Vraag
Reacties
Aankondigingen
SamLeu
Level 1

Internet ConnectBox Hapert

Hoi,

 

Sinds kort is mijn internet begonnen met het vaak kort haperen, wat niet te merken is bij downloaden en bij het kijken van films, maar wel bij zaken zoals videobellen en gamen. Wij maken al voor een half jaar gebruik van de connectbox en hebben 250 mbit aan download. We hebben voor een tijd al dat eens in de paar dagen de wifi even er uit ligt maar 2 weken geleden zijn daarbij dus ook frequente hapering gekomen. 

 

Het aan en uit zetten van de router werkt helaas niet dus mocht iemand een idee hebben waar het aan ligt zou het geweldig zijn.

 

Alvast Bedankt!

0 Kudos
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Er is vrij veel ruis aanwezig in de downstream, gezien de vrij lage MER-waarden en aantallen correctable errors ('Post RS Errors').

 

Zo te zien is het modem direct op het AOP aangesloten?

0 Kudos
SamLeu
Level 1
Topicstarter

@tobiastheebe  schreef:

Er is vrij veel ruis aanwezig in de downstream, gezien de vrij lage MER-waarden en aantallen correctable errors ('Post RS Errors').

 

Zo te zien is het modem direct op het AOP aangesloten?


Het modem is inderdaad direct aangesloten op de AOP.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In dat geval kan Ziggo het beste een signaalcontrole doen (zij hebben inzage in meer uitgebreide en historische gegevens) en eventueel een meting starten.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @SamLeu, je hebt het modem op de meest ideale manier aangesloten. @tobiastheebe heeft gelijk, dit is niet hoe de waarden horen te zijn en ik kan mij voorstellen dat je een haperende verbinding hebt. Omdat de aansluiting al helemaal klopt, wil ik een monteur in gaan plannen. De afspraak staat nu gepland op zaterdag de 12de tussen 12 uur en 18 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

0 Kudos