Voor de moderator die me wel kan helpen mijn verzoek door te zetten naar de technische mensen, aangezien de standaard helpdesk (telefoon/chat) dit niet kunnen/mogen/willen/snappen.
Graag zou ik mijn DHCP reeks aan willen passen van de standaard 192.168.178.x naar de 192.168.25.x zodat mijn interne apparatuur met een vast ip adres ook weer kan verbinden. Na de "verplichte" modem vervanging is de aanpassing niet meer toegestaan.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @jgveldkamp
Vervelend dat het nog niet lijkt te lukken allemaal met de IP range, echter heb ik vernomen van onze engineers dat die range aangepast is en dat het mogelijk moet zijn om het aan te passen naar 192.168.25.x in jouw modem configuratie. Wil je het modem nog eens van stroom halen, GEEN fabriek reset doen, en kijken of het dan lukt?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken.
@jgvledkamp welkom hier! Daar kunnen we je vast mee helpen.
Even voor de goede orde: gezien je model modem, is het voor mij noodzakelijk te vragen welk subnet je wil gebruiken. Dan kan ik daarna je verzoek inschieten. Dankje!
Zoals al vermeld: 192.168.25.x met mask 255.255.255.0
In het kort 192.168.25.0/24 🙂
@jgveldkamp helemaal helder, het verzoek is de digitale deur uit. Wordt vervolgt.
hoi @Jacob ,
Schiet mij maar in een vouwfiets 😂
Is het mogelijk de leken hier 🤔 uit te leggen waarom er word gevraagd welk subnet er zal worden gebruikt?
In mijn ogen kan er gewoon 192.168.X.Y waarbij X en Y open staan worden gebruikt.
Sterker nog waarom houd Engineering(?) strak vast aan 192.X.Y.Z , dat mag volgens mij 192.X.Y.Z tot 233.X.Y.Z zijn, zijnde een C class netwerk 🙄
Nieuwsgierig naar wat te leren,
Groet,
Bam
@BAM,Ik zou verwachten dat alle privé adres reeksen beschikbaar zouden zijn:
Class A: 10.0.0.0 tot 10.255.255.255
Class B: 172.16.0.0 tot 172.31.255.255
Class C: 192.168.0.0 tot 192.168.255.255
Ik kan me voorstellen dat er enkele reeksen intern binnen Ziggo gebruikt worden, maar zou dit niet direct in de 192.168.x.x verwachten.
@Ziggo hoelang moet wachten, we zijn een week verder en nog steeds geen aanpassing gezien.
@jgveldkamp Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad, soms start het modem niet automatisch opnieuw op bij een configuratie wijziging.
Natuurlijk dit al geprobeert, na de eerdere ervaringen verbaast het me niet dat er nog niks geregeld is. De gehele uitwisseling is slecht qua communicatie. De vermelde retourbox info niet ontvangen, in de modem box een bericht dat er geen kabel is de doos zou zitten en deze besteld moet worden maar zit er wel in. En de klapper, je moet naar een forum om een instelling (die veel mensen toch anders in willen stellen) aangepast te krijgen ipv de standaard persoonlijke helpdesk kanalen.
Een Ziggo moderator komt hier morgen langs om wederom naar je probleem te kijken.
@jgveldkamp Er is eerder iets misgegaan met het doorvoeren v.d. wijziging. Ik heb het verzoek om de configuratie op het modem aan te passen even opnieuw doorgegeven aan onze contactpersoon de afdeling InHome Engineering.
Niet meer relevante tekst verwijderd.
Hey @jgveldkamp
Vervelend dat het nog niet lijkt te lukken allemaal met de IP range, echter heb ik vernomen van onze engineers dat die range aangepast is en dat het mogelijk moet zijn om het aan te passen naar 192.168.25.x in jouw modem configuratie. Wil je het modem nog eens van stroom halen, GEEN fabriek reset doen, en kijken of het dan lukt?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.