Helaas kan ik de interne DHCP reeks niet aanpassen van 192.168.178.xxx naar 192.168.1.xxx
Ik lees dat dit meer voorkomt en dat ik hier een aanvraag kan doen zodat 1 van de support mensen dit kan aanpassen.
Graag dan ook de mogelijkheid dat ik de reeks 192.168.1.xxx kan gebruiken als DHCP reeks.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@McMarc goedemorgen, hier zit je goed.
De aanvraag is doorgezet en zal met zo'n maximaal 24 uur effectief zijn. Wordt vervolgt!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het subnet 192.168.1.0/24 kan door InHome Engineering worden toegevoegd aan de beschikbare LAN-subnets (in de standaardconfiguratie van eRouter zijn alleen 192.168.0.0/24 en 192.168.178.0/24 beschikbaar). Daarna kun je het subnet zelf instellen door het aanpassen van de DHCP-scope.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnenkort langs in dit topic en kan je verzoek verder oppakken.
Jammer dat het op deze manier moet, zou toch verwachten dat het makkelijker en vooral sneller zou zijn als de klant dit zelf zou kunnen aanpassen.
Nu zal ik moeten wachten voordat mijn gehele netwerk in de juiste range zit, was toch niet van plan om alle statische adressen aan te gaan passen voor 1-2 dagen.
Dat is ook inderdaad het grootste manco aan dat Sagem modem.
Ziggo overweegt om deze beslissing terug te draaien. In de toekomst wordt het misschien dus weer mogelijk voor klanten om vrij een /24 binnen 192.168.0.0/16 in te stellen.
@McMarc goedemorgen, hier zit je goed.
De aanvraag is doorgezet en zal met zo'n maximaal 24 uur effectief zijn. Wordt vervolgt!
Top dank je wel.
Moet ik na deze 24 uur iets doen met het modem, of laten jullie vanaf hier iets verder weten.
Nadat de wijziging is doorgevoerd, kun je zelf het gewenste subnet instellen door de DHCP-scope aan te passen. Er volgt geen bericht vanuit InHome Engineering.
Alles is nu weer in orde, bedankt.
Ik ben sinds een week klant van Ziggo en loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik wil gewoon de reeks 192.168.1.x kunnen gebruiken maar dit is helaas niet mogelijk met het SmartWiFi modem. Heb net de Helpdesk gebeld maar de desbetreffende medewerker wist mij te vertellen dat hij het niet aan kan passen. Was dus de 1ste tegenvaller, gisteren de 2de tegenvaller gehad (maar daar waren meer slachtoffers van de langdurige storing).
@Cloggy1949 Een moderator komt binnenkort weer langs in dit topic en kan het subnet 192.168.1.0/24 voor je laten vrijgeven door de afdeling InHome Engineering. Daarna kun je het subnet zelf instellen door de DHCP-scope aan te passen.
Bedankt!
Goedemorgen allen,
@tobiastheebe Bedankt voor het signaleren.
@Cloggy1949 Welkom bij Ziggo en de Ziggo Community.
Ik heb je gegevens genoteerd en we gaan het doorgeven aan onze engineers. De engineers zullen het na het weekend oppakken en we koppelen het je terug zodra het is verwerkt.
Hi @Cloggy1949, welkom hier!
Bij deze heb ik het verzoek doorgezet om 192.168.1.0/24 toe te voegen als subnet aan je modem. Dit verzoek is binnen 2/3 werkdagen altijd verwerkt. Zodra de aanpassing is verwerkt kun je na een reset van je modem de gewenste aanpassingen instellen in je modem.
Hallo Cecilia, bedankt voor je update.
Gezien de vele verzoeken hiervoor op het forum vraag ik mij toch wel af waarom het niet standaard is en er iedere keer om gevraagd moet worden....scheelt veel tijd aan jullie kant en irritaties aan de kant de gebruikers.
M.vr.gr.,
Dick
@Cloggy1949 Een hele snelle update vanaf mijn kant! Ik krijg net bericht dat het verzoek al is verwerkt. Na een herstart van jouw modem kun je dus al los met het aanpassen van de instellingen in jouw modem 🙂
@Cecilia Bedankt! Heb mijn 'eigen' IP adressen weer terug....😁
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.