1
Vraag
2
Reacties
TKMeijer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Installatie Smartwifi modem, lampje knippert rood na 2 minuten

Sinds gisteren ben ik een nieuwe klant, voor het aansluiten van de modem heb ik de instructies gevolgd. Als hij opstart brandt het lampje eerst wit en daarna knippert hij 2 minuten lang wit. Na 2 minuten verandert hij in een rood knipperend lampje. Op mijn mobiel kan ik wel verbinden met het wifinetwerk, vervolgens geeft hij wel aan dat hij verbonden is zonder internet.

 

De hoofdaansluiting zit in de woonkamer, verder is er in deze woning geen andere aansluiting. Het is een aansluiting met 2 ingangen, waarvan er 1 de juiste vorm heeft voor de coaxkabel. 

 

De coax kabel heb ik aan beide kanten er opnieuw in en uit gedaan, verder geprobeerd om de modem uit en aan te zetten en ik heb het ook eens via de resetknop geprobeerd. Tot nu toe geen oplossing gevonden.

 

Wie kan mij helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt dit formulier gebruiken om een monteursafspraak aan te vragen, dit is kosteloos.

 

Een AOP met twee uitgangen (TV/R) is ongeschikt voor een DOCSIS 3.1-modem als de F3896, deze moet worden vervangen door een btv 01-SET. Verder moet waarschijnlijk de huisaansluitkabel opnieuw worden aangesloten op de multitap in de EV (straatkast). (Een continu knipperende rode status-LED betekent geen/onbruikbare downstream = inkomend signaal.)

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt dit formulier gebruiken om een monteursafspraak aan te vragen, dit is kosteloos.

 

Een AOP met twee uitgangen (TV/R) is ongeschikt voor een DOCSIS 3.1-modem als de F3896, deze moet worden vervangen door een btv 01-SET. Verder moet waarschijnlijk de huisaansluitkabel opnieuw worden aangesloten op de multitap in de EV (straatkast). (Een continu knipperende rode status-LED betekent geen/onbruikbare downstream = inkomend signaal.)

TKMeijer
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel voor de snelle reactie, de afspraak is aangevraagd.

 

Verder kon ik bij het maken van de afspraak nergens een omschrijving van de situatie geven of reden voor de afspraak. Ik neem aan dat de monteur voorbereid is op dit soort klussen. Op zijn vroegst kan namelijk op woensdag, niet dat we dan vervolgens een vervolgafspraak moeten inplannen omdat hij onderdelen mist.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het formulier is speciaal bedoeld voor het in orde maken van de coaxinstallatie voor nieuwe klanten en bij verhuizingen. Het vervangen van het AOP en het (opnieuw) aansluiten van de huisaansluitkabel zijn daarbij vaste werkzaamheden. De monteur heeft alle benodigde onderdelen voor deze werkzaamheden bij zich in de bus. Het is dus niet nodig om een omschrijving op te geven van de huidige en gewenste situatie.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

de enige reden waarom er een vervolgopdracht nodig zou zijn is als er een kabelbreuk is, maar hier gaan we maar even niet vanuit. grote kans is dat de groene kabel buiten niet is aangesloten zoals tobias al aangaf 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic