Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Bontje
Level 4

Installeren wifipods, oude pods verwijderen

Heb de 2 nieuwe, witte zeshoekige wifipods ontvangen ( omruiling van de 3 “oude” Plume wifipods ). Een oude “hoofd”pod bevond zich in de meterkast, mijn zonnepaneelapp zat hierop bedraad aangesloten.

Ik heb de “oude” pods verwijderd ( dus ook die de meterkast ) en de nieuwe in het stopcontact gestoken.

Ik was de WIFI verbinding helemaal kwijt, en kon dus ook niets met de smart WiFiapp. Heb nu de oude Plumepod in de meterkast weer aangesloten en nu functioneert e.e.a. weer.

Hoe krijg ik de oude pods uit mijn modem “gewist” en hoe krijg ik de nieuwe goed werkend?

Oude pods verwijderen, nieuwe pods installeren en modem resetten?

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
BAM
Level 13

ola @Bontje ,

 

So wie so altijd eerst de software ( aansturing ) in orde maken.

Dus oude eruit en nieuwe een voor een installeren.

 

Belangrijk is wel dat als je smart wifi hebt in je modem dat ie ook aanstaat.

 

Succes,

 

Bam

 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De oude pods zijn niet met je modem gekoppeld, daar was een eigen app voor van Plume.

Ik vermoed dat de wifi van je modem zelfs uitstaat, want dat was het advies met de Plume pods.

 

Kun je met een netwerkkabel in het modem komen met een PC/laptop?

Dan kun je daar de wifi weer aanzetten en de wifinamen en wifiwachtwoord aanpassen en de SmartWifi optimalisatie aanvinken.

Het modem heeft dan op de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinaam, hij pakt de wifinaam die voor de 2,4 GHz is ingevuld.

Als het modem weer helemaal is opgestart, dan kun je de SmartWifi app gebruiken en de pods installeren.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
BAM
Level 13

ola @Bontje ,

 

So wie so altijd eerst de software ( aansturing ) in orde maken.

Dus oude eruit en nieuwe een voor een installeren.

 

Belangrijk is wel dat als je smart wifi hebt in je modem dat ie ook aanstaat.

 

Succes,

 

Bam

 

0 Kudos
Ga naar reactie
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De oude pods zijn niet met je modem gekoppeld, daar was een eigen app voor van Plume.

Ik vermoed dat de wifi van je modem zelfs uitstaat, want dat was het advies met de Plume pods.

 

Kun je met een netwerkkabel in het modem komen met een PC/laptop?

Dan kun je daar de wifi weer aanzetten en de wifinamen en wifiwachtwoord aanpassen en de SmartWifi optimalisatie aanvinken.

Het modem heeft dan op de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinaam, hij pakt de wifinaam die voor de 2,4 GHz is ingevuld.

Als het modem weer helemaal is opgestart, dan kun je de SmartWifi app gebruiken en de pods installeren.

0 Kudos
Ga naar reactie