1
Vraag
2
Reacties
Bontje

Gedreven Raadgever
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Installeren wifipods, oude pods verwijderen

Heb de 2 nieuwe, witte zeshoekige wifipods ontvangen ( omruiling van de 3 “oude” Plume wifipods ). Een oude “hoofd”pod bevond zich in de meterkast, mijn zonnepaneelapp zat hierop bedraad aangesloten.

Ik heb de “oude” pods verwijderd ( dus ook die de meterkast ) en de nieuwe in het stopcontact gestoken.

Ik was de WIFI verbinding helemaal kwijt, en kon dus ook niets met de smart WiFiapp. Heb nu de oude Plumepod in de meterkast weer aangesloten en nu functioneert e.e.a. weer.

Hoe krijg ik de oude pods uit mijn modem “gewist” en hoe krijg ik de nieuwe goed werkend?

Oude pods verwijderen, nieuwe pods installeren en modem resetten?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
BAM
Expert
Expert
  • 560Posts
  • 43Oplossingen
  • 117Likes

ola @Bontje ,

 

So wie so altijd eerst de software ( aansturing ) in orde maken.

Dus oude eruit en nieuwe een voor een installeren.

 

Belangrijk is wel dat als je smart wifi hebt in je modem dat ie ook aanstaat.

 

Succes,

 

Bam

 

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61232Posts
  • 4151Oplossingen
  • 15504Likes

De oude pods zijn niet met je modem gekoppeld, daar was een eigen app voor van Plume.

Ik vermoed dat de wifi van je modem zelfs uitstaat, want dat was het advies met de Plume pods.

 

Kun je met een netwerkkabel in het modem komen met een PC/laptop?

Dan kun je daar de wifi weer aanzetten en de wifinamen en wifiwachtwoord aanpassen en de SmartWifi optimalisatie aanvinken.

Het modem heeft dan op de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinaam, hij pakt de wifinaam die voor de 2,4 GHz is ingevuld.

Als het modem weer helemaal is opgestart, dan kun je de SmartWifi app gebruiken en de pods installeren.

Bekijk in context

2 Reacties 2
BAM
Expert
Expert
  • 560Posts
  • 43Oplossingen
  • 117Likes

ola @Bontje ,

 

So wie so altijd eerst de software ( aansturing ) in orde maken.

Dus oude eruit en nieuwe een voor een installeren.

 

Belangrijk is wel dat als je smart wifi hebt in je modem dat ie ook aanstaat.

 

Succes,

 

Bam

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61232Posts
  • 4151Oplossingen
  • 15504Likes

De oude pods zijn niet met je modem gekoppeld, daar was een eigen app voor van Plume.

Ik vermoed dat de wifi van je modem zelfs uitstaat, want dat was het advies met de Plume pods.

 

Kun je met een netwerkkabel in het modem komen met een PC/laptop?

Dan kun je daar de wifi weer aanzetten en de wifinamen en wifiwachtwoord aanpassen en de SmartWifi optimalisatie aanvinken.

Het modem heeft dan op de 2,4 en 5 GHz dezelfde wifinaam, hij pakt de wifinaam die voor de 2,4 GHz is ingevuld.

Als het modem weer helemaal is opgestart, dan kun je de SmartWifi app gebruiken en de pods installeren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic