1
Vraag
2
Reacties
Riljah

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instellen modem en wifibooster bridgemodus

Ik ben nu even de weg kwijt, help!
Mijn wifi was niet stabiel en er is een monteur langs geweest van Ziggo. Ik had een witte ziggo-modem in gangkast en bedraad in woonkamerer een wifi-versterker. Volgens de monteur stoorden die twee met elkaar omdat ze allebei IP-adressen uitgaven. Hij heeft mijn wifi-versterker van TP-link vervangen voor eentje van ziggo zelf, (zwarte met drie antennes). Hij zei dat deze in bridgemodus staat dus dat ze elkaar nu niet storen.
Vandaag gesproken met iemand van ziggo met de vraag waar ik de instelling kan vinden in ziggo-ap om wifibooster in/uit bridgemodus te halen. Volgens haar kon dat helemaal niet en moest juist modem in bridgemodus. Vanuit dit modem gaat trouwens ook een draad naar boven voor mijn werkplek. Daar wil ik ook een wifibooster aansluiten om ook wifi op zolder te hebben.
Wie heeft nu gelijk?
Hoe sluit ik het beste aan zonder storing? Dus 1 modem in kast met 1 draad naar woonkamer/wifibooster en 1 draad naar boven met evt wifibooster? Noem ik ze dan anders of niet?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PowerUser

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Riljah wrote:
Maar ik moet de hele tijd handmatig van wifi wisselen als ik van verdieping wissel, zijn er ook telefoons die dit automatisch doen dat je weet? En als je ze dezelfde naam en ww geeft, hoe controleer i dan of er wel naar sterkste geswitched wordt?


Het is mogelijk om ze allemaal dezelfde naam en wachtwoord te geven. Let er wel op dat ze dan niet op hetzelfde wifi kanaal zitten, dan gaan ze storen. De clients (telefoons) bepalen vervolgens zelf met welke booster of het modem ze verbinden. Dit gaat meestal wel goed!

Bekijk in context

4 Reacties 4
PowerUser

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Riljah

Het klopt inderdaad dat de wifi booster van Ziggo niet in een bridge modus gezet kan worden. Dit kan alleen met modems, hierdoor worden de router functionaliteiten van het modem normaal gesproken uitgeschakeld en dient er een eigen router aangesloten te worden die deze functionaliteiten overneemt. Veel mensen doen dit omdat het standaard modem niet alle router functionaliteiten levert die ze wel nodig hebben. Echter zal het modem voor de meeste mensen ook geschikt zijn als router.
Ik denk dat de Ziggo monteur bedoelt dat de wifi booster geen DHCP server aan heeft staan waardoor de booster geen ip adressen uit kan delen aan clients (verbonden apparaten).
De ip adressen worden dan uitgedeeld door het modem (die niet in bridge modus staat).
De tweede wifi booster kan als het goed is gewoon met een kabel op het modem worden aangesloten, mits de booster beschikt over een ethernet poort. Er zijn namelijk verschillende boosters beschikbaar. Er zijn ook boosters die werken via het stroomnetwerk in huis, dit kan ook en er hoeft dan geen aparte kabel gelegd te worden. Echter zal de bekabelde optie in de meeste gevallen het beste werken.
Riljah
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie PowerUser! Dus de Wifiboster geeft geen IP adressen uit, dat zal het dus zijn! Dan kan het dus ook niet storen.
Dan sluit ik een extra wifibooster aan op 1 hoog. Maar ik moet de hele tijd handmatig van wifi wisselen als ik van verdieping wissel, zijn er ook telefoons die dit automatisch doen dat je weet? En als je ze dezelfde naam en ww geeft, hoe controleer i dan of er wel naar sterkste geswitched wordt?
PowerUser

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Riljah wrote:
Maar ik moet de hele tijd handmatig van wifi wisselen als ik van verdieping wissel, zijn er ook telefoons die dit automatisch doen dat je weet? En als je ze dezelfde naam en ww geeft, hoe controleer i dan of er wel naar sterkste geswitched wordt?


Het is mogelijk om ze allemaal dezelfde naam en wachtwoord te geven. Let er wel op dat ze dan niet op hetzelfde wifi kanaal zitten, dan gaan ze storen. De clients (telefoons) bepalen vervolgens zelf met welke booster of het modem ze verbinden. Dit gaat meestal wel goed!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Alles met dezelfde naam kan goed werken, maar het kan ook geheel niet werken, dat is afhankelijk van de apparatuur waarmee je Wifiverbinding maakt.

Voor nog meer Wifitips, zie dit topic: Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic