1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
bburgg

Level 14
  • 935Posts
  • 99Oplossingen
  • 236Likes

Installatietips ETU-01 AOP

Beste mensen,

Vanwege een abonnementswijziging heb ik een nieuw Connectbox modem ontvangen. Kan ik deze zo omwisselen met mijn huidige Ubee 3200 of is het beter om de nieuwe splitter/kabels uit de doos te gebruiken? Zie foto van de installatie in de meterkast. Overigens zijn er nu geen klachten in de verbinding met de Ubee 3200. Wel wil ik graag het Connectbox gaan gebruiken, o.a. vanwege de gecombineerde 2,4/5 Ghz. optie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bburgg
Topicstarter
Level 14
  • 935Posts
  • 99Oplossingen
  • 236Likes
Inmiddels is de ConnectBox aangesloten. Moest nog wel een belletje naar Ziggo doen om het modem actief te laten worden. Dat ging dus niet automatisch.

Ik heb gewoon de spullen (kabels en splitter) uit de doos gebruikt om latere discussies bij mogelijke problemen te voorkomen. En het scheelde weer een extra kabeltje dat anders nog naar het ETU-01 doosje ging.

Tot nu toe (4 dagen) werkt het prima en een stuk sneller dan de Ubee. Ik haal nu op mijn Mac via Wifi (5 Ghz) eindelijk de max. snelheid van mijn abonnement (200 Mbps). Voorheen kwam ik niet verder dan 60 á 70 Mbps (2,4 Ghz). Overigens viel me wel op dat de Connectbox van 24 downstream-kanalen gebruik maakt. Mijn oude Ubee had slechts 8.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Havanna

Level 17
  • 3405Posts
  • 124Oplossingen
  • 331Likes
Als je het goed wilt doen dan zou je alles, inclusief de AOP moeten vervangen.
bburgg
Topicstarter
Level 14
  • 935Posts
  • 99Oplossingen
  • 236Likes
Inmiddels is de ConnectBox aangesloten. Moest nog wel een belletje naar Ziggo doen om het modem actief te laten worden. Dat ging dus niet automatisch.

Ik heb gewoon de spullen (kabels en splitter) uit de doos gebruikt om latere discussies bij mogelijke problemen te voorkomen. En het scheelde weer een extra kabeltje dat anders nog naar het ETU-01 doosje ging.

Tot nu toe (4 dagen) werkt het prima en een stuk sneller dan de Ubee. Ik haal nu op mijn Mac via Wifi (5 Ghz) eindelijk de max. snelheid van mijn abonnement (200 Mbps). Voorheen kwam ik niet verder dan 60 á 70 Mbps (2,4 Ghz). Overigens viel me wel op dat de Connectbox van 24 downstream-kanalen gebruik maakt. Mijn oude Ubee had slechts 8.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.