1
Vraag
2
Reageer en help mee
jmvanwessem

Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Installeren Inca 1G met ziggo internet

In navolging van een vorig topic, dat nu helaas gesloten is, https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ziggo-WiFi-en-bekabelen/m-p/769654/emcs_t/S2h8ZW1haWx8bWVudGlv... stel ik een nieuwe vraag.

 

Ik heb nog niet de tijd gehad het installeren van de Inca af te maken de vorige keer, en nu hang ik toch nog. Dus ik zou graag nog advies hebben van @Pasi en @Ronihd of iemand anders. Ik heb de 2 incas op de juiste plaatsen (als het goed is) aangesloten. Maar ik krijg uit de andere inca helaas nog signaal. Hij zegt dat ie wel "connected" maar dat er een self-assigned IP is en hij daardoor geen internet heeft. Daarnaast knippert het MOCA lichtje op de Inca's helaas nog niet, dus er is nog geen contact tussen beide Inca's. Wat doe ik verkeerd?

 

Ik heb een foto van de meterkast bijgevoegd. Het zwarte kastje is de versterker, daaruit loopt een kabel naar de inca, die weer terugloopt naar het tv/internet splittertje, welke weer met de modem is verbonden. Een Ethernetkabel gaat van de inca naar de modem. Er gaat vast ergens wat mis. Wat? Moet de (rechter, groene) kabel uit de verdeler de inca in plaats van die van de versterker?

 

Nou, hopelijk kunnen jullie helpen! Alvast bedankt.

 

Alvast bedankt!

 

Melchior

13 Reacties 13
Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Als ik Hirschmann mag geloven dan heb je een aansluitfout gemaakt. Je moet de Inca achter de versterker plaatsen ipv ervoor.

 

Dus het is hoofdaansluiting -> versterker -> Inca

 

*Edit: Hirschmann is tegenstrijdig bezig, ik zie meerdere varianten. Welk type versterker is dat?

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Ik ben nu niet thuis dus kan het niet exact opzoeken, maar op de foto kan je wel iets achterhalen. Een hirschmann home versterker??

 

En ik dacht eerst ook dat de inca pas na de versterker moest komen maar dat kan geloof ik in deze opstelling niet? Maar ik zou dat kunnen proberen. (daarna gaat de versterker overigens naar een verdeler die het signaal in 12 opsplitst welke naar alle verdiepingen gaat).

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Ik had de Inca zo-wie-zo ( als eerste 'poging' ) achter de versterker gezet. Want in een coax versterker zitten filters, alleen een bepaalde bandbreedte wordt doorgelaten, de rest wordt ( als verstoring ) weggefilterd. De Inca zal m.b.v. een frequentie ( superponeren ) zijn signaal doorgeven en grote kans dat dit soort signalen ( frequenties ) door de coax versterker er juist uitgefilterd worden.

Dus inderdaad : AOP ( hoofdaansluiting ) - splitter - versterker - Inca - lange coaxkabel - Inca - .......

Ps. Overigens zou ik ook de ConnectBox en de master Deco niet zo vlak naast elkaar zetten. De Deco kan u beter links of rechts, zo hoog mogelijk ophangen. Als u dit met een touwtje doet, dan is dat al voldoende, maar wel opletten dat de Deco rechtop staat/hangt, dat i.v.m. antennes/zend-richting.

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Okee. Dan moet ik daar even een andere kabel tussen stoppen 🙂

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@jmvanwessem  schreef:

Okee. Dan moet ik daar even een andere kabel tussen stoppen 🙂


Ondertussen bent u al wel een expert ..... 😂😂

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi,

Ik ben door omstandigheden ( geen verkeerde ) wat minder online vandaar mijn wat late reactie.

De versterker is in dit geval denk ik ook de boosdoener , en dan vooral omdat het een verouderde is die idd niet de juiste frequenties doorgeeft.

 

Het kan in mijn optiek wel met een versterker maar dan wel een moderne.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @jmvanwessem! In dit topic lees ik terug dat je een andere signaalversterker hebt besteld. Hopelijk is deze snel binnen, we lezen graag hoe gaat als deze signaalversterker aangesloten is 🙂

jmvanwessem
Topicstarter
Level 4
  • 35Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

De TV werkt nu dus ik verwacht dat de Incas nu ook gaan werken, maar nog niet geprobeerd. Ik laat het jullie weten 😉

familie-smit

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb in de meterkast een HMV41 versterker met een internet over coax plug-in adapter. Deze plug-in adapter vervangt 1 of meerdere Inca-adapters in de meterkast. 

 

Vervolgens heb ik in een werkkamer een Inca-adapter aangesloten en dit werkt perfect. Maar de tweede Inca-adapter op de studeerkamer van mijn zoon werkt dus niet. Bij deze Inca-adapter brandt/knippert het MoCA-lichtje niet. 

 

Sluit ik in de studeerkamer een laptop aan, dan krijg ik bij een Apple laptop de melding van een self-assigned IP address en dat de laptop geen internet toegang heeft. Met een Microsoft Surface tablet krijg ik de melding dat de laptop geen geldige IP-configuratie heeft. 

 

Na veel pijn en moeite lukte het mij om de Inca-adapter in de studeerkamer van mijn zoon werkend te krijgen. Maar toen had ik hetzelfde probleem in mijn werkkamer. Aangezien ik vanuit huis werk, heb ik dit maar terug gezet. Dus probleem is onveranderd. 

 

Er lijkt dus iets fout te gaan met de toewijzing van IP adressen door het Ziggo kabelmodem. Op de werkkamer gaat dit nu weer goed. Op de studeerkamer van mijn zoon niet.

 

Je zou verwachten dat de DHCP-server van het Ziggo-kabelmodem een probleem heeft, maar het gekke is dat deze voor alle andere apparaten in huis goed werkt. Ik heb alle kabels en aansluitingen meerdere keren gecontroleerd, maar kan daar ook geen fout in ontdekken. 

 

Kan iemand mij helpen?

 

Met vriendelijke groet,


John

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @familie-smit

Goed dat je dit topic gevonden hebt! Zelf heb ik geen ervaring met Inca. Maar ik heb goede hoop dat @Pasi en @Ronihd jou kunnen assisteren.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@familie-smit Het is al een tijdje stil zie ik. Zoals mijn collega al aangaf hebben wij zelf geen ervaring met Inca.

 

 

Ik ga een hulplijn inschakelen. @Bert Kun je meekijken met dit topic? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Helaas weet ik helemaal niets van Inca en Moca.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Bert  schreef:

Helaas weet ik helemaal niets van Inca en Moca.


Ik weet er wel iets van maar niet te veel.........

 

Maar hier kan ik ook niets bedenken wat van toegevoegde waarde is .

Jammer dat we nog niks hebben gehoord van @jmvanwessem 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic