1
Vraag
2
Reacties
Schoone

Level 6
  • 154Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Installatie VPN

Goedenmorgen,

Ik wil graag een VPN installeren op mijn Philips Smart tv. Nu lees ik dat het Ziggo modem/router geen VPN ondersteunt.

Kan ik nu geen VPN installeren op mijn tv?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik zou zeggen: 1) via een eigen router; 2) via een eigen modem (als je in fZiggo-gebied woont), 3) via een app op je tv (het makkelijkste, zeker als het Android TV is).

Beetje vriendelijker mag trouwens ook wel, @anoniemforum stelt gewoon een legitieme vraag. Maar als wij hem mogen inkoppen: om (stream)materiaal van andere regio's te zien? 🙂

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

VPN is een router functie geen modem functie, dat wordt dan een eigen modemrouter, geen modem.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Nee, dat kan dan niet. Je zult met een eigen router moeten werken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

waarom wil je een vpn op je tv ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Modems ondersteunen wel VPN verbindingen, anders zou niemand allerlei vormen van VPN kunnen gebruiken met al dat thuiswerken, dat is vrijwel altijd via een VPN verbinding.

Schoone
Topicstarter
Level 6
  • 154Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Waarom noem jij je anoniem en waarom wil jij dat weten?

Ik stel een technische vraag en dan verwacht ik een antwoord met oplossing en geen stompzinnigheid van iemand die zich anoniem noemt

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik zou zeggen: 1) via een eigen router; 2) via een eigen modem (als je in fZiggo-gebied woont), 3) via een app op je tv (het makkelijkste, zeker als het Android TV is).

Beetje vriendelijker mag trouwens ook wel, @anoniemforum stelt gewoon een legitieme vraag. Maar als wij hem mogen inkoppen: om (stream)materiaal van andere regio's te zien? 🙂

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Schoone , wat is er stompzinnig aan een vraag die vriendelijk wordt gesteld?

Schoone
Topicstarter
Level 6
  • 154Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

De desbetreffende vraag van de anonieme heeft totaal geen raakvlak met het advies waarom ik vroeg.

Wanneer ik een vraag stel dan verwacht ik geen flauwekul.

 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Schoone , nou dan zou ik mijn eigen vraag nog eens nalezen, je vraagt om een VPN op je TV, en anonieme vraagt het waarom. Ik zie de relevantie wel. En ik zou het eigenlijk ook wel willen weten, misschien kunnen we hier nog wel iets van leren. Het is per slot een klanten forum, klanten helpen klanten zogezegd.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Schoone  schreef:

Waarom noem jij je anoniem en waarom wil jij dat weten?

Ik stel een technische vraag en dan verwacht ik een antwoord met oplossing en geen stompzinnigheid van iemand die zich anoniem noemt


Volgens mij heb je al genoeg feedback gekregen van je mede-klanten, behandel elkaar met respect.

Ik vind het bovendien een hele relevante vraag (waar jij misschien helemaal niet op zit te wachten, enfin). Het is een stap die veel mensen onterecht overslaan.

 

Als je kenbaar maakt wat het achterliggende doel is van de VPN verbinding op je TV toestel kunnen we je makkelijker helpen.

Misschien heb je een doel voor ogen waarvan je denkt dat het alleen met een VPN haalbaar is, maar waarbij een VPN eigenlijk helemaal niet nodig of nuttig is. Zo lang we dat niet weten kunnen we je vraag wel beantwoorden, maar weten we niet of we je daarmee ook echt geholpen hebben.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de reden dat ik het vroeg is om met je mee te denken voor een oplossing

 

bij Android tv kun je in de app store kijken of de vpn app van je vpn provider beschikbaar is 

Schoone
Topicstarter
Level 6
  • 154Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Mijn welgemeende verontschuldigingen. Ik was te voorbarig met mijn oordeel.

Hopelijk accepteer je mijn excuses. 

Schoone
Topicstarter
Level 6
  • 154Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

Hoi Mark. 

Zojuist heb ik mijn excuses aan anoniem aangeboden en dat wil ik ook aan jou doen, bij deze dan.

Ik vond het toen geen duidelijk antwoord, en dacht wat is dit voor nieuwsgierig gedoe.

Nu weet ik beter.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Schoone

 

Ik zorg ervoor dat Mark je bericht en excuses ontvangt. Dankjewel 🙂 Zo zorgen we er gezamenlijk voor dat onze Community een plezierig platform blijft waar we mekaar onderling helpen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

bedankt.

 

is het nog gelukt met mijn tip ?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

VPN is een router functie geen modem functie, dat wordt dan een eigen modemrouter, geen modem.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic