1
Vraag
2
Reacties
jgveldkamp

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Interne DHCP reeks aanpassen

Voor de moderator die me wel kan helpen mijn verzoek door te zetten naar de technische mensen, aangezien de standaard helpdesk (telefoon/chat) dit niet kunnen/mogen/willen/snappen.

 

Graag zou ik mijn DHCP reeks aan willen passen van de standaard 192.168.178.x naar de 192.168.25.x zodat mijn interne apparatuur met een vast ip adres ook weer kan verbinden. Na de "verplichte" modem vervanging is de aanpassing niet meer toegestaan.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rob L
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 2048Posts
  • 178Oplossingen
  • 962Likes

Hey @jgveldkamp

 

Vervelend dat het nog niet lijkt te lukken allemaal met de IP range, echter heb ik vernomen van onze engineers dat die range aangepast is en dat het mogelijk moet zijn om het aan te passen naar 192.168.25.x in jouw modem configuratie. Wil je het modem nog eens van stroom halen, GEEN fabriek reset doen, en kijken of het dan lukt?

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63292Posts
  • 4376Oplossingen
  • 16721Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2045Posts
  • 165Oplossingen
  • 607Likes

@jgvledkamp welkom hier! Daar kunnen we je vast mee helpen. 

Even voor de goede orde: gezien je model modem, is het voor mij noodzakelijk te vragen welk subnet je wil gebruiken. Dan kan ik daarna je verzoek inschieten. Dankje! 

jgveldkamp
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zoals al vermeld:  192.168.25.x met mask 255.255.255.0

S4R

Level 13
Expert
  • 807Posts
  • 34Oplossingen
  • 449Likes

In het kort 192.168.25.0/24  🙂

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2045Posts
  • 165Oplossingen
  • 607Likes

@jgveldkamp helemaal helder, het verzoek is de digitale deur uit. Wordt vervolgt. 

BAM

Level 12
Expert
  • 638Posts
  • 48Oplossingen
  • 148Likes

hoi @Jacob ,

 

Schiet mij maar in een vouwfiets 😂

 

Is het mogelijk de leken hier 🤔 uit te leggen waarom er word gevraagd welk subnet er zal worden gebruikt?

In mijn ogen kan er gewoon 192.168.X.Y waarbij X en Y open  staan worden gebruikt.

 

Sterker nog waarom houd Engineering(?) strak vast aan 192.X.Y.Z  , dat mag volgens mij 192.X.Y.Z tot 233.X.Y.Z zijn, zijnde een C class netwerk 🙄

 

Nieuwsgierig naar wat te leren,

 

Groet,

 

Bam

 

 

jgveldkamp
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@BAM,Ik zou verwachten dat alle privé adres reeksen beschikbaar zouden zijn:

Class A: 10.0.0.0 tot 10.255.255.255
Class B: 172.16.0.0 tot 172.31.255.255
Class C: 192.168.0.0 tot 192.168.255.255

 

Ik kan me voorstellen dat er enkele reeksen intern binnen Ziggo gebruikt worden, maar zou dit niet direct in de 192.168.x.x verwachten. 

jgveldkamp
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Ziggo hoelang moet wachten, we zijn een week verder en nog steeds geen aanpassing gezien.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63292Posts
  • 4376Oplossingen
  • 16721Likes

@jgveldkamp Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad, soms start het modem niet automatisch opnieuw op bij een configuratie wijziging.

jgveldkamp
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Natuurlijk dit al geprobeert, na de eerdere ervaringen verbaast het me niet dat er nog niks geregeld is. De gehele uitwisseling is slecht qua communicatie. De vermelde retourbox info niet ontvangen, in de modem box een bericht dat er geen kabel is de doos zou zitten en deze besteld moet worden maar zit er wel in. En de klapper, je moet naar een forum om een instelling (die veel mensen toch anders in willen stellen) aangepast te krijgen ipv de standaard persoonlijke helpdesk kanalen.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63292Posts
  • 4376Oplossingen
  • 16721Likes

Een Ziggo moderator komt hier morgen langs om wederom naar je probleem te kijken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 15285Posts
  • 1224Oplossingen
  • 4909Likes

@jgveldkamp Er is eerder iets misgegaan met het doorvoeren v.d. wijziging. Ik heb het verzoek om de configuratie op het modem aan te passen even opnieuw doorgegeven aan onze contactpersoon de afdeling InHome Engineering. 

jgveldkamp
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul @Jacob en we zijn weer een tijd verder zonder update. Toch jammer dat Ziggo zich weer van de slechte kant laat zien.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 63292Posts
  • 4376Oplossingen
  • 16721Likes

Niet meer relevante tekst verwijderd.

Rob L
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 2048Posts
  • 178Oplossingen
  • 962Likes

Hey @jgveldkamp

 

Vervelend dat het nog niet lijkt te lukken allemaal met de IP range, echter heb ik vernomen van onze engineers dat die range aangepast is en dat het mogelijk moet zijn om het aan te passen naar 192.168.25.x in jouw modem configuratie. Wil je het modem nog eens van stroom halen, GEEN fabriek reset doen, en kijken of het dan lukt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic