1
Vraag
2
Reacties
BenWol

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Instellen Poort-forwarding: Poorten niet toegankelijk wegens veiligheidsoverwegingen?

Ziggo heeft mijn modem (connectbox) gereset na klachten over WiFi spot instelingen : nu zijn al  mijn instellingen over poort-forwarding  verdwenen.

Nu probeer ik dat te herstellen maar dat lukt niet meer.

Ik had poort-forwarding regels ingesteld en dat werkte goed.

Maar nu krijg  als antwoord dat sommige poorten niet meer toegangelijk zijn uit veiligheidsoverwegingen.

Bestand toegevoegd.

Wat moet ik nu invullen ?  Locatie beginpoort /locatie eindpoort / externe beginpoort / externe eindpoort ?

Graag informatie hoe dit op te lossen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

De poorten zijn niet correct ingesteld. De lokale begin- en eindpoort moeten beide 80 zijn, de externe begin- en eindpoort beide 9080, aangenomen dat apparaat 192.168.178.137 op poort 80 (HTTP) luistert en je dit apparaat buitenshuis (op het externe IPv4-adres) op poort 9080 wenst te bereiken. Protocol kun je aanpassen naar TCP. Zorg er verder voor dat UPnP is uitgeschakeld.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

De poorten zijn niet correct ingesteld. De lokale begin- en eindpoort moeten beide 80 zijn, de externe begin- en eindpoort beide 9080, aangenomen dat apparaat 192.168.178.137 op poort 80 (HTTP) luistert en je dit apparaat buitenshuis (op het externe IPv4-adres) op poort 9080 wenst te bereiken. Protocol kun je aanpassen naar TCP. Zorg er verder voor dat UPnP is uitgeschakeld.

BenWol
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, Bedankt voor de aanwijzingen ; het werkt weer.

[te lang geleden ingesteld ,wist het niet meer]

Groetjes, Benwol

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33159Posts
  • 2382Oplossingen
  • 16812Likes

Top, fijn om te lezen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic