Vraag
Reacties
Oplossing
Roel de Jong
Level 8

Internet Elite - Download snelheid blijft onder 400 Mbps bij nieuwe laptop

Hallo community leden,

Ik heb een nieuwe laptop en een oude samen met het giganet abonnement (Elite).

De uploadsnelheden zijn met kabel op beide laptops hetzelfde alleen de download snelheid blijft op de nieuwste laptop onder de 400mb. 

Problemen met de verbinding van Ziggo of het modem zijn er niet, zelfde kabel etc.

Wat kan ik nog aan mijn laptop controleren om te zorgen dat de download omhoog gaat? Ik zie geen programma's op de achtergrond meedraaien (via taakbeheer) en heb inmiddels de cookies etc verwijderd.

Groet Roel

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Roel de Jong
Level 8
Topicstarter

Hoi, inmiddels ben ik er uit. Ik had een VPN geinstalleerd, IP Vanish eerst en daarmee drukte de download snelheid. Later een andere VPN en daar zat weer een trojan horse in volgens de virusbescherming.

Dus werk nu zonder VPN en dan haal ik een super snelheid.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Wat zie je hier voor snelheden? https://samknows.com/realspeed/ 

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

He hoi @Roel de Jong, het is wat stil in dit topic! Sorry dat wij wat laat reageren. 

Ik zie dat @Bert je nog gevraagd heeft om de snelheid te testen via bovenstaande website. Wat komt hieruit?

Roel de Jong
Level 8
Topicstarter

Hoi, inmiddels ben ik er uit. Ik had een VPN geinstalleerd, IP Vanish eerst en daarmee drukte de download snelheid. Later een andere VPN en daar zat weer een trojan horse in volgens de virusbescherming.

Dus werk nu zonder VPN en dan haal ik een super snelheid.