Beste lezer,
Ik loop tegen een vreemd probleem aan:
- Wanneer mijn smartphone verbonden is met WIFI op de Connectbox, werken sommige apps zeer traag of totaal niet.
(Bij de nu.nl app worden afbeeldingen blurry ingeladen, Google translate maakt geen verbinding en sommige games hebben lang de tijd nodig om in te loggen)
- Met een andere smartphone doet zich exact hetzelfde probleem voor wanneer ik via WIFI verbonden ben.
- Met een 4g verbinding werkt alles goed.
Wat heb ik geprobeerd?
- Verbinding met mijn bekabelde desktop PC gecontroleerd, deze werkt vlekkeloos
- Andere smartphone geprobeerd; zelfde problemen
- De connectbox gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld
- Ik heb vervolgens een hotspot op mijn bekabelde desktop PC aangemaakt, via daar werkt WIFI op de smartphones vlekkeloos. De ziggo verbinding is dus in orde.
Hier komt het vreemde:
- Wanneer ik het WIFI gastnetwerk aanzet en daarmee verbinding maak, werken de smartphones wel prima.
Iemand nog tips of enig idee wat ik nog zou kunnen doen?
Ik heb mijn smartphone nu als workaround op het gastnetwerk aangesloten, maar zou hem graag kunnen gebruiken binnen het reguliere netwerk.
Vriendelijke groet,
Sennas
Opgelost! Ga naar oplossing.
In een ander topic las ik het advies om op het modem de DHCPv6 server instellingen aan te passen naar Stateful (DHCPv6)
Ik heb dit geprobeerd en het lijkt goed te gaan!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In een ander topic las ik het advies om op het modem de DHCPv6 server instellingen aan te passen naar Stateful (DHCPv6)
Ik heb dit geprobeerd en het lijkt goed te gaan!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.