Ik heb zojuist een sagemcom giga modem ontvangen. Ik wil het intern ip adres van de modem wijzigen in 192.168.0.1 ipv 192.168.178.1.
Als ik echter het 3e octet wijzig bij dhcp instellingen wordt de knop opslaan niet actief. Ook als ik alleen het 4evoctet aanpas, kan ik niks opslaan.
Best vervelend omdat ik een aantal apparaten heb met een vast ip adres in de 192.168.0.xxx range.
Is dit aan te passen? Anders overweeg ik om dit modem terug te sturen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Serkan,
Dank zij jouw hulp werkt nu alles perfect. Ik kan nu ook de interne ip range instellen. Modem is zichtbaar in Smartwifi en downloadsnelheid was net 980 Mbps.
Hartelijk dank!!!!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnenkort langs in dit topic en kan het verzoek voor het aanpassen van het LAN-subnet doorsturen naar het team InHome Engineering, zij kunnen deze aanpassing uitvoeren.
Dank je. Weet je ook wanneer die moderator langs komt want ik heb de modem nog niet aangesloten. Ik wilde eerst via kabel en laptop de nodige aanpassingen doen voordat ik hem in mijn netwerk hang.
Ik heb de moderators al ingelicht, naar verwachting komt een van hen morgen langs. Het kan dan nog enkele dagen duren voordat het verzoek wordt verwerkt. Het modem moet wel online zijn om de configuratie aan te kunnen passen. Zodra het nieuwe modem online komt, vervalt de activatie van het oude modem.
Hartelijk dank.
Dan sluit ik de modem morgen aan. Dan maar ff wat ip problemen.
Goedemorgen @Hans0307,
Ik help je graag verder hiermee maar we moeten wel even tot na het weekend afwachten. Mijn collega's die het voor ons kunnen verwerken zijn momenteel niet aanwezig.
Wil je mij een seintje sturen zodra je het nieuwe modem ook hebt aangesloten? Want het nieuwe modem moet eerst actief zijn voordat ik het verzoek kan doen.
Ik zie graag je reactie tegemoet en laat het je vervolgens weten zodra het is verwerkt.
Hoi Serkan,
Modem is aangesloten. Heb alleen nu geen internet.
Hoop dat over een kwartiertje internet ook werkt.
Hoi Serkan,
Dank zij jouw hulp werkt nu alles perfect. Ik kan nu ook de interne ip range instellen. Modem is zichtbaar in Smartwifi en downloadsnelheid was net 980 Mbps.
Hartelijk dank!!!!
@Hans0307
We zagen uiteindelijk dat het modem nadat het online was, nog niet de nieuwste firmware had gedownload. Dat maakte het weer niet mogelijk om in de laatste octet wijzigingen aan te brengen.
Een nieuwe herstel naar fabrieksinstellingen zorgde ervoor dat je alsnog de nieuwste firmware kreeg en kon je de wijzigingen in je DHCP pool doen. :-). Je modem wordt nu ook weer gevonden door de SmartWifi app en web.
Ter info: Het is goed om te weten dat je de nieuwste firmware bezit om te voorkomen dat je tegen 'onverwachte problemen' aanloopt. Momenteel is dat 'LG-RDK_2.23.16-2106.14'
Bedankt voor het prettige gesprek en nog een fijn weekend verder :-).
Goedemiddag Ziggo / allemaal,
ik loop tegen dezelfde problemen aan als Hans0307: nieuw modem ontvangen, zo'n Ziggo SmartWifi modem dus, maar ik kan ook het 3e octet niet wijzigen. En bij DHCP zijn beide radio-buttons leeg, maar als ik een van de twee kies (enabled) en het aantal uit te delen IPjes aangeef, dan kan ik op de 3 puntjes klikken totdat ik een ons weeg, maar dat veld kan ik niet aanpassen. Ook "instellingen opslaan" werkt niet. Ik zou ook graag van 192.168.178.0 af willen en mijn eigen 3e octet willen hebben. Hoe nu verder?
Edit: ik heb de vraag ook gesteld als mezelf in mijn eigen topic. Je mag deze hier negeren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.