB-C.

Alleen de Next Mini is IPTV.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@iRuud Aangezien er kabelschade is, heeft dit ook weerslag op het signaal van de Next. Dat kan resulteren in diverse foutmeldingen, waaronder deze. Dit geldt ook wanneer je de Next op het internet hebt aangesloten. Een mogelijke oplossing is om je Next met UTP op je modem aan te sluiten. Daarnaast helpt mogelijk het rechtstreeks aansluiten van je Next op AOP, dus zonder tussenkomst van splitters en/of versterker. Zolang er sprake is van kabelschade kan ik dit echter niet garanderen. 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Waarom hebben de TV's die via CI+ ontvangen wel beeld op alle kanalen en de Next op sommige kanalen wel beeld en op sommige geen.. Kabelschade is er al veel langer en de Next ontving alles goed... sinds deze week zijn er zenders uitgevallen en geven een code 100:70..

 

UPDATE: net even de foutmelding opgezocht...

 

1. Ben je verbonden met internet van Ziggo?
Je mediabox werkt alleen met een actieve internetverbinding met Ziggo. Als je de box op internet van een andere provider aansluit, zal deze niet werken.

Vreemd dat de Next prima werkte via een andere provider en dan ineens een boel kanalen niet meer laat zien.

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Ah, goed dat je dit benoemt! Dan is het lek inderdaad boven. Wel opvallend dat de Next in een eerder stadium met een andere internetprovider wel heeft gewerkt. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de wijziging dat de next een ziggo internet verbinding vereist is pas sinds kort doorgevoerd 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Een best waardeloze wijziging. Krijg steeds meer de kriebels van ziggo.
Waarom moet een leendecoder aan het ziggo netwerk hangen en kun je met bijv. een Apple TV wel gewoon via een andere provider kijken. Laat ze de aanpassing gewoon terug draaien.


Ben al uit de tijd van Casema (40jaar geleden) klant... maar denk er nu toch over om compleet over te gaan op glas... 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

deze aanpassing zal niet worden teruggedraait het is ziggo apparatuur best logisch dat dit permanent in contact moet staan met ziggo netwerk vanwege drm beveiligingen 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

DRM beveiligingen.... Die zullen er op al die andere apparaten ook wel zitten. Die werken wel via een andere provider. CI+ werkt ook gewoon en Ziggogo ook.. Dus waarom nou de Next (gedeeltelijk) niet. 

 

We zijn inmiddels wel offtopic geraakt maar de oorzaak zit 'm in een verrotte coax kabel buiten waardoor in eerste instantie de intenetsnelheid belabberd was. Daarna gaat het van kwaad naar erger... 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Paul Het gaat allemaal wel heel erg lang duren… eerst maanden vaneen slechte internetverbinding (tot de switch naar het GigabitNetwerk was get nog goed, daarna huilen met de pet op.) nu al anderhalve maand geen internet van Ziggo en maar een half TV pakket omdat er geen internet (van Ziggo) is. Er moet straks, mocht het weer werken, toch wel een goede regeling getroffen worden.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@iRuud Begrijpelijk dat het geduld op begint te raken! Ik heb even opnieuw contact gehad met de aannemer en volgens de laatste info staan de herstelwerkzaamheden gepland voor week 8. 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Paul  schreef:

Ik heb even opnieuw contact gehad met de aannemer en volgens de laatste info staan de herstelwerkzaamheden gepland voor week 8. 


@Paul Ik neem aan dat er in week 8 niets gebeurd. Heb namelijk niet meer gehoord. Week 9 kan je voor mij niet. Dan wordt het op zijn vroegst week 10. Betekend dus 3 maanden geen internet van Ziggo en 3 maanden slecht (Gigabit heeft  nooit goed gefunctioneerd). 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@iRuud De uitvoerder heeft vertraging opgelopen in de planning waardoor het in week 8 of 9 niet meer lukt. Vandaag heb ik even contact opgenomen met de aannemer en die gaf nu aan dat de kabel in week 10 vervangen gaat worden. Hierna zal de aannemer ook nog contact opnemen voor het maken van een afspraak bij het invoeren van de kabel in jouw woning. 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Paul

Je snapt datum inmiddels moedeloos wordt hè?.. 

Hoop dat ziggo straks wat doet aan de rekening want 6 maanden betalen voor Gigabit (en niet krijgen)  en de laatste tijd maar een half TV pakket krijgen is natuurlijk niet OK… 

die MiFi router is leuk maar lekker Streamen gaat niet tenzij.je lekker lang (buffering) over een programma wil doen.

ik heb spijt dat ik ooit overgestapt ben op Gigabit Internet omdat het (coax) netwerk er totaal niet klaar voor is….

 



Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@iRuud Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. Maar ik hoop dat je van me aanneemt dat ik de ernst van dit probleem begrijp en dit ook opnieuw heb aangegeven richting de aannemer en uitvoerder. Het is nu helaas echt wachten op het definitieve herstel van de kabel. 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Paul @Ziggo 

Ik begrijp dat het ook in week 10 niet gaat gebeuren.

en derekening loopt door,,,

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@iRuud Het is spijtig dat het allemaal zolang duurt! Ik heb opnieuw contact opgenomen met de aannemer en hierbij aangegeven dat er nu al meerdere malen geschoven is met de planning. Er wordt nu extra prioriteit aan gegeven en de aannemer liet weten dat ze de kabel spoedig gaan vervangen. 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Paul :

Vrijdag is er onverwacht een nieuwe coaxkabel getrokken. Ligt opgerold voor de gevel.

Nu dus wachten op de monteur voor afwerking. 

Uitgelicht topic