Ziggo heeft mijn modem (connectbox) gereset na klachten over WiFi spot instelingen : nu zijn al mijn instellingen over poort-forwarding verdwenen.
Nu probeer ik dat te herstellen maar dat lukt niet meer.
Ik had poort-forwarding regels ingesteld en dat werkte goed.
Maar nu krijg als antwoord dat sommige poorten niet meer toegangelijk zijn uit veiligheidsoverwegingen.
Bestand toegevoegd.
Wat moet ik nu invullen ? Locatie beginpoort /locatie eindpoort / externe beginpoort / externe eindpoort ?
Graag informatie hoe dit op te lossen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De poorten zijn niet correct ingesteld. De lokale begin- en eindpoort moeten beide 80 zijn, de externe begin- en eindpoort beide 9080, aangenomen dat apparaat 192.168.178.137 op poort 80 (HTTP) luistert en je dit apparaat buitenshuis (op het externe IPv4-adres) op poort 9080 wenst te bereiken. Protocol kun je aanpassen naar TCP. Zorg er verder voor dat UPnP is uitgeschakeld.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De poorten zijn niet correct ingesteld. De lokale begin- en eindpoort moeten beide 80 zijn, de externe begin- en eindpoort beide 9080, aangenomen dat apparaat 192.168.178.137 op poort 80 (HTTP) luistert en je dit apparaat buitenshuis (op het externe IPv4-adres) op poort 9080 wenst te bereiken. Protocol kun je aanpassen naar TCP. Zorg er verder voor dat UPnP is uitgeschakeld.
Hallo, Bedankt voor de aanwijzingen ; het werkt weer.
[te lang geleden ingesteld ,wist het niet meer]
Groetjes, Benwol
Top, fijn om te lezen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.