Vraag
Reacties
Aankondigingen
Louis Verhagen
Level 1

Instellingen van de Connect Box?

De helpdesk wil graag dat ik mijn Ubee modem vervang vanwege storingen op de telefoonlijn. Heel regelmatig als je naar ons belt krijg je te horen dat het nummer niet verbonden is. Een paar minuten later rinkelt de telefoon en krijgen we niemand aan de lijn. Maar daar gaat het hier niet over.

Dat vind ik het best om de modem te vervangen en ik heb vandaag een Connect Box via de post gekregen.
Nu wil ik die Connect box installeren via de advanced options, maar ik vind hier niks terug.

1) Hoe stel ik een IP adres (intern) in op b.v. 192.168.2.1 ? (Voorheen bij Gateway in te stellen)
2) Hoe stel je extra DNS servers in? In het verleden wilde die van Ziggo het wel eens laten afweten.
3) Dynamic DNS? Is ook verdwenen?
4) Geen backup meer van je configuratie meer te maken (al is het tegenwoordig ook niet veel meer wat je kunt instellen)?
5) Time server is voor mij niet zo belangrijk, maar toch als dat wel zo is zou je dit moeten kunnen instellen.
6) DMZ is verhuist van 192.168.1.x naar 192.168.0.x
7) firewall staat aan of uit, voor heen had je nog twee keuzes (low, medium)
😎 Geen logging van de firewall, dus je weet niet of iemand aan je voordeur heeft zitten rammelen. Is dit wel mogelijk? en kan je het dan ook inzien?

9) Geen Parental control meer :-(. Hoe moet ik nu voorkomen dat die apen van mij niet t/m 4 uur 's ochtends zitten te gamen? Ik kan me ook voorstellen dat sommige ouders sites willen blokken.
10) GEEN VPN meer. Ik heb met mijn dochter in Leiden en zoon in Delft een VPN. Dit is echt heel jammer.
11) De wifi power kan je niet meer lager zetten. Dat was wel handig als je je eigen wifi spots hebt.
12) Wel weer 5 GHz !!

Met name de eigen IP range (uiteraard wel 192.168.x.x) , de VPN, de DNS, en de DDNS vind ik wel erg vervelend. Ik weet niet hoe goed de wifi is, maar daar heb ik inmiddels zelf al een oplossing voor gevonden.

Tja dat wordt wel weer een avond je IP adressen veranderen 😞 En minstens één print server (hp) kom ik niet meer in vanwege security problemen met java. Zucht.

Als iemand weet over een advanced advanced mode is :-), dan hoor ik dat graag.

Louis Verhagen
21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
Ed70
Level 2
level4 wrote:
Ed70 wrote:
Nou dan ben ik ontzettend blind want bij mij staat alleen
..
Dus waar is het gebleven bij mij ze staan er echt niet

Je hebt vermoedelijk een ipv6 configuratie op de modem. De helpdesk kan deze omzetten naar ipv4, daarmee krijg je de opties terug.

Een andere mogelijkheid is dat de modem in bridge staat, maar daar ga ik even niet vanuit.

Voer eens de netwerk-test uit in het modem, als die iets zegt over ipv6, dan even de helpdesk bellen om dit om te laten zetten.

Beste level4,

Dat antwoord heb ik inmiddels ook gekregen van de help desk ze gaan het omzetten toch bedankt voor bericht
0 Kudos
Ed70
Level 2
level4 wrote:
Ed70 wrote:
Nou dan ben ik ontzettend blind want bij mij staat alleen
..
Dus waar is het gebleven bij mij ze staan er echt niet

Je hebt vermoedelijk een ipv6 configuratie op de modem. De helpdesk kan deze omzetten naar ipv4, daarmee krijg je de opties terug.

Een andere mogelijkheid is dat de modem in bridge staat, maar daar ga ik even niet vanuit.

Voer eens de netwerk-test uit in het modem, als die iets zegt over ipv6, dan even de helpdesk bellen om dit om te laten zetten.

Nog een kleine update als je modem dus in IPV6 staat kan je hem ook niet in bridge zetten ook die optie is er niet, ze hebben mijn modem omgezet naar IPV4 en heb de volgende optie er bij gekregen.

Routerstatus => Router Actief of Router Uitschakelen (Bridge modus)
Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> Poort-forwarding
Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> Poort-triggering
Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> DMZ

Dus voor iedereen die wat mist even bellen met helpdesk en om laten zetten
0 Kudos