1
Vraag
2
Reacties
Onno NN

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Installatie thuisnetwerk: tips gevraagd

Hi,

 

We hebben net een totaal renovatie van ons huis achter de rug en, ondanks dat ik een mooi Netgear Orbi Mesh netwerk in huis heb, heb ik er toch voor gekozen om ook UTP aan te laten leggen (8 aansluitingen verdeeld over meerdere kamers) om ook bijvoorbeeld bedraad internet voor mijn omvormer van mijn zonnepanelen te hebben.

 

Graag wil ik mijn Ziggo Modem (arris /connectbox)  in de meterkast plaatsen en vanuit daar direct mijn internet verbinding doorzetten naar een de 8 andere aansluitingen.

 

Het binnenkomende signaal wordt nu verdeeld in de meterkast naar 2 coax wandaansluitingen in de woonkamer en 1 van de slaapkamer. In de woonkamer hangen hier mijn Mediabox Next aan. Ik heb nog de mogelijkheid om nog een coax wandaansluiting toe te voegen (bv in de meterkast zelf).

 

De mediabox zou ik graag in de woonkamer houden (hier heb ik 2 utp aansluitingen naast elkaar en 1 coax)

 

Mijn vragen aan jullie:

 

Wat zou jullie advies zijn om dit zo goed mogelijk werkend te krijgen? Heb ik bijvoorbeeld een extra coax wandaansluitingen in de meterkast nodig? En zo ja moet ik hier dan een versterker voor inzetten of kan ik gebruikmaken van de splitter die er al hangt? Wat doe ik met het coax signaal (heeft de media box dat uberhaupt nodig als hij ook een internetverbinding heeft?).

Kortom; ik kan jullie wijze raad goed gebruiken.335599AD-C0A9-4E6D-992B-F35B4807A78F.jpeg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Mediabox next heeft coax en internet nodig.

dus de bestaande kan gewoon blijven bestaan.

Zelf zou ik een switch in de meterkast plaatsen en die met 1 poort verbinden aan het modem.

Neem je een 8 poort switch dan met de 8e poort vanuit de grijze kast in de meterkast rechtstreeks naar het modem.

Welke dat is geen voorkeur 1 van de 8.

Of je koopt een 16 poort switch en dan houd je 7 poorten extra over.

neem wel een gigabit switch.

zoiets als dit zou al kunnen > klik <

Bekijk in context

3 Reacties 3
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Mediabox next heeft coax en internet nodig.

dus de bestaande kan gewoon blijven bestaan.

Zelf zou ik een switch in de meterkast plaatsen en die met 1 poort verbinden aan het modem.

Neem je een 8 poort switch dan met de 8e poort vanuit de grijze kast in de meterkast rechtstreeks naar het modem.

Welke dat is geen voorkeur 1 van de 8.

Of je koopt een 16 poort switch en dan houd je 7 poorten extra over.

neem wel een gigabit switch.

zoiets als dit zou al kunnen > klik <

Onno NN
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Thanks Puppie!

EdeB59

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Verdiep je even in de next mini. Heb je alleen utp/internet nodig en kun je de opnames van de next bekijken.

Voor de rest zal ziggo steeds meer overgaan van coax naar utp/internet

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic