jmvanwessem
Gedreven Meedenker
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Installeren Inca 1G met ziggo internet

In navolging van een vorig topic, dat nu helaas gesloten is, https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ziggo-WiFi-en-bekabelen/m-p/769654/emcs_t/S2h8ZW1haWx8bWVudGlv... stel ik een nieuwe vraag.

Ik heb nog niet de tijd gehad het installeren van de Inca af te maken de vorige keer, en nu hang ik toch nog. Dus ik zou graag nog advies hebben van @Pasi en @Ronihd of iemand anders. Ik heb de 2 incas op de juiste plaatsen (als het goed is) aangesloten. Maar ik krijg uit de andere inca helaas nog signaal. Hij zegt dat ie wel "connected" maar dat er een self-assigned IP is en hij daardoor geen internet heeft. Daarnaast knippert het MOCA lichtje op de Inca's helaas nog niet, dus er is nog geen contact tussen beide Inca's. Wat doe ik verkeerd?

Ik heb een foto van de meterkast bijgevoegd. Het zwarte kastje is de versterker, daaruit loopt een kabel naar de inca, die weer terugloopt naar het tv/internet splittertje, welke weer met de modem is verbonden. Een Ethernetkabel gaat van de inca naar de modem. Er gaat vast ergens wat mis. Wat? Moet de (rechter, groene) kabel uit de verdeler de inca in plaats van die van de versterker?

Nou, hopelijk kunnen jullie helpen! Alvast bedankt.

Alvast bedankt!

Melchior

6 Reacties 6
Yoshi
Raadgever
  • 157Reacties
  • 2Oplossingen
  • 44Likes

Als ik Hirschmann mag geloven dan heb je een aansluitfout gemaakt. Je moet de Inca achter de versterker plaatsen ipv ervoor.

Dus het is hoofdaansluiting -> versterker -> Inca

*Edit: Hirschmann is tegenstrijdig bezig, ik zie meerdere varianten. Welk type versterker is dat?

jmvanwessem
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ben nu niet thuis dus kan het niet exact opzoeken, maar op de foto kan je wel iets achterhalen. Een hirschmann home versterker??

En ik dacht eerst ook dat de inca pas na de versterker moest komen maar dat kan geloof ik in deze opstelling niet? Maar ik zou dat kunnen proberen. (daarna gaat de versterker overigens naar een verdeler die het signaal in 12 opsplitst welke naar alle verdiepingen gaat).

Pasi
Expert
Expert
  • 3486Reacties
  • 200Oplossingen
  • 1216Likes

Hallo,

Ik had de Inca zo-wie-zo ( als eerste 'poging' ) achter de versterker gezet. Want in een coax versterker zitten filters, alleen een bepaalde bandbreedte wordt doorgelaten, de rest wordt ( als verstoring ) weggefilterd. De Inca zal m.b.v. een frequentie ( superponeren ) zijn signaal doorgeven en grote kans dat dit soort signalen ( frequenties ) door de coax versterker er juist uitgefilterd worden.

Dus inderdaad : AOP ( hoofdaansluiting ) - splitter - versterker - Inca - lange coaxkabel - Inca - .......

Ps. Overigens zou ik ook de ConnectBox en de master Deco niet zo vlak naast elkaar zetten. De Deco kan u beter links of rechts, zo hoog mogelijk ophangen. Als u dit met een touwtje doet, dan is dat al voldoende, maar wel opletten dat de Deco rechtop staat/hangt, dat i.v.m. antennes/zend-richting.

jmvanwessem
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 24Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Okee. Dan moet ik daar even een andere kabel tussen stoppen 🙂

Pasi
Expert
Expert
  • 3486Reacties
  • 200Oplossingen
  • 1216Likes

@jmvanwessem  schreef:

Okee. Dan moet ik daar even een andere kabel tussen stoppen 🙂

Ondertussen bent u al wel een expert ..... 😂😂

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7107Reacties
  • 259Oplossingen
  • 2045Likes

Hoi,

Ik ben door omstandigheden ( geen verkeerde ) wat minder online vandaar mijn wat late reactie.

De versterker is in dit geval denk ik ook de boosdoener , en dan vooral omdat het een verouderde is die idd niet de juiste frequenties doorgeeft.

Het kan in mijn optiek wel met een versterker maar dan wel een moderne.

Uitgelicht topic