1
Vraag
2
Reageer en help mee
rootenva

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Installeren Safe Online geeft foutmelding kan niet aanmelden

Op 14 april 2023 mijn abonnement gewijzigd van Tv Start naar Tv complete + Internet complete.

Op 20 april is alles door een monteur geïnstalleerd. Alles werkt zoals het moet behalve Safe online. Contact gehad met de klantenservice en een 2e lijn medewerker. De 2e lijn medewerker vertelde dat door het nieuwe systeem zij dit niet meer konden aanpassen en dat ik maar geduld moest hebben. Als ik via -producten-internetinternetbeveiliging-beveiliging instellen wil aanmelden krijg ik een oranje scherm met "kan niet aanmelden". Op 28 en 29 mei kreeg ik i.p.v het oranje scherm een scherm met "kan pagina niet vinden Error 404.  Nu krijg ik weer een oranje scherm. Ik denk dat er iets geprobeerd is maar dat is niet gelukt.

Nu, 31 mei, nog steeds geen Safe online.  Wat nu?  Sinds 17 mei onbeschermd.

 

Martien van Rooten

29 Reacties 29
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4136Posts
  • 546Oplossingen
  • 1918Likes

Hi @rootenva,

Wat een onaangename foutmelding! Loop je er inmiddels nog tegenaan? Heb je ook een screenshot van de specifieke foutmelding? Er speelt wel een incident met het openen van de Portal, maar met een andere melding die jij deelt. Vandaar dat ik even een dubbele check wil doen en eventueel wil delen met de onderzoeksafdeling.

Op welk besturingssysteem loop je tegen deze foutmelding aan? Mogelijk heb je op het apparaat zelf nog wel antivirus, zoals Windows Defender. In de tussentijd ben je dan wel beveiligd. 

rootenva
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Vincent,

 

Nog steeds geen SafeOnline.  Van de specifieke foutmeldingen heb ik geen screenshots wel van de bekende foutmelding.  Overigens voordat ik die specifiek foutmeldingen kreeg werd er in "internetbeveiliging" aangegeven dat er een probleem was en dat ik later terug kon komen. Vandaar dat ik dacht dat er iets geprobeerd was met de verbinding naar F-Secure. Ik gebruik Windows 11 en de Defender is actief.

 

Martien van Rooten

**mod edit: bijlage verwijderd omdat de naam van deze bijlage een privacy e-mailadres bevat**

rootenva
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Vincent,

 

 Aanvulling op bovenstaande.

 

Op 17 april een welkomstmail ontvangen met een link om SafeOnline te downloaden en te installeren. Het resultaat was toen en is nog steeds dat het aanmelden mislukt.

 

Kreeg vandaag weer een waarschuwing dat de installatie van SafeOnline nog niet voltooid was. Heb dit al diverse keren gehad. Het eindigt met de mededeling dat het aanmelden mislukt is. Deze mededeling krijg ik na het inloggen met mijn Ziggo account en de controle code via mijn telefoon.

Heb nu diverse screenshots genomen.

 

Martien van Rooten

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4136Posts
  • 546Oplossingen
  • 1918Likes

@rootenva Dank voor je uitgebreide reacties en screenshots. De foutmelding waar jij tegenaan loopt is inderdaad onderdeel van het incident waar we onderzoek naar doen samen met F-Secure. Wanneer het precies is verholpen, is op dit moment nog niet te zeggen. 

In de tussentijd heb je gelukkig wel bescherming via Windows Defender. Fijn dat je dit hebt ingesteld!

rootenva
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Vincent,

 

Als dit al speelt sinds ik mijn abonnement gewijzigd hebt vind ik het vreemd dat Ziggo niet de moeite heeft genomen om mij te informeren hierover.  Ik ga er vanuit dat het product "internet" waar SafeOnline" onderdeel van is als niet opgeleverd wordt beschouwd en dus niet in rekening wordt gebracht tot alles werkt. Ik ga er ook vanuit dat de bestelling SafeOnline L ook niet in rekening wordt gebracht. Jammer dat dit zo moet gaan want voor het overige ben ik dik tevreden met mijn gewijzigd abonnement.

 

Martien van Rooten

Robin91NL

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Is ook direct duidelijk waarom ik een gelijk soort bericht/melding ook krijg. Had een tijd geleden al een topic hierover aangemaakt.

Afwachten dus!

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5317Posts
  • 635Oplossingen
  • 2142Likes

Ondanks dat er geen positieve update is, toch even een update vanuit mij. Helaas is er nog geen oplosdatum bekend en hebben we helaas nog geen positief nieuws.

Maar zoals je merkt zitten we er wel bovenop en houden we je op de hoogte. 

rootenva
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Op 2 mei is mijn contract gewijzigd. Internet is nog steeds niet opgeleverd ( safe online met één apparaat zit in dit pakket ) Wel zijn de volledige kosten voor dit pakket in rekening gebracht. Op 16 mei safe online L besteld. Dit is dus ook niet opgeleverd. Hiervan zijn de kosten tot en met augustus volledig in rekening gebracht. Kunnen de kosten van niet geleverde producten teruggeboekt worden? Moet ik nog veel geduld hebben voor safe online voor mij beschikbaar komt? 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3611Posts
  • 299Oplossingen
  • 1387Likes

@rootenva dat is nogal zuur en balen, na zo'n lange tijd. Maar doel je erop dat je internet niet werkt in diens geheel? Want je modem zie ik hier wel staan. 

Als je Safe Online L variant nog niet volledig werkt, dan is dat natuurlijk extra irritant. Want wat gaat er precies mis? Welke melding of foutmelding krijg je dan te zien? Dan kunnen we dit verder naar de afdeling in kwestie doorzetten, want er blijkt inderdaad iets niet lekker te lopen. 

Sorry daar ook voor!

 

rootenva
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik bedoel met nog steeds niet opgeleverd dat een onderdeel van Internet Complete ( Safe Online voor  één apparaat ) niet is opgeleverd. En daarnaast is dus ook Safe Online L niet opgeleverd. Al het anderen van mijn abonnement werkt naar tevredenheid. Safe online heeft vanaf het begin ( 20 april ) niet gewerkt. Ik heb diverse stappen ondernomen door o.a. Safe Online te verwijderen en opnieuw te installeren en Malwarebytes te installeren, malware te verwijderen ( er zat er een in m'n prullenbak, DivXinstaller.exe ) en de computer opnieuw gestart. Dit alles heeft geen resultaat gehad.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1027Posts
  • 122Oplossingen
  • 603Likes

Ik snap heel goed dat je hier flink van baalt. Omdat dit euvel opgelost dient te worden met F-Secure, de aanbieder van Safe Online, neemt dit meer tijd in beslag dan we zouden willen. Momenteel heb ik nog geen update en staat het ticket nog open. Zodra het is opgelost en het werkt, kunnen we uiteraard een credit regelen voor de periode dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken. Excuus voor het ongemak @rootenva 

rootenva
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het gaat nu toch wel erg lang duren. Is er niet een tijdelijke oplossing. Misschien is het ook van invloed dat ik reeds een product heb van F secure namelijk  "ID Protection" ( wachtwoorden kluis )

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4136Posts
  • 546Oplossingen
  • 1918Likes

@rootenva Dat je zelf een eigen product bij hen hebt, staat los van dit probleem. Wel goed dat je dit aankaart. 

Het onderzoek ligt nu bij F-Secure, we zijn in afwachting van resultaten vanuit hen. Op dit moment zijn er geen verdere updates tot er nieuws is vanuit de oplospartij.

mykhito

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben net overgestapt naar ziggo en ik heb ook deze fout. Dus dit probleem was van mei tot nu?

Screenshot_20231002_203057_com.fsecure.ms.ziggo.jpg

rootenva
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Inderdaad. Ik heb F-secure benadert. zie volgende reactien

rootenva
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vincent,

De community van F-Secure benadert met het volgende resultaat.

 

Sinds 16 mei 2023 ben ik bezig om Safe Online van Ziggo bij F-Secure aangemeld te krijgen. Krijg alleen een oranje scherm met "kan niet aanmelden". Volgens Ziggo ligt het aan F-secure dat er geen verbinding gemaakt kan worden??? Dus reeds 4 maanden. Kan ik misschien geholpen worden??

 

 

Goedemorgen @Martien_11

Welcome to the F-Secure Community. Thank you for your post.

Currently, our community forum only supports English and Finnish languages.

Referring to the problem that occurred to you with Safe Online from Ziggo, its cause may be the following.

Well, I checked in our system that on the email address you used to log in to our forum you have an account set up with My F-Secure and an active license for ID Protection.

It is likely that you used the same address when creating your Ziggo account. If so, that's why the problem with launching Safe Online from Ziggo arose.

The quickest solution would be to change the email address on your Ziggo account.

I hope you find this information helpful.

Have a great day.

Pawel

 

 

Hello Pawel,

I have changed one of the two email addresses but I still cannot log in to F-Secure. The error message remains the same

Martien

 

 

Hi @Martien_11

If you have changed your email address, then there is one more thing I can recommend.

Reinstall the Safe Online package from Ziggo.

If that doesn't help, then please contact Ziggo. Unfortunately, our options end here. Although Ziggo uses some of our solutions, we do not have full knowledge of their software offered in the Safe Online package. I am sure their specialists will be able to help you eventually.

Have a nice day.

Pawel

 

Ik heb Safe Online verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het heeft helaas niet mogen baten.

Als ik het nu goed begrijp gebeurt er vanuit Ziggo en F-Secure nu niets meer??

met zeer veel geduld

Martien van Rooten

mykhito

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit antwoord kreeg ik van chat support. Ik weet niet of ze nog steeds iets doen of een algemeen antwoord...

 

Screenshot_20231003_234252.jpg

rootenva
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik denk wel dat dit een algemeen antwoord is. Ik vind het wel opvallend bedrijven als Ziggo en F Secure dit niet kunnen oplossen en dat het maanden duurt en nog geen oplossing in zicht is.

mykhito

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mijn veilige online abonnement stopgezet. Ik denk dat ze niets doen. Je kunt beter een ander product kopen dan voor niets betalen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic