PMB

Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Instellingen VPN Bitdefender

Onlangs heb ik gebruik gemaakt van een actie van Bitdefender VPN. Ik gebruik al Total Security van Bitdefender tot alle tevredenheid.

Na aanmelding heel simpel de VPN geïnstalleerd via een pop-up die ik kreeg. Ik merkte toen het volgende:

- snelheid torrents gaat zwaar naar beneden ook bij wisseling locatie VPN

- kan geen mails versturen / wel ontvangen

 

1. Moet ik in de Connectbox iets wijzigen en zoja wat dan?

2. Moet ik iets in Windows wijzigen, VPN?

3. Mijn PC staat op zolder en is via AP op Orbi aangesloten op het thuisnetwerk. In relatie tot vraag 1, moet ik in de Orbi iets wijzigen (zoja wat) of alleen in de Connectbox?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

vaak wordt de vertraging veroorzaakt door de vpn-server waarmee uw vpn-programma verbinding maakt.

Niet alleen u, maar heel veel anderen maken via/naar dezelfde vpn-server verbinding. Als iedereen dan de maximale mogelijk snelheid zou krijgt, dan is het onmogelijk om daarvoor een vpn-server te bouwen. Vandaar dat er een snelheidslimiet zit op dit soort verbindingen.

Dat torrents erg traag worden komt natuurlijk ook door de hierboven genoemde, maar kan ook veroorzaakt worden door de Ziggo Modem/Router. Leest u dit eens :Opgelost: Downloadsnelheid erg laag met VPN en torrents - Pagina 10 - Ziggo Community

M.b.t. email : Als u een vpn gebruikt, dan mag/moet u Ziggo mail alleen openen met uw browser. Als u daarvoor een email programma gebruikt, dan het gebeuren dat Ziggo u afsluit i.v.m. een vermeende hack poging.

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

vaak wordt de vertraging veroorzaakt door de vpn-server waarmee uw vpn-programma verbinding maakt.

Niet alleen u, maar heel veel anderen maken via/naar dezelfde vpn-server verbinding. Als iedereen dan de maximale mogelijk snelheid zou krijgt, dan is het onmogelijk om daarvoor een vpn-server te bouwen. Vandaar dat er een snelheidslimiet zit op dit soort verbindingen.

Dat torrents erg traag worden komt natuurlijk ook door de hierboven genoemde, maar kan ook veroorzaakt worden door de Ziggo Modem/Router. Leest u dit eens :Opgelost: Downloadsnelheid erg laag met VPN en torrents - Pagina 10 - Ziggo Community

M.b.t. email : Als u een vpn gebruikt, dan mag/moet u Ziggo mail alleen openen met uw browser. Als u daarvoor een email programma gebruikt, dan het gebeuren dat Ziggo u afsluit i.v.m. een vermeende hack poging.

 

PMB
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Pasi,

 

Dat snap ik. Dat is ook het geval als er meerdere mensen, je buren bijv., massaal gaan internetten etc.

Maar het verschil met en zonder VPN is van 2.1kbs --> 13.3Mbps. Nogal een verschil niet.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@PMB  schreef:

 

- kan geen mails versturen / wel ontvangen

 


Aangezien je bij een VPN van veel verschillende locaties lijkt te verzenden ziet Ziggo dit als een risico.

Vaak wordt je mail account zelfs geblokkeerd.

Gebruik webmail dan geld het niet.

 

 

Overigens het gebruik van een VPN wordt in reclames veel te positief voorgesteld.

VPN is niet per se veiliger en heeft nadelen die nooit worden benoemd.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Steefb  schreef:

...Overigens het gebruik van een VPN wordt in reclames veel te positief voorgesteld.

VPN is niet per se veiliger en heeft nadelen die nooit worden benoemd.

 


Inderdaad.

Een vpn is niet veel veiliger. Het voordeel van een vpn is voornamelijk, dat het 'internet' ( o.a. website's ) moeilijker kunnen achterhalen wat uw werkelijk locatie en IP nummer is en dat al u internetverkeer nogmaals versleuteld wordt.
Deze versleuteling is o.a. één van de oorzaken dat de vpn verbinding vaak trager is. Want zowel op uw pc, als op de vpn-server, moet alle internet data gecodeerd en gedecodeerd worden.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@PMB  schreef:

Hoi Pasi,

 

Dat snap ik. Dat is ook het geval als er meerdere mensen, je buren bijv., massaal gaan internetten etc.

Maar het verschil met en zonder VPN is van 2.1kbs --> 13.3Mbps. Nogal een verschil niet.


Als 13,3Mbps uw normale internet snelheid is, dan heeft u lokaal een netwerk probleem.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik gebruik eveneens Bitdefender.  De aangeboden VPN gebruik ik niet en zie ik meer als doodgewone geldklopperij. Feitelijk kan je zelfs volstaan met alleen de beveiliging van Windows. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@KBX458  schreef:

Ik gebruik eveneens Bitdefender.  De aangeboden VPN gebruik ik niet en zie ik meer als doodgewone geldklopperij. Feitelijk kan je zelfs volstaan met alleen de beveiliging van Windows. 


Ik gebruik al jaren Bitdefender Totaal op al m'n apparaten, maar maak geen gebruik van de vpn-dienst van Bitdefender.


"...Feitelijk kan je zelfs volstaan met alleen de beveiliging van Windows..."
Voor dagelijks gebruik, is dat inderdaad voldoende. Maar voor b.v. torrents is die extra bescherming wel nodig, omdat dit vaak ( niet altijd ! ) minder legale software/data betreft. Het gebruik van je eigen openbare IP nummer is dan natuurlijk niet wenselijk en dan is het hebben van een vpn beslist nodig. Zie o.a. dit artikel.

PMB
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt allen voor jullie reactie / meningen.

 

Ter info ik heb het Complete abonnement van Ziggo en met het downloaden van iets kan de snelheid hier natuurlijk van afwijken, zeker als het een torrent is die niet veel wordt aangeboden en dat je tegelijkertijd meerdere zaken aan het doen bent die beslag leggen op de verbinding.

 

Echter weet ik nog steeds niet wat ik moet doen gezien mijn vraagstelling m.b.t. de mail.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@PMB  schreef:

 

 

Echter weet ik nog steeds niet wat ik moet doen gezien mijn vraagstelling m.b.t. de mail.

 


Mail (behalve webmail) niet gebruiken met een VPN.

Zoals ik al eerder heb gemeld.

 

''Aangezien je bij een VPN van veel verschillende locaties lijkt te verzenden ziet Ziggo dit als een risico.

Vaak wordt je mail account zelfs geblokkeerd.

Gebruik webmail dan geld het niet.''

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@PMB  schreef:

...Ter info ik heb het Complete abonnement van Ziggo en met het downloaden van iets kan de snelheid hier natuurlijk van afwijken, zeker als het een torrent is die niet veel wordt aangeboden en dat je tegelijkertijd meerdere zaken aan het doen bent die beslag leggen op de verbinding.

 

Echter weet ik nog steeds niet wat ik moet doen gezien mijn vraagstelling m.b.t. de mail.


Om de werkelijk internet snelheid te bepalen/testen, is er maar één goede test: namelijk met een netwerkkabel direct verbonden met Ziggo's modem/router en dan een speedtest uit te voeren. Goede speedtest zijn o.a. deze en deze.

M.b.t. email : Als u een vpn gebruikt, dan mag/moet u Ziggo mail alleen openen met uw browser. Als u daarvoor een email programma gebruikt, dan het gebeuren dat Ziggo u afsluit i.v.m. een vermeende hack poging.

Werkt webmail wel goed?

 

PMB
Topicstarter
Level 3
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja webmail werkt gewoon goed, alleen werkt de Total Security niet op.

Moet toch een omweg bestaan om die VPN op de mail te laten werken, anders zouden miljoenen mensen over de gehele wereld alleen met webmail moeten werken?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@PMB  schreef:

Ja webmail werkt gewoon goed, alleen werkt de Total Security niet op.

Moet toch een omweg bestaan om die VPN op de mail te laten werken, anders zouden miljoenen mensen over de gehele wereld alleen met webmail moeten werken?



M.b.t. Ziggo mail: als u de vpn hebt gestart, dan moet/mag u alleen webmail gebruiken. Anders is de kans groot dat Ziggo u blokkeert, zoals in de vorig logjes beschreven.

Maar waarom wilt u een vpn gebruiken voor email? Dat heeft verder weinig nut.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Niemand verplicht je om van ziggo mail gebruik te maken.

Niemand verplicht je om van een VPN gebruik te maken.

 

Het zijn eigen keuzes waardoor je tegen beperkingen aanloopt.

Uitgelicht topic