1
Vraag
2
Reacties
Tommes

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Instabiele wifi met amplifi

Sinds een paar dagen heb ik ineens bijzonder instabiele wifi. Heb de connextbox staan (niet in bridge) en amplifi - en deze setup heeft tot een aantal dagen geleden zeker twee jaar prima gewerkt. Inmiddels al vrijwel alles gedaan - connectbox van de stroom, amplifi idem, amplifi reboot, amplifi factory reset…heeft nog niets geholpen. En dat is best vervelend als je vanuit huis werkt…ik kan “gelukkig” ook nog direct met de connectbox verbinden - internet is prima, wifi via connectbox ook, dus connectbox is niet waar het probleem zit. Voordat het probleem ontstond is hier in huis niets gebeurd wat het probleem heeft kunnen veroorzaken. Bijzonder “annoying”…Gouden tip, iemand?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tommes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Marijn, was inmiddels ook de chat via service ingeklommen, de connectbox is aangepast en de optie was er! Dus nu de connectbox op bridge gezet, alles gereset, uit en aan en nu lijkt alles weer te werken. Komende dagen monitoren of de WiFi nog steeds zo fluctueert, of dat dit de oplossing was…

Bekijk in context

12 Reacties 12
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Tommes en een warm welkom op de Community,

Er is niets vervelender dan wegvallend & instabiele wifi! Zeker wanneer je vanwege je werk afhankelijk bent van goed functionerend internet. Zo te lezen heb je al een aantal zaken nagelopen om het probleem op te lossen maar helaas mocht dit niet baten. Ik raad je aan ook nog eens naar de tips op deze pagina te kijken. Vrijwel alle problemen met draadloos internet zijn hiermee eenvoudig op te lossen. Laat ons maar weten of het met behulp van deze adviezen lukt, we denken hier anders graag verder met je mee. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Tommes Is het nog gelukt om je wifi te optimaliseren met behulp van de tips in mijn eerdere bericht? We horen het graag als wij je hier verder kunnen helpen.

Tommes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul @Helaas niet - een deel van de tips had ik zelf al toegepast, uiteindelijk is het nog steeds rommelig. En zal je altijd zien - waarschijnlijk niet gerelateerd aan de wifi problemen, maar m’n mediabox doet nu ook raar - donkere grijze balk onderin, kan nog wel van kanalen wisselen maar de balk blijft…ga ik ook induiken. Maar als er verder oplossingen zijn voor de wifi: graag!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Tommes Jammer dat het ook met behulp van de gegeven tips nog niet lekker werkt! Heb je ook al gekeken of de wifi te verbeteren is met de tips op het forum van Amplifi? Wat betret de Mediabox is het vreemd dat je ineens een grijze balk te zien krijgt. Kun je de Mediabox eens resetten door de stroom gedurende 45 seconden van het apparaat af te halen en daarna weer in te schakelen?

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Tommes , hebben de tips op het forum van Amplifi geholpen? 

Tommes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Marijn, helaas niet - ik was even weg, vandaar de vertraging in m’n reactie. Maar het is dramatisch, vaker geen dan wel WiFi via de Amplify. Weet even niet meer hoe dit aan te pakken, graag advies/hulp!

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Tommes, bedankt voor je terugkoppeling! Jammer dat je nog geen goed nieuws kan brengen 😞 Je gaf aan dat je je modem ook nog als router hebt staan, ik neem aan de Amplifi ook? Zo ja, dan is het nog een poging waard om of je modem in bridge te zetten, of van je Amplifi een access point te maken. Zou je dit kunnen proberen? Ik ben benieuwd of je dan nog steeds dezelfde problemen ervaart! 

Tommes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Marijn, ik ben het eindelijk aan het proberen, maar heb de router-optie niet in het menu op de connectbox. Daarnaast ook gek trouwens: ben dus met MacBook ingelogd op de connectbox WiFi en sommige pagina’s laden wel anderen niet - met name ziggo pagina’s (“this dit can’t be reached”)… maar: moet mijn connectbox door jullie op bridge gezet worden?

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Tommes Ai, ik zie al waarom je de optie niet hebt! In jouw gebied moet het inderdaad op bridge worden gezet door in te loggen op het modem, je hebt waarschijnlijk momenteel niet de mogelijkheid om het om te zetten naar bridge vanwege de IP instellingen. De connectbox staat momenteel op IPv6 modus, voor bridge hebben we IPv4 nodig. Als dit omzetten voor jou geen problemen oplevert dan kan ik IPv4 voor je modem aanvragen, als dat is doorgevoerd dan zou je de optie wel moeten zien en kan je je modem in bridge zetten 🙂 

Tommes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Marijn, graag. Wat zijn de gevolgen van omzetten van 6 naar 4?

Tommes
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi Marijn, was inmiddels ook de chat via service ingeklommen, de connectbox is aangepast en de optie was er! Dus nu de connectbox op bridge gezet, alles gereset, uit en aan en nu lijkt alles weer te werken. Komende dagen monitoren of de WiFi nog steeds zo fluctueert, of dat dit de oplossing was…

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Tommes Top, super dat je het via de chat al hebt kunnen regelen! Van het omzetten naar IPv4 zal je verder niks merken 🙂 Laten we het inderdaad even in de gaten gaan houden hoe het nu gaat! Mocht je alsnog problemen ervaren of mocht het nu gelukkig wel stabiel zijn, dan horen we het graag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic