1
Vraag
2
Reageer en help mee
Louis Verhagen

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Instellingen van de Connect Box?

De helpdesk wil graag dat ik mijn Ubee modem vervang vanwege storingen op de telefoonlijn. Heel regelmatig als je naar ons belt krijg je te horen dat het nummer niet verbonden is. Een paar minuten later rinkelt de telefoon en krijgen we niemand aan de lijn. Maar daar gaat het hier niet over.

Dat vind ik het best om de modem te vervangen en ik heb vandaag een Connect Box via de post gekregen.
Nu wil ik die Connect box installeren via de advanced options, maar ik vind hier niks terug.

1) Hoe stel ik een IP adres (intern) in op b.v. 192.168.2.1 ? (Voorheen bij Gateway in te stellen)
2) Hoe stel je extra DNS servers in? In het verleden wilde die van Ziggo het wel eens laten afweten.
3) Dynamic DNS? Is ook verdwenen?
4) Geen backup meer van je configuratie meer te maken (al is het tegenwoordig ook niet veel meer wat je kunt instellen)?
5) Time server is voor mij niet zo belangrijk, maar toch als dat wel zo is zou je dit moeten kunnen instellen.
6) DMZ is verhuist van 192.168.1.x naar 192.168.0.x
7) firewall staat aan of uit, voor heen had je nog twee keuzes (low, medium)
😎 Geen logging van de firewall, dus je weet niet of iemand aan je voordeur heeft zitten rammelen. Is dit wel mogelijk? en kan je het dan ook inzien?

9) Geen Parental control meer :-(. Hoe moet ik nu voorkomen dat die apen van mij niet t/m 4 uur 's ochtends zitten te gamen? Ik kan me ook voorstellen dat sommige ouders sites willen blokken.
10) GEEN VPN meer. Ik heb met mijn dochter in Leiden en zoon in Delft een VPN. Dit is echt heel jammer.
11) De wifi power kan je niet meer lager zetten. Dat was wel handig als je je eigen wifi spots hebt.
12) Wel weer 5 GHz !!


Met name de eigen IP range (uiteraard wel 192.168.x.x) , de VPN, de DNS, en de DDNS vind ik wel erg vervelend. Ik weet niet hoe goed de wifi is, maar daar heb ik inmiddels zelf al een oplossing voor gevonden.

Tja dat wordt wel weer een avond je IP adressen veranderen 😞 En minstens één print server (hp) kom ik niet meer in vanwege security problemen met java. Zucht.

Als iemand weet over een advanced advanced mode is :-), dan hoor ik dat graag.

Louis Verhagen
21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het zou inderdaad handig zijn als men dit vertelt bij een modem wijziging. Volgende week krijg ik ook de connect box. Ik ga deze week maar vast het huidige IP adres en de range van het oude modem wijzigen en alle vaste IP adres apparatuur. Hopelijk gaat het opzetten van het gehele nieuwe netwerk dan sneller.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik probeer antwoord te geven op de door jou aangehaalde punten:
1. afhankelijk welke regio je woont is de IP-reeks te wijzigen: 192.168.X.X voor fUPC-regio of 192.168.178.X voor fZiggo-regio
2. (nog) niet mogelijk
3. n.v.t.
4. Back-up is te maken van configuratiebestand.
5. via MAC-filter in te stellen.
6. ???
7. n.v.t.
8. n.v.t.
9. via MAC-filter in te stellen
10. (nog) niet mogelijk
11. n.v.t.
Ik hoop dat je aan bovenstaande gegevens iets hebt.
Anders zul je er een eigen router achter moeten hangen, die wèl al jouw wensen kan vervullen.
De Connect Box is een state of the art modem-router die wereldwijd voor 99% de behoefte van de klanten dekt, d.w.z. goed bekabeld en draadloos (concurrent dual-band) internet en 2 telefoonaansluitingen.
Louis Verhagen
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste fUPC

Bedankt voor je toelichting.
Voor alle duidelijkheid, Ik ben ook niet geheel ontevreden over het modem. Een paar super plus punten,

1) 5GHz
2) een echte krachtige Wifi. De vorige modems hadden dat niet en daarom was het handig om ze "uit" te zetten via de power 25% knop.

1) ik zit inderdaad in een oud Ziggo regio. Ik begrijp niet waarom dat zou uitmaken. Ik zou verwachten dat ze de software gelijk zouden maken voor oud UPC en oud ziggo klanten.... Of ... komt die restrictie direct de ook voor de oud UPC klanten ???? 😉

5) Ik heb even gekeken, maar je kunt echt geen timeserver invoeren. Voor mij als particulier is dat niet belangrijk (zakelijk zou ik probleem hebben).

6)Als je vroeger een DMS zone had, dan zat je in de 192.168.1.x domein en nu is dat bij de CB verschoven 192.168.0.x . Dit kan best nogwel een paar problemen (of iedergeval arbeid) veroorzaken bij mensen met een DMZ.

9) Je kunt inderdaad wel tijd restricites invoeren via mac-filtering maar geen parental sites blokkeren.

3) Waarom is DDNS, niet van toepassing ?
😎 En logging van de firewall? waarom is dat nvt?

En hoe zit het met de "(nog) niet mogelijk" ? Enig tijdspad bekend?

Nogmaals mooie modem maar jammer dat ze de expert gebruikersgroep hiermee tekort doen. Terwijl die opties allemaal wel in de modem zitten.

Louis
Verwijderd account
Niet van toepassing
Er zijn nog technische verschillen tussen fUPC en fZiggo regio's vandaar de verschillen in mogelijkheden van hetzelfde modem.
Waar nog niet staat betekent dat dat met een volgende update er wel bij zou kunnen zijn,
Op punt 3 en 8 weet ik geen antwoord
MsG

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn E3925 ook verruild voor een Connectbox voor betere WiFi, maar ik schrok ook van hoe weinig je kan instellen in de Connectbox. Voor de opties kan je beter terug helaas.
Aces2002

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kom mijn Connect Box ook niet in zegt ww verkeerd, maar ww staat op de Connect Box
MsG

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je hebt het wifi-wachtwoord en het wachtwoord voor toegang. Er zit zo'n plasticje aan de router die je er af kan halen, daar staan de instellingen op.
Aces2002

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MsG wrote:
Je hebt het wifi-wachtwoord en het wachtwoord voor toegang. Er zit zo'n plasticje aan de router die je er af kan halen, daar staan de instellingen op.

Bedankt voor de info, maar zo ver was ik ook gekomen 😉 wifi ww is met letters e.d. ww is 8 cijferig. En met dat ww kom ik er dus niet in.
Idso

Level 2
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Mijn oude Ubee modem deed het niet meer goed via wifi en dus kreeg ik de Connect Box. De Wifi doet het inderdaad uitstekend, 5Ghz er bij en ook veel beter bereik. Wat dat betreft ben ik tevreden.
Echter helaas kan ik een aantal dingen nu helemaal niet meer instellen: DNS, DDNS, Firewall details, DMZ is erg summier en individuele poorten omzetten is er helemaal niet meer bij. Bijzonder teleurstellend.

Ik begrijp best dat de gemiddelde gebruiker dit nooit zal doen, maar kan er niet een extra geavanceerd menu bijkomen waar je dit wel kan instellen ?
MsG

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij kijk je niet helemaal goed. Je mist inderdaad sommige instellingen, zoals handmatig DNS instellen. DMZ kan echter prima, net als portforwarding.

Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> Port-forwarding
Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> DMZ
Idso

Level 2
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes
Oeps, je hebt helemaal gelijk. Volledig overheen gekeken. Excuses.

MsG wrote:
Volgens mij kijk je niet helemaal goed. Je mist inderdaad sommige instellingen, zoals handmatig DNS instellen. DMZ kan echter prima, net als portforwarding.

Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> Port-forwarding
Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> DMZ
Pezon

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eigenlijk zo'n beetje hetzelfde probleem als hierboven: al lang klant bij Ziggo, maar nog steeds werkend met de, inmiddels toch wel gedateerde, 3925modem. Nwe modem Connectbox, zo gekregen (nog gevraagd om een gratis tablet, want die krijgen nieuwe klanten toch ook gratis 🙂 , maar helaas.
Connectbox werkt prima, maar kan nu niet meer van buitenaf inloggen op m'n Dlink DNS320 Nas. DDNS zit niet in Connectbox. Kan wel bridgen met m'n Drayek router, maar dan ben je wel een aantal voordeeltjes die als Ziggo klant heb kwijt.
Helpdesk kan me niet verder helpen. Beetje jammer!!
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik m'n NAS weer van buitenaf kan benaderen? Zelfde verhaal geldt trouwens voor een aantal IP-cameras.
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Installeer een DDNS service op de NAS.. probleem opgelost ?
Of is er meer waardoor u niet van buitenaf de NAS kunt benaderen?
Pezon

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
level4 wrote:
Installeer een DDNS service op de NAS.. probleem opgelost ?
Of is er meer waardoor u niet van buitenaf de NAS kunt benaderen?

Volgens mij kan ik op de Dlink DNS320 niks installeren, tenzij iemand mij kan vertellen hoe wel? De IP-cameras kan ik ook niet meer van buitenaf bekijken.
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Pezon wrote:
Volgens mij kan ik op de Dlink DNS320 niks installeren, tenzij iemand mij kan vertellen hoe wel? De IP-cameras kan ik ook niet meer van buitenaf bekijken.

Zo te zien kan het wel, installeren hoeft niet eens bij deze NAS:

http://www.head4space.com/dlink-dynamic-dns-to-nas-anywhere/
https://www.youtube.com/watch?v=vxjsXB3L1xk

De juiste poorten voor zowel NAS als Camera moeten uiteraard wel worden geforward.

Er zit (/of zat) wel een bug in de firmware van de connectbox, waardoor een aantal poorten niet geforward kunnen worden. Het kan zijn dat u daar last van heeft, maar dat zou bij het forwarden moeten blijken. Het modem zal de opgegeven poorten dan niet accepteren.
Pezon

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
level4 wrote:
Pezon wrote:
Volgens mij kan ik op de Dlink DNS320 niks installeren, tenzij iemand mij kan vertellen hoe wel? De IP-cameras kan ik ook niet meer van buitenaf bekijken.

Zo te zien kan het wel, installeren hoeft niet eens bij deze NAS:

http://www.head4space.com/dlink-dynamic-dns-to-nas-anywhere/
https://www.youtube.com/watch?v=vxjsXB3L1xk

De juiste poorten voor zowel NAS als Camera moeten uiteraard wel worden geforward.


Dank voor de reactie. Kan het voor een deel wel volgen. Via dlinkddns is geregeld. Maar wat voer ik nou in bij de instellingen van de connectbox. Hoe kan ik zien op welke poort die nas zit?
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Je hebt - aan de screenshot te zien - inderdaad last van de bug waar ik het eerder over had.
Er vanuitgaande dat poorten 80 en 443 geforward moeten worden.

-

In dat geval..

- Doe geen portforwardings in de modem
- Schakel uPnP functie in op de modem (even zoeken, is ergens een vinkje voor in de modem)
- Schakel uPnP functie in op de NAS (ook even naar zoeken in de instellingen van de NAS)
- herstart de NAS.

Hierna zou deze in ieder geval bereikbaar moeten zijn via http://UWEXTERNEIPADRES
Uw IP adres vind u via http://www.whatismyip.com
Ed70

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MsG wrote:
Volgens mij kijk je niet helemaal goed. Je mist inderdaad sommige instellingen, zoals handmatig DNS instellen. DMZ kan echter prima, net als portforwarding.

Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> Port-forwarding
Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> DMZ


Nou dan ben ik ontzettend blind want bij mij staat alleen
Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> Firewall
Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> MAC-Filtering
Geavanceerde instellingen -> Beveiliging -> IP- en poort-filtering

Dus waar is het gebleven bij mij ze staan er echt niet
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Ed70 wrote:
Nou dan ben ik ontzettend blind want bij mij staat alleen
..
Dus waar is het gebleven bij mij ze staan er echt niet

Je hebt vermoedelijk een ipv6 configuratie op de modem. De helpdesk kan deze omzetten naar ipv4, daarmee krijg je de opties terug.

Een andere mogelijkheid is dat de modem in bridge staat, maar daar ga ik even niet vanuit.

Voer eens de netwerk-test uit in het modem, als die iets zegt over ipv6, dan even de helpdesk bellen om dit om te laten zetten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic