1
Vraag
2
Reageer en help mee
hinsbergvan

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Installatie airco vindt wifi niet

Ik heb een Mitsubishi airco met een WiFi module laten installeren. Deze WiFi module werkt met de airconwithme app. Ik heb enige tijd geleden de KPN router laten vervangen voor een Ziggo router en ik heb overal goed WiFi bereik. Op mijn KPN router werkte de airco perfect maar nu niet meer

Nu is mijn probleem dat de airconwithme app mijn WiFi netwerk niet vindt.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Ik heb niet zoveel verstand van computers en WiFi netwerken dus graag een beetje uitgebreidere uitleg.

De airco installateur van de airco weet het niet en zegt dat het aan mijn ziggo netwerk instellingen ligt.

4 Reacties 4
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64795Posts
  • 4530Oplossingen
  • 17422Likes

Welke Mitsubishi airco met een welke WiFi module precies heb je in gebruik?

Dan kan er mogelijk meegekeken worden naar hoe deze de wifi verbinding gebruikt en hoe die geïnstalleerd moet worden.

Of er moet iemand hier langskomen die dezelfde airco gebruikt.

SuperGrover

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik mijn ervaring met dergelijke smartapparaten is dat deze uitsluitend werken op de 2.4GHz van de wifi. Als je dan je telefoon wil gebruiken om een app te installeren en die zit op de 5GHz band dan gaat dat niet lukken.
Zet op je telefoon de wifi even vast op de 2.4Ghz band en probeer het dan nog een keer.

hinsbergvan
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb een iphone maar ik kan nergens vinden hoe ik kan zien of ik op de 5 of 2.4 ghz band zit, ik ben maar een leek!!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @hinsbergvan! Welkom op de Ziggo Community!

Hé verdorie, wat jammer dat het nu niet meer werkt. Je kunt je netwerknaam aanpassen met deze stappen. Je kunt de 2.4 Ghz en 5 Ghz dan apart selecteren. Dan kun je hem vast zetten op 2.4 Ghz. Hoe gaat het dan? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic