Heb de 2 nieuwe, witte zeshoekige wifipods ontvangen ( omruiling van de 3 “oude” Plume wifipods ). Een oude “hoofd”pod bevond zich in de meterkast, mijn zonnepaneelapp zat hierop bedraad aangesloten.
Ik heb de “oude” pods verwijderd ( dus ook die de meterkast ) en de nieuwe in het stopcontact gestoken.
Ik was de WIFI verbinding helemaal kwijt, en kon dus ook niets met de smart WiFiapp. Heb nu de oude Plumepod in de meterkast weer aangesloten en nu functioneert e.e.a. weer.
Hoe krijg ik de oude pods uit mijn modem “gewist” en hoe krijg ik de nieuwe goed werkend?
Oude pods verwijderen, nieuwe pods installeren en modem resetten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
ola @Bontje ,
So wie so altijd eerst de software ( aansturing ) in orde maken.
Dus oude eruit en nieuwe een voor een installeren.
Belangrijk is wel dat als je smart wifi hebt in je modem dat ie ook aanstaat.
Succes,
Bam
De oude pods zijn niet met je modem gekoppeld, daar was een eigen app voor van Plume.
Ik vermoed dat de wifi van je modem zelfs uitstaat, want dat was het advies met de Plume pods.
Kun je met een netwerkkabel in het modem komen met een PC/laptop?
Dan kun je daar de wifi weer aanzetten en de wifinamen en wifiwachtwoord aanpassen en de SmartWifi optimalisatie aanvinken.
Het modem heeft dan op de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinaam, hij pakt de wifinaam die voor de 2,4 GHz is ingevuld.
Als het modem weer helemaal is opgestart, dan kun je de SmartWifi app gebruiken en de pods installeren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
ola @Bontje ,
So wie so altijd eerst de software ( aansturing ) in orde maken.
Dus oude eruit en nieuwe een voor een installeren.
Belangrijk is wel dat als je smart wifi hebt in je modem dat ie ook aanstaat.
Succes,
Bam
De oude pods zijn niet met je modem gekoppeld, daar was een eigen app voor van Plume.
Ik vermoed dat de wifi van je modem zelfs uitstaat, want dat was het advies met de Plume pods.
Kun je met een netwerkkabel in het modem komen met een PC/laptop?
Dan kun je daar de wifi weer aanzetten en de wifinamen en wifiwachtwoord aanpassen en de SmartWifi optimalisatie aanvinken.
Het modem heeft dan op de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinaam, hij pakt de wifinaam die voor de 2,4 GHz is ingevuld.
Als het modem weer helemaal is opgestart, dan kun je de SmartWifi app gebruiken en de pods installeren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.