1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dave92

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instellen router op nieuwe Ziggo Connectbox / PS4 en andere apparaten krijgen geen ip adres

Goedenmiddag,
Ik heb al een aantal jaren het alles in een pakket van ziggo en heb nooit nergens problemen mee gehad. Heb van mijn modem beneden in de woonkamer een lan kabel naar mijn game kamer op de eerste verdieping getrokken en hier op een Tplink archer c9 router aangesloten die ik gebruik om 3 uitgaande lan kabels aan te sluiten. Deze gaan naar: mijn pc, mijn ps4, mijn smart tv. Twee weken geleden is de adapter van mijn splitter/versterker waar de antennes mijn huis binnen komen doorgebrand. Na contact met ziggo maar een nieuwere complete splitter/versterker bij ziggo besteld met een nieuw modem (connectbox) omdat ik tevens ook nog gebruik maakte van het verouderde ubee modem. Nadat ik alles ontvangen had heb ik alles maar behoren geïnstalleerd en werkt mijn connectbox prima, WiFi doet het, lan poorten doen het (al na laten trekken door ziggo) en als ik een pc met een kabel rechtstreeks op mijn connectbox aansluit werkt deze ook naar behoren. Echter internet op mijn game kamer niet meer. Ik krijg mijn router niet opnieuw ingesteld omdat deze geen ip adres kan verkrijgen en aan geeft dat er alleen een static ip gedetecteerd word wat raar is omdat alle apparatuur gewoon ingesteld is op dynamisch ip wat voorheen ook altijd prima werkte. Ook heb ik de lan kabel die normaal naar mijn router gaat getest door hem rechtstreeks op mijn pc en zelfs ps4 aan te sluiten, ook hier word er aangegeven dat er geen ip verkregen kan worden (ps4) en dat er wel verbinding is maar geen toegang tot internet (pc). Nu zou het geval met mijn pc aan mijn Windows kunnen liggen, maar dat mijn laptop die het beneden wel doet met de lan kabel, het boven niet doet met dezelfde kabel uit dezelfde poort vind ik raar. Weet iemand de oplossing voor dit probleem? Ik ben geen pc specialist maar weet wel het nodige om een router ed. Gewoon goed werkende te krijgen echter nu na 2 dagen testen en proberen zie ik de oplossing ook even niet meer. Behalve dan dat mijn lan kabel die omhoog gaat kapot zou zijn maar dan kijkt het me sterk dat hij aangeeft wel verbinding te hebben maar niet op internet te kunnen? Alvast hartelijk dank en hopenlijk heeft iemand dit probleem al eerder gehad en een passende oplossing gevonden, echter kon ik in het forum niks vinden hier over 😞
2 Reacties 2
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik vertrouw die kabel naar je Router niet.
Eerste vraag is:
Wat voor IP krijgt de PC als die aan die kabel hangt?

Het beste is de output van
ipconfig /all
hier in een plaatje te laten zien.

Dat commando moet je tikken in een Cmd Window aka Cmd Prompt.
Wellich ff zoeken hoe dat moet.

Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Dave92, welkom op onze Community.

Bedankt voor je uitgebreide verhaal, daardoor kunnen we goed inschatten hoe de situatie is voor jou. Je noemt je geen specialist maar volgens mij ben je er redelijk in thuis. Je kan de kabel naar je losse router inderdaad snel testen op de manier die hanh aangeeft. Je kan ook je router een reset naar fabrieksinstellingen geven, mogelijk is dat weer een fris begin op het nieuwe netwerk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic