In navolging van een vorig topic, dat nu helaas gesloten is, https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ziggo-WiFi-en-bekabelen/m-p/769654/emcs_t/S2h8ZW1haWx8bWVudGlv... stel ik een nieuwe vraag.
Ik heb nog niet de tijd gehad het installeren van de Inca af te maken de vorige keer, en nu hang ik toch nog. Dus ik zou graag nog advies hebben van @Pasi en @Ronihd of iemand anders. Ik heb de 2 incas op de juiste plaatsen (als het goed is) aangesloten. Maar ik krijg uit de andere inca helaas nog signaal. Hij zegt dat ie wel "connected" maar dat er een self-assigned IP is en hij daardoor geen internet heeft. Daarnaast knippert het MOCA lichtje op de Inca's helaas nog niet, dus er is nog geen contact tussen beide Inca's. Wat doe ik verkeerd?
Ik heb een foto van de meterkast bijgevoegd. Het zwarte kastje is de versterker, daaruit loopt een kabel naar de inca, die weer terugloopt naar het tv/internet splittertje, welke weer met de modem is verbonden. Een Ethernetkabel gaat van de inca naar de modem. Er gaat vast ergens wat mis. Wat? Moet de (rechter, groene) kabel uit de verdeler de inca in plaats van die van de versterker?
Nou, hopelijk kunnen jullie helpen! Alvast bedankt.
Alvast bedankt!
Melchior
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als ik Hirschmann mag geloven dan heb je een aansluitfout gemaakt. Je moet de Inca achter de versterker plaatsen ipv ervoor.
Dus het is hoofdaansluiting -> versterker -> Inca
*Edit: Hirschmann is tegenstrijdig bezig, ik zie meerdere varianten. Welk type versterker is dat?
Ik ben nu niet thuis dus kan het niet exact opzoeken, maar op de foto kan je wel iets achterhalen. Een hirschmann home versterker??
En ik dacht eerst ook dat de inca pas na de versterker moest komen maar dat kan geloof ik in deze opstelling niet? Maar ik zou dat kunnen proberen. (daarna gaat de versterker overigens naar een verdeler die het signaal in 12 opsplitst welke naar alle verdiepingen gaat).
Hallo,
Ik had de Inca zo-wie-zo ( als eerste 'poging' ) achter de versterker gezet. Want in een coax versterker zitten filters, alleen een bepaalde bandbreedte wordt doorgelaten, de rest wordt ( als verstoring ) weggefilterd. De Inca zal m.b.v. een frequentie ( superponeren ) zijn signaal doorgeven en grote kans dat dit soort signalen ( frequenties ) door de coax versterker er juist uitgefilterd worden.
Dus inderdaad : AOP ( hoofdaansluiting ) - splitter - versterker - Inca - lange coaxkabel - Inca - .......
Ps. Overigens zou ik ook de ConnectBox en de master Deco niet zo vlak naast elkaar zetten. De Deco kan u beter links of rechts, zo hoog mogelijk ophangen. Als u dit met een touwtje doet, dan is dat al voldoende, maar wel opletten dat de Deco rechtop staat/hangt, dat i.v.m. antennes/zend-richting.
Okee. Dan moet ik daar even een andere kabel tussen stoppen 🙂
@jmvanwessem schreef:Okee. Dan moet ik daar even een andere kabel tussen stoppen 🙂
Ondertussen bent u al wel een expert ..... 😂😂
Hoi,
Ik ben door omstandigheden ( geen verkeerde ) wat minder online vandaar mijn wat late reactie.
De versterker is in dit geval denk ik ook de boosdoener , en dan vooral omdat het een verouderde is die idd niet de juiste frequenties doorgeeft.
Het kan in mijn optiek wel met een versterker maar dan wel een moderne.
Goedemiddag @jmvanwessem! In dit topic lees ik terug dat je een andere signaalversterker hebt besteld. Hopelijk is deze snel binnen, we lezen graag hoe gaat als deze signaalversterker aangesloten is 🙂
De TV werkt nu dus ik verwacht dat de Incas nu ook gaan werken, maar nog niet geprobeerd. Ik laat het jullie weten 😉
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb in de meterkast een HMV41 versterker met een internet over coax plug-in adapter. Deze plug-in adapter vervangt 1 of meerdere Inca-adapters in de meterkast.
Vervolgens heb ik in een werkkamer een Inca-adapter aangesloten en dit werkt perfect. Maar de tweede Inca-adapter op de studeerkamer van mijn zoon werkt dus niet. Bij deze Inca-adapter brandt/knippert het MoCA-lichtje niet.
Sluit ik in de studeerkamer een laptop aan, dan krijg ik bij een Apple laptop de melding van een self-assigned IP address en dat de laptop geen internet toegang heeft. Met een Microsoft Surface tablet krijg ik de melding dat de laptop geen geldige IP-configuratie heeft.
Na veel pijn en moeite lukte het mij om de Inca-adapter in de studeerkamer van mijn zoon werkend te krijgen. Maar toen had ik hetzelfde probleem in mijn werkkamer. Aangezien ik vanuit huis werk, heb ik dit maar terug gezet. Dus probleem is onveranderd.
Er lijkt dus iets fout te gaan met de toewijzing van IP adressen door het Ziggo kabelmodem. Op de werkkamer gaat dit nu weer goed. Op de studeerkamer van mijn zoon niet.
Je zou verwachten dat de DHCP-server van het Ziggo-kabelmodem een probleem heeft, maar het gekke is dat deze voor alle andere apparaten in huis goed werkt. Ik heb alle kabels en aansluitingen meerdere keren gecontroleerd, maar kan daar ook geen fout in ontdekken.
Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,
John
Hoi @familie-smit
Goed dat je dit topic gevonden hebt! Zelf heb ik geen ervaring met Inca. Maar ik heb goede hoop dat @Pasi en @Ronihd jou kunnen assisteren.
@familie-smit Het is al een tijdje stil zie ik. Zoals mijn collega al aangaf hebben wij zelf geen ervaring met Inca.
Ik ga een hulplijn inschakelen. @Bert Kun je meekijken met dit topic?
Helaas weet ik helemaal niets van Inca en Moca.
@Bert schreef:
Helaas weet ik helemaal niets van Inca en Moca.
Ik weet er wel iets van maar niet te veel.........
Maar hier kan ik ook niets bedenken wat van toegevoegde waarde is .
Jammer dat we nog niks hebben gehoord van @jmvanwessem
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.