1
Vraag
2
Reacties
PeterZ1

Stamgast
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Installatie Mesh system op een Connect modem

k heb een Ziggo abonnement, ik heb hiervoor een Ziggo connectbox in de meterkast, nou zou ik het wifi signaal willen verbeteren , en zit er aan te denken om een Asus ZenWiFi AX (XT8)  aan te schaffen.
Er ligt een kabel van het Ziggo modem naar de huiskamer., ik wil dus het mesh systeem in de huiskamer neerzetten, en dan de tweede op de eerst verdieping
Maar daarnaast wil ik de Ziggo connectbox blijven gebruiken om de bedaarde aansluitingen vanaf het Ziggo modem te behouden/bekabeld te laten, ik wil alleen het wifi gedeelte van het Ziggo modem uitzetten, en de bekabelde uitgangen dus behouden.
Op 1 van de uitgangen van het modem wil ik dus de Asus Mesh router plaatsen.
Doe ik dit dan goed?
het liefste laat ik de aansluitingen naar de eerste en tweede verdieping via het ziggo modem lopen, dan blijft dat zoals het is, en als ik dan 1 van de uitgangen van dit Ziggo modem gebruik om de mesh unit op aan te sluiten hoop ik beter wifi signaal in huis te krijgen.
er ligt nu een Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE op de eerste verdieping, maar hiermee haal ik niet het gewenste resultaat

Dank alvast

22 Reacties 22
jansmarcel
Expert
Expert
  • 857Posts
  • 45Oplossingen
  • 424Likes

@server666  Als je er een alvast aansluit (aansluiten op WAN poort wordt vereist voor het detecteren van de verbinding. Dit kan de wizard niet via een LAN poort. Kwam ik laatst achter). Daarna de instellingen doorlopen. Vervolgens heb ik de asus geswitched van router naar AP modus en de kabel van de WAN in de LAN poort gestoken. Daarna zou je de andere er weer op aan kunnen sluiten en dan de AiMesh functies activeren.

server666

Gedreven Raadgever
  • 44Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

@jansmarcel Ik ga het proberen op deze manier, dank je voor je reactie.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 13622Posts
  • 1125Oplossingen
  • 4017Likes

@server666 Zo te zien is er al fanatiek met je meegedacht door de hier op het forum aanwezige experts. Laat je wete of het gelukt is met behulp van de tip die @jansmarcel jou gegeven heeft?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.