Lindsey1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Installatie Wifipods lukt niet en pods niet zichtbaar in de app

Hoi, 

 

Ik heb de wifipods binnen gekregen en nu heb ik de installatie voltooid en zag de pods ook terug in scherm van ‘mijn netwerk’ in de app. 

De pods deden het na installatie echter niet goed en kreeg vervolgens bij beiden een melding dat de pod niet gevonden kon worden. Hierbij kreeg ik de optie om de pod te verwijderen. Ik heb dit gedaan met de gedachte dat ik de pods vervolgens opnieuw kon installeren. 

Vervolgens wilde ik de pods opnieuw installeren, maar loop ik vast bij de barcode. Als ik de barcode opgeef dan wordt aangegeven dat de pod al is geïnstalleerd en dat die in het stopcontact moet worden gestopt zodat die wordt gevonden. Meerdere malen geprobeerd maar ik krijg geen pods zichtbaar in mijn netwerk en lampje blijft knipperen. 

Heb een reset van mijn modem uitgevoerd in de hoop dat alles gereset zou worden, maar ik blijf hetzelfde probleem houden. Mijn scherm blijft dus aangeven dat ik nog 2 pods moet installeren maar vervolgens kom k niet verder in het installatieproces. 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pods opnieuw worden geïnstalleerd en weer zichtbaar worden in mijn overzicht? 

Alvast bedankt voor de hulp! 

Groetjes, Lindsey 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hoi Lindsey, als je de pods hebt geïnstalleerd, dan blijven ze geïnstalleerd / gekoppeld aan het modem.

De app wil nog wel eens de kluts kwijt zijn.

 

Haal het modem en de pods van de stroom, na 30 seconden of langer, het modem weer op de stroom en als die volledig is opgestart, de pods in de stroom.

Het kan tot 15 minuten duren voor alles goed gevonden is en start dan de app.

Het kan tot een uur duren totdat en hogere snelheid is bereikt via de pods.

Na 24 uur zou het hele mesh netwerk de mogelijke snelheid moeten hebben.

 

Laat hier weten of het gelukt is, zo niet dan kan Ziggo met je meekijken.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hoi Lindsey, als je de pods hebt geïnstalleerd, dan blijven ze geïnstalleerd / gekoppeld aan het modem.

De app wil nog wel eens de kluts kwijt zijn.

 

Haal het modem en de pods van de stroom, na 30 seconden of langer, het modem weer op de stroom en als die volledig is opgestart, de pods in de stroom.

Het kan tot 15 minuten duren voor alles goed gevonden is en start dan de app.

Het kan tot een uur duren totdat en hogere snelheid is bereikt via de pods.

Na 24 uur zou het hele mesh netwerk de mogelijke snelheid moeten hebben.

 

Laat hier weten of het gelukt is, zo niet dan kan Ziggo met je meekijken.

Lindsey1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert, 

 

Bedankt voor je snelle reactie en uitleg! Alles werkt inmiddels :). 

Gr. Lindsey 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

TOP, veel internetsucces gewenst.🙂

Hendrik Jan G

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert, ik heb hetzelfde probleem als Lindsey. Heb exact gedaan wat in je antwoord stond aan haar. Maar bij mij werken de pods niet. Wat kan ik nog doen?

Groet Henk

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Hendrik Jan G Blijven de lampjes voorop de pods knipperen na aanmelding met de app?

Hendrik Jan G

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De lampjes zijn uit. Gisteren heb ik vaker geprobeerd om het op te lossen en later op de dag werden ze 'geaccepteerd'. Volgens de Smart-wifi-app werken ze nu. Het gekke is dat de internetsnelheid langzamer lijkt. Maar misschien moet dat nog komen. Ik heb een abo van Ziggo voor 600Bms maar haal zonder de pods ongeveer 275 en nu met pods 140... Misschien moet ik nog even afwachten?

Hendrik Jan G

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

sorry, 600Mbs moet dat dus zijn...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De pods maken als eerste een internetverbinding, het kan tot een uur duren voordat er sneller internet is.

Hierna kijkt het mesch systeem waar de apparaten zijn en verdelen de apparaten over de pods en het modem om een stabiele verbinding te hebben, dat kan tot 24 uur duren.

De snelheidsverdeling volgt hierna, dat kan tot een paar dagen duren is mijn ervaring.

Hendrik Jan G

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Oké, ik wacht een paar dagen af. Anders gooi ik ze er maar weer af. Want ik vind het echt gek dat ik met de Wifi-pods een veel lagere download heb van 140 Mbs ipv de 275 die ik normaliter heb. Overigens nog altijd géén 600 Mbs zoals verkocht door Ziggo. Dank voor je bericht en ik hou je op de hoogte over een paar dagen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Hendrik Jan G "Overigens nog altijd géén 600 Mbs zoals verkocht door Ziggo."

Waar lees je dat?

Want de pods kunnen nog veel hoger dan 600 Mb/s download.

 

Hier haal ik 600+ op een bedrade pod en 300 op een met wifi verbonden pod, vrij ver weg van de bedrade pod en het modem.

Mijn abonnement is 600/40, dus ik kan nu nog niet hoger meten.

 

Pod specificaties:

 

Wifi / Ethernet specs:
Dual Band – 2x2 2.4Ghz en 4x4 5Ghz MIMO 802.11 B/G/N/AC
2.4GHz - 20/40MHz en 5 GHz - 20/40/80MHz
AC2100 Gigabit Wifi (300+1733 Mbps)
Ethernet: 100/1000Mbps

Beveiliging:
WPA2-PSK (AES)
SPI Firewall
VPN passthrough


Processor: ARM a7 – 900MHz
RAM Memory: 256MB
QoS: WMM, DSCP en 802.1p

Hendrik Jan G

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mijn abonnement is ook 600/40. Eerder had ik 300/30. In juni heb ik dat gewijzigd in 600/40.

Maar, nou komt het. Op dat 300/30 abo had ik een draadloze snelheid van tussen de 250 en 325! Zie bijlage 1, van metingen in mei 2021. Op 14 juni is het nieuwe modem geïnstalleerd en het nieuwe abo ingegaan van 600/40. Toen bleef ik dezelfde downloadsnelheid halen alleen de upload werd 40. Zie bijlage 2. Ik heb daar onlangs, op 9 november, met een medewerkster van Ziggo over gebeld. De dame heeft me met veel inzet geholpen. Zij heeft naar mijn idee alles uit de kast gehaald. Maar helaas tevergeefs. Ze adviseerde wel om eventueel de wifipods te nemen. Nou dat heb ik dus gedaan, maar ik vrees zonder resultaat. Zoals ik al vermeldde is de snelheid mét pods juist trager, althans de downloadsnelheid. Zie bijlage 3. Groet Henk G

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Hoe maken de pods verbinding met het modem?

Via wifi of via een netwerkkabel?

Via wifi, hoe ver is de afstand tussen de pod en het modem en hoeveel en wat voor muren zitten er tussen de pods en het modem?

Hendrik Jan G

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De pods zijn via wifi aangesloten. Het kan helaas niet bedraad. Het gaat om 1 woonkamer. Daar is het modem geplaatst en ook de pods. Op circa 4 meter afstand van het modem pod nr. 1 en op circa 6 meter afstand van het modem pod nr. 2. Mijn pc, een MAC staat op 1 meter afstand van pod nr. 2. Er zitten dus géén muren tussen. Alles bevindt zich in de woonkamer.

Hendrik Jan G

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist, 130.00 uur heb ik de Pods verwijdert. Met Pods is de downloadsnelheid 144Mbs. Toen ik ze verwijderd had werd het onmiddellijk 275 Mbs. !!!

Mocht je nog een aanbeveling hebben dan houd ik mij aanbevolen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Hendrik Jan G, goed dat je in ieder geval veel aan het testen bent geraakt! Uit je laatste bericht maak ik op dat je modem beter werkt in deze situatie, wat in het geval van alleen je woonkamer eigenlijk prima is. Hoewel ik snap dat het wat ingaat tegen het advies wat je telefonisch kreeg. Heb je het zo gelaten of ben je nog verder gaan testen?

Hendrik Jan G

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Alex, dank voor je reaktie. Nee ik laat het maar zo. Maar het is niet fair. Ik betaal voor 600Mbs download, maar krijg maar 275. Hetzelfde wat ik ook kreeg toen ik nog een abonnement had van 300 Mbs. En, wanneer ik dus die Pods aansluit ontvang ik minder in plaats van meer. Jammer dat er bij Ziggo geen kennis in huis is die me hierbij kan helpen. Terwijl het wel hún produkt is. Ik wacht nog even en dan ga ik de Pods maar retourneren.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Mijn abonnement is ook 600/40. Eerder had ik 300/30. In juni heb ik dat gewijzigd in 600/40.

Maar, nou komt het. Op dat 300/30 abo had ik een draadloze snelheid van tussen de 250 en 325! Zie bijlage 1, van metingen in mei 2021. Op 14 juni is het nieuwe modem geïnstalleerd en het nieuwe abo ingegaan van 600/40. Toen bleef ik dezelfde downloadsnelheid halen alleen de upload werd 40. Zie bijlage 2.

Hoi Hendrik Jan G, de maximum snelheid van je abonnement is lang niet altijd gelijk aan de snelheid die jij op je apparaat kunt halen. Dat is niet alleen van het abonnement afhankelijk maar net zo van de router/het accesspoint die de wifi uitzendt als van het apparaat zelf en de wifi technieken die deze ondersteunt.

Blijkbaar zit ergens in deze keten een beperkende factor waardoor jij niet die 600 Mbps haalt die Bert bijvoorbeeld wel haalt thuis. Daar zijn de Wifi Pods overigens ook niet primair voor bedoeld, deze zijn ontworpen voor maximale stabiliteit en dekking, niet voor maximale snelheid.

 

Bedenk goed wat je verwacht van je wifi netwerk en hoe je het eigenlijk gebruikt. Kijk je vooral video's (in 4k) of lees je nieuwsberichtjes op je mobiele apparatuur? Dan merk je in de praktijk geen verschil tussen 100, 300, laat staan 600Mbps. Maar als de verbinding instabiel is en vaak wegvalt, dan merk je dat meteen (ongeacht de snelheid).

 

Moet je regelmatig grote bestanden downloaden via wifi? Dan merk je dat je met 600Mbps natuurlijk veel sneller klaar bent. En haal je dat niet via wifi? Kijk dan of je het apparaat bekabeld aan kunt sluiten, dat is altijd stabieler en sneller.

Uitgelicht topic