Hallo,
ik gebruik de mailserver van Ziggo voor het verzenden van mail. Ik wil hiermee echter ook mail versturen van een ander mailaccount. Ik begrijp dat het hiervoor nodig is om een SPF record toe te voegen. Wie kan mij hiermee helpen? Waar moet dit ingesteld worden? Ik gebruik Outlook365.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Alle adviezen hierboven zijn terecht. Wil het toch echt, dan kun je "v=spf1 include:smtp.spf.ziggo.nl ~all" gebruiken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een mail verzenden van een ander mailaccount als de Ziggo accounts zoals ziggo.nl - home.nl - casema.nl - upcmail.nl enz. moet via een mailserver van dat account, bij Ziggo kun je geen spf record instellen, dat kan alleen op een eigen server van een eigen domein en in dat mailaccount.
Het SPF-record (met smtp.ziggo.nl) moet worden toegevoegd aan de DNS-server die het domein beheert van het e-mailadres dat je wenst te gebruiken als afzender. De SMTP-server van Ziggo wordt dan herkend als gemachtigd om te verzenden namens jouw domein. Authenticeren bij de SMTP-server moet nog steeds met de gebruikersnaam en het wachtwoord van de Ziggo-mailbox. Het is overigens beter om de SMTP-server te gebruiken die is toegewezen aan jouw domein. Is er een specifieke reden dat je de SMTP-server van Ziggo wenst te gebruiken?
Alle adviezen hierboven zijn terecht. Wil het toch echt, dan kun je "v=spf1 include:smtp.spf.ziggo.nl ~all" gebruiken.
Ik heb, maar pas sinds drie dagen, dat probleem ook. Ik gebruik(te) de smtp server van Ziggo, omdat het email account waar het om gaat alleen webmail kent. Thunderbird werkt toch lekkerder.
Nu de cruciale vraag: hoe zet ik het SPF-record van Ziggo in de DNS-server van mijn email-account?
@Zigzag Dat gaat niet, dat kan alleen als je een eigen mailserver / domein gebruikt en je kunt in de instellingen van die mailserver het één en ander aanpassen en wijzigen en dat kun je niet in de Ziggo mailserver.
Hier wordt het ook nog duidelijker uitgelegd: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Mail-niet-afgeleverd-retour-afzender/m-p/1117230/highlight/tr...
@Zigzag Zie mijn reactie hierboven
Beste efok,
Je ziet, ik heb maar level 1. Misschien geen wonder dat ik niet uit de voeten kan met jouw advies (het gebruiken van "v=spf1 include:smtp.spf.ziggo.nl ~all" .
Het wordt nog ingewikkelder, want elders is ook gereageerd: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Mail-niet-afgeleverd-retour-afzender/m-p/1117230/highlight/tr.... Volgens die post zou niet kunnen wat jij adviseert. Of begrijp ik dat verkeerd?
Hoe en waar kan ik "v=spf1 include:smtp.spf.ziggo.nl ~all" gebruiken, opdat het allemaal gaat zoals bedoeld?
Voor de volledigheid. Ik heb een levenslang e-mail-adres, maar niet met alle toeters en bellen. In principe alleen webmail, maar uiteraard kan Thunderbird de binnengekomen post wel ophalen. Het zou leuk zijn om ook met Thunderbird te kunnen versturen. Maar daar heb ik dan wel een SMTP-server voor nodig.
@Zigzag Het verstuten van mail op een eigen domein kun je altijd het beste doen via de smtp van dat domein. Wil je het toch via Ziggo dan zul je die code moeten opnemen in een TXT record in de DNS voor je domein. Als je dat lastig vindt vraag dan iemand die het wel weet.
Als je geen dig bij de hand hebt kan je het hier eventueel checken:
https://toolbox.googleapps.com/apps/dig/#TXT/
Ja, dat begrijp je goed.
Welk domein gebruik je? (alles achter @ van je emailadres) Vaak is er namelijk wel een mogelijkheid om de smtp van die server in te stellen, met wat googlen en wat trial+error.
@Zigzag Fijn dat er opnieuw tips zijn gedeeld voor dit probleem! Zit er progressie in aan de hand van de tips van @efok @Random @Enigma147? We kijken uit naar je reactie.
@VincentHet heet - nog steeds - oplossing, maar die is er niet. Ik ben benieuwd hoe @Bello2021 het heeft gedaan (die zien we hier niet meer). Het is simpel: tot voor kort kon ik mail met een andere domeinnaam dan Ziggo in het afzender-/retouradres verzenden via de SMTP-server van Ziggo. Dat wil ik gewoon terug. Ik heb geen steekhoudende argumenten - en al helemaal niet van Ziggo - gezien waarom dat niet zou kunnen.Niet willen is iets anders.
Zie mijn 'analogie' over het versturen van een pakketje. Het argument van tegengaan van spam spreekt me al helemaal niet aan. Ik kan met een Ziggo-account (en een alias) toch ook spam versturen, of een willekeurig aantal Gmail-accounts aanmaken. Ziggo 'kent mij' en moet toch in de SMTP-server kunnen instellen dat mail van bonafide klanten - ongeacht de domeinnaam die in hun afzender-/retouradres staat - wordt geautoriseerd!?
Hoe rot je het ook vindt, wat je wil is niet mogelijk. NIEMAND kan dit voor je instellen. Helaas, zo simpel is het.
Ga maar proberen om Google en collega's te overtuigen dat ze deze controle niet meer gebruiken. Ik wens je veel succes!
Er is, al meerdere keren, gevraagd welke provider je gebruikt die geen smtp accepteert. Maar daar geef je geen antwoord op.
En anders stoppen met het gebruik van dit email adres en ergens een emailadres regelen waar je wel van smtp hebt.
@ZigzagJe wilt het niet begrijpen, je analogie gaat mank. Je wilt niet vertellen om welk domein het gaat. Je wilt steeds van Ziggo horen waarom het niet meer wil ,daar ligt het niet, maar dat wil je niet inzien. Spam indammen spreekt je niet aan. Ik kan je dan ook niet niet verder helpen. Blijf vooral volharden in je eigen visie.
@Zigzag "Ik heb geen steekhoudende argumenten - en al helemaal niet van Ziggo - gezien waarom dat niet zou kunnen."
Lees deze webpagina's van allerlei providers en ICT bedrijven maar eens door, mogelijk begrijp je dan meer over deze wijze van spam voorkomen die wereldwijd de standaard aan het worden is en al gedeeltelijk is.
Ik ben gestopt met het versturen van mail met een andere domeinnaam dan @Home. (Ik heb nl een website en mailaccount van een vereniging welke ik vanuit huis met 1 Outlook pakket behandel). Maar gewoon met als afzender mijn eigen **@home mailadres. Het nadeel is dat mensen die een reply sturen niet op het gewenste mailadres van de vereniging maar op mijn prive mail terecht komen. Zoals meerdere mensen hier aangeven schijnt er geen echte oplossing te zijn? Zowel Ziggo als de provider van de vereniging zeggen alles correct ingeregeld te hebben. Ik weet het anders ook niet...
Je kunt in Outlook, per account, een vast, ander antwoord emailadres opgeven, als mensen op reply klikken, dan zal dit emailadres automatisch ingevuld worden, bij aan in hun reply mail.
@Bert Zet je nu zomaar je e-mail adres publiek???
Dat klopt Bert, maar als ik dat doe dan begint de ellende dat mails niet meer aankomen. Ik heb hier veel tijd aan besteed. Voorlopig even niet meer. Misschien later maar nu even niet meer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.