iRuud

Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Internet Giga: Instabiele verbinding - modem in bridge mode

Sinds een tijdje GIG internet van Ziggo... 
Moet zeggen dat het mij een beetje tegenvalt. 
De verbinding is zo instabiel als wat..  haal bij lange de 1G niet

Kan iemand zien wat het probleem is?

(Modem staat in Bridge mode)

 

** Moderator edit: 1 bijlage verwijderd ivm privégegevens **

171 Reacties 171
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De eerste status is volgens mij channel bonding, de andere is US partial bonding + bridge mode. Kan dus zijn dat OFDMA problemen geeft, de TC7210 komt in dat geval wel probleemloos online omdat dit een ED 3.0-modem is en OFDM(A) niet koppelt.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Hi @Paul 

Heb inmiddels in diverse losse zendingen (4x) het volgende gekregen
1x modem
1x F/F kabel
1x C/F kabel
1x F/F kabel met POA/256

Had misschien in één zending gekund 😉


iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Screenshot 2022-12-23 at 20.05.45.png

@Paul  @tobiastheebe Bovenstaande melding vind ik een beetje vreemd om de volgende melding "Network Access Denied"

Andere gegevens van de Ubee modem ook ingevoegd

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Network Access: Denied kan wat verwarrend overkomen, omdat dit ook wordt getoond als de verbindingsopbouw mislukt.

 

Er gaat duidelijk iets mis in de upstream, niet alleen OFDMA, gezien 'Not Locked' op meerdere ATDMA-kanalen en het OFDMA-kanaal en grote verschillen in zendvermogen.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Paul  Even een update. Monteur is langs geweest. In huis alles goed (ik heb echter wel twijfel over het modem). Schijnt buitenshuis op 10m afstand en kabel breukje te zitten. Het is de tweede of derde keer dat dat is. Morgen komen ze dat verhelpen. Hopenlijk nu goed want iedere keer met dit gelazer zitten wordt wel heel vervelend.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

Hi @iRuud,

Bedankt voor je terugkoppeling.
Omdat @Paul niet aanwezig is neem ik het stokje even van hem over. We hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken en gaan toch proberen om de Technicolor (al dan niet tijdelijk) te activeren.

Je hebt nu volledig uitval van je diensten en omdat je je gevoel uitspreekt dat het misschien het modem is, gaan we het testen. Ik acht de kans klein, maar ik heb meer meegemaakt... 😉

We moeten wachten op de vergunning van de gemeente voor het vervangen van de kabel en dat is in gang gezet. Tussentijds proberen we je z.s.m. online te krijgen met een MiFi router. 
Ik stuur je nog een privébericht zodat om eventuele details/persoonlijke zaken verder op te pakken.

 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Thx. Helaas gaat het dus niet. Bedankte voor het proberen.

 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Serkan Bedenk me net dat een tijdelijke downgrade van het abonnement naar 600/40 misschien de oplossing is. Dan zou de TC7210 wel online moeten kunnen komen (correct me if I’m wrong). Ben namelijk bang dat het vervangen van de kabel 6 weken gaat duren. En de kosten lopen door…

 

Neemt niet weg dat ik heel blij ben met de moeite die gedaan wordt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hoezo zou een downgrade helpen, ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik vermoed dat de combinatie Internet Giga + TC7210 wordt geweigerd door de provisioning backend. Een downgrade van het abonnement zou dat moeten oplossen.

 

Overigens vertoonde de UBC1318ZG vrijdag problemen op zowel ATDMA als OFDMA, wat ook negatief effect zou hebben op de TC7210.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@iRuud,

Je ontvangt vandaag toch de MiFI router? Daarmee moet je weer in de lucht zijn.


Als je het SSID (en wachtwoord) van de MiFi router aanpast naar hetgeen wat je nu hebt ingesteld, dan moeten (ook je smarthome) apparaten verbinding maken en moet alles weer in de lucht zijn. Of denk ik iets te kort door de bocht? 😉


Over de kosten hoef je je geen zorgen te maken. We weten dat je een storing hebt en zodra de problemen zijn verholpen regel ik een compensatie voor je. Dit regelen we nadat de storing is verholpen omdat het nu niet vast staat wanneer het probleem is verholpen. We wachten op de vervolgacties van de aannemer. 
 

Nu de Mifi router zo goed als binnen moet zijn, weet ik niet of het slim is om te downgraden en daarna nog eens testen of de TC7210 online komt..
Geef je mij een seintje zodra de MiFi router er is en of je nog hulp nodig hebt?

 

@tobiastheebe.

Overigens vertoonde de UBC1318ZG vrijdag problemen op zowel ATDMA als OFDMA, wat ook negatief effect zou hebben op de TC7210.

Ik zag wel wat ruis op de ED3.0 kanalen vlak voordat het modem offline ging maar wilde het gisteren (n.a.v. iRuud zijn verzoek) toch testen. Je weet maar nooit en het zou mooi zijn als het online kwam. Omdat het modem offline is, is het voor mij ook niet duidelijk hoe goed/slecht het signaal nu is, sinds het offline is gegaan.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

Ok ik wacht even af. Kijken of het werkt in combinatie met het eigen netwerk. Meeste is namelijk bedraad aangesloten. WiFi word alleen gebruikt voor gsm en tablets. Maar ik wachtevenaf.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Serkan korte update; MiFi router is binnen 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@iRuud,
Top! En alles ook werkend?

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

@Serkan  Er zijn dingen die werken en dingen die niet werken.

bedraad werk het meeste behalve de streaming servers. WiFi al een paar keer de wachtwoorden opnieuw moeten invoeren. Maar goed, het zal straks wel beter gaan.

Ben blij met de hulp maar over de staat van het ziggo gigabit netwerk inmiddels zwaar teleurgesteld 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@iRuud Dank voor het delen van je bevindingen. Het is nu wachten op herstel aan de kabel door de aannemer. Ik zie dat hiervoor schadeticket KBS-247234 is aangemaakt richiting aannemer Teletronika ZW. Er is zo te lezen al gezorgd voor een noodvoorziening zodat je toch kunt internetten totdat de schade aan de kabel hersteld wordt door de aannemer. Afhankelijk van hoe snel eventuele vergunningen worden verstrekt zal de aannemer contact met jou opnemen om een afspraak voor de herstelwerkzaamheden te plannen. 

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

We zijn inmiddels alweer een maand verder.. maar tot op heden geen terugkoppeling gekregen ivm. de reparatie van de kapotte kabel. Glasvezel was sneller aangesloten... 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@iRuud Zoals zojuist telefonisch besproken heb ik even contact opgenomen met de aannemer. Het is in dit geval helaas wachten op de vergunning voordat de aannemer de kabel kan vervangen. Zodra de vergunning rond is zal de aannemer contact met je opnemen voor het plannen van een afspraak voor het vervangen van de kabel.

Ik begreep dat je al een MiFi router (4G) ontvangen hebt als noodvoorziening, totdat de kabel hersteld is. We houden contact met je via dit topic totdat de kabelschade hersteld is.

iRuud
Topicstarter
Level 7
  • 170Posts
  • 1Oplossingen
  • 35Likes

What the F*ck nou weer?

IMG_1826.jpeg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@iRuud Vreemd dat je deze melding te zien krijgt! Zie je dit op het moment nog steeds wanneer je de Mediabox Next inschakelt?

Uitgelicht topic