m_oudhuis

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Instabiele wifi-verbinding i.c.m. Technicolor TC7200

Goedemiddag,

 

Ik heb thuis het modem Technicolor TC7200 in gebruik.

Ik merk dat mijn wifi-verbinding niet stabiel en slecht is. Ons huidige modem hebben wij inmiddels al zo'n +-8 jaar in gebruik.

Is het mogelijk om een nieuw modem te ontvangen en zitten hier kosten aan verbonden?

20 Reacties 20
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuw (SmartWifi) modem toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

 

Om na te gaan in hoeverre de coaxinstallatie geschikt is voor een nieuw modem: kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @m_oudhuis en een warm welkom op de Community,

Top dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Het modem wat je hebt is inderdaad een ouder type modem, wat ik kosteloos voor je kan vervangen door een nieuwer model. Alleen wat expert @tobiastheebe al aangeeft is wel goed om na te gaan. Het aansluitpunt (AOP) en de binnenhuisinstallatie dienen wel in orde te zijn om ervoor te zorgen dat het nieuwe type modem optimaal functioneert. Is het jou nog gelukt een foto te maken van de binnenhuisinstallatie? Als dit er allemaal verder goed uit ziet, kan ik direct een ander modem regelen. Mochten het AOP en de gebruikte aansluitmaterialen verouderd zijn, dan is het handiger dat er een monteur langskomt. Die kan dan direct alles in orde maken en een nieuw modem installeren. 

m_oudhuis
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

9AC7B5D9-B7BF-4094-8323-C980EAEC9FCD.jpeg

D9AAC5EB-B155-491E-B2BA-10A2C90FF2B2.jpeg

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @m_oudhuis ,

AOP is prima.Er zal alleen wel een nieuwe splitter +F-F kabel nodig zijn.Beide zijn verouderd. 

Omdat je geen TV kabel gebruikt, raad ik aan een TIF75 IEC female afsluitweerstand te plaatsen .Deze dien je helaas zelf aan te schaffen. 

 

Je zou eventueel in eerste instantie het TC7200 modem kunnen laten staan en het aankijken met de nieuwe aansluitmaterialen.Dit modem is zeer stabiel,  dus ik zou je aanraden dat te doen.Als jet niet goed werkt,  kan het nieuwe modem altijd nog.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik sluit mij aan bij het advies van @Verwijderd account. De TC7200 wordt op termijn hoe dan ook automatisch vervangen.

 

Een moderator kan een nieuwe splitter (POA-254) + F/F-kabel toesturen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

En wie weet dat er dan tegen die tijd direct een Sagemcom (nieuwste type modem is dat) word gestuurd @tobiastheebe .Waarschijnlijk word op dit moment nog een ED3.0 CB gestuurd , zal deze al vrij snel nogmaals omgeruild moeten worden naar een ED3.1 modem als ik het zo begrijp.

Maar als er wel een sagemcom word gestuurd, kan even wachten ook geen kwaad, zullen er weer wat bugs uitgehaald zijn😜

m_oudhuis
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen,

Ik gebruik wel een TV kabel, deze was er alleen uitgeschoten toen ik de splitter pakte voor de foto. Er zit op de andere uitgang dus wel een 2e TV kabel aangesloten.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@m_oudhuis,

Zou je daar een foto van willen maken?Wellicht moet die kabel ook vervangen worden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@m_oudhuis We kunnen ervoor zorgen dat je kosteloos een nieuwer type modem krijgt. Daarnaast kan ik een set nieuwe materialen opsturen. Ik begrijp  dat je tv kabel ook verouderd is. Hoelang is deze kabel? Ik kan hiervoor anders ook direct een nieuwe toesturen in de lengtes 1.5, 3 of 5 meter. 

m_oudhuis
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag Paul,

 

Bedankt! Een kabel van 1,5m is toereikend.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@m_oudhuis Hartelijk dank voor je reactie! Ik zorg ervoor dat er een nieuw modem en een set met aansluitmaterialen jouw kant op komt. Je ontvangt het modem met de pakketdienst van Post NL binnen 2 a 3 dagen. De kabels en splitter ontvang je met de brievenpost. Het oude modem stuur je kosteloos retour naar onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs goed totdat je bericht ontvangen hebt dat het oude modem retour ontvangen is.

 

Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn met het nieuw modem i.c.m. de nieuwe aansluitmaterialen? Mocht het nog niet lekker werken, dan kunnen we nog een monteur voor je regelen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Paul De TC7200 hoeft toch niet meer te worden geretourneerd?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@tobiastheebe Je hebt gelijkt! Het TC7200 modem hoeft inderdaad niet retour @m_oudhuis. Hier staat het ook in ons overzicht. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@m_oudhuis We zijn ontzettend benieuwd wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem. Werkt alles naar wens?

m_oudhuis
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag Paul,

 


Het internet werkt beter en is stabieler.

Ik heb alleen het idee dat de kwaliteit van mn tv iets minder is.

 

Ik ben de afgelopen dagen een beetje overspoeld met installatiemateriaal. Nadat ik het modem had ontvangen en een pakketje met aansluitmateriaal, heb ik de afgelopen 2 dagen nog eens 2 pakketjes ontvangen met aansluitmateriaal en splitters (zie foto’s).

 

Kunnen jullie aan de hand van de foto’s beoordelen of ik de juiste materialen heb gebruikt?

 

Alvast bedankt!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De coaxinstallatie ziet er prima uit in de huidige situatie.

 

Wat ervaar je precies m.b.t. TV? Haperend beeld/geluid? Is deze TV direct op de splitter aangesloten?

m_oudhuis
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Tobias, 

 

Het beeld is minder scherp en flikkert af en toe. 
Ook zie je bijvoorbeeld bij een herhaling dat het beeld een beetje blokkering wordt. Dit was eerst niet het geval.

 

Ik zag dat het AOP in mijn kruipruimte bevindt. Vanaf daar loopt een verlengstuk en die kabel komt uit in mijn woonkamer en is aangesloten op de wandcontactdoos waar je de splitter op ziet aangesloten.

m_oudhuis
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zie hierbij het AOP in de kruipruimte. De aangesloten kabel zit aangesloten op de wandcontactdoos die uitkomt in mijn woonkamer en waar mijn splitter op is aangesloten.

6C0DD46C-CB78-44C1-84CB-FC3EE514C1C8.jpeg

Mijn TV is rechtstreeks aangesloten op de splitter:

B9736805-8912-4D65-B611-C68B39807359.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kijk je TV via een Mediabox (welk type?) of via CAM/CI+?

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

 

De huisaansluitkabel zou direct op de contactdoos in de woonkamer aangesloten moeten zijn, zodat die contactdoos het AOP is.

Uitgelicht topic