1
Vraag
2
Reacties
marchand

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instellen spamfilter bij Ziggo mail

Sinds enige tijd ontvang ik in mijn mailbox ongewenste mail.

Deze zijn voorzien van een rood vlaggetje en een groen vinkje.

Ziggo heeft mij aangeraden een spamfilter in te stellen. Tot op heten niet gelukt. Kan dit alleen bij een Ziggo mail???

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welk mailprogramma gebruik je?

Want ik ken die vlaggetjes niet.

In sommige mailprogramma's kun je een spamfilter instellen, maar dat kan ook problemen opleveren als die te strak staat of niet goed in te stellen is.

 

Bij Ziggo kun je zelf geen spamfilter instellen.

 

Ziggo mail heeft een automatische spamfilter en plaatst twijfelachtige spam in de spam map en waar zeker van is dat het spam is wordt sowieso al geblokt, 85% van alle mail op het internet is spam, dus er wordt al veel afgevangen.

 

Krijg je toch spam in je inbox, sleep of verplaats dit naar de spam map via IMAP of in de webmail.

Op dezelfde manier kun je uit de spam map goede mail naar de inbox verplaatsen.

Hier leert de automatische spamfilter van.

Zijn er onverwacht veel verplaatsingen, dan wordt er ook handmatig gekeken wat er gebeurt en de spamfilter wordt dan aangepast.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welk mailprogramma gebruik je?

Want ik ken die vlaggetjes niet.

In sommige mailprogramma's kun je een spamfilter instellen, maar dat kan ook problemen opleveren als die te strak staat of niet goed in te stellen is.

 

Bij Ziggo kun je zelf geen spamfilter instellen.

 

Ziggo mail heeft een automatische spamfilter en plaatst twijfelachtige spam in de spam map en waar zeker van is dat het spam is wordt sowieso al geblokt, 85% van alle mail op het internet is spam, dus er wordt al veel afgevangen.

 

Krijg je toch spam in je inbox, sleep of verplaats dit naar de spam map via IMAP of in de webmail.

Op dezelfde manier kun je uit de spam map goede mail naar de inbox verplaatsen.

Hier leert de automatische spamfilter van.

Zijn er onverwacht veel verplaatsingen, dan wordt er ook handmatig gekeken wat er gebeurt en de spamfilter wordt dan aangepast.

marchand
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bert,

Bedankt voor jouw reactie.

Ik gebruik Hotmail, maar ik heb ook outlook geïnstalleerd.

Als ik in Mijn Ziggo een spamfilter wil instellen kan dat kennelijk alleen in Ziggo Mail.

Kan ik Ziggo Mail installeren en toch mijn huidige email adres behouden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Je kunt nergens zelf een spamfilter instellen bij Ziggo.

Ziggo mail installeren? Dat is niet mogelijk, Ziggo mail heeft geen mail app, Ziggo mail is alleen te gebruiken via een mailprogramma of door in te loggen via de webmail: Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

 

Krijg je toch spam in je inbox, sleep of verplaats dit naar de spam map via IMAP of in de webmail.

marchand
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel.

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Als je niets kunt instellen aan het spamfilter bij Ziggo is dat irritant. Ik heb het probleem dat er belangrijke mails door Ziggo in de spambox gezet worden en ik belangrijke mails mis. Is daar echt niets aan te doen?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@JMO01 ja, niks zo irritant op dit gebied als spam. Ik snap je punt hoor.

Je kunt de spam filter niet zelf instellen, het is een algemene spamfilter voor heel Ziggo. Je kunt filterregels blijven instellen, de beste instelling van filter regels is verplaatsen naar de spam map, dan komen de mails in de spam map en daar leert de spamfilter van.

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Beste Jacob, het lijkt er op dat je mijn probleem niet snapt. Ik heb geen last van spam! Het probleem is, dat er mail in de spambox van Ziggo terecht komt die daar niet hoort. Op dit moment communiceer ik veel met mijn verzekeringsmaatschappij AON (aon.com). Al hun mail komt in de spanbox, hoe vaak ik die mail ook terugplaats naar de in-box. Voor de goede orde; het is geen lokaal probleem. In outlook komt de mail so wie so niet. Ik moet naar webmail om te zien of er mail is gestrand op het spamfilter van Ziggo.

amvih

Level 10
  • 384Posts
  • 12Oplossingen
  • 189Likes

Het kan maar zo zijn dat anderen de mail van AON wel als spam zien en deze in de spam map slepen, dan kun jij slepen wat je wil maar zal dat niet helpen, dat is het lastige als spam niet per account te regelen valt, maar alleen centraal.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@JMO01 ah ja, excuus. Je doelt erop dat het spamfilter dus wat aan de strenge kant is.

Lees aub wat hier als gekozen oplossing uit de bus kwam, dat is ook een handige tip. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic