Jeffreyover

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Instabiele wifi - Google Home verliest iedere nacht connectie

Hallo!

Wij hebben sinds een jaar een tweetal Google home apparaten aangesloten. Beide verliezen iedere nacht echter hun connectie en moet ik ze opnieuw verbinden    . Beide apparaten werken wel naar behoren in een andere woning.

Ik heb inmiddels een separate modem, een Mesh oplossing m.b.v de door Ziggo aangeraden wifiboosters opgezet en een losse 2.4 verbinding geprobeerd, maar helaas nog geen oplossing gevonden. Ziggo support heeft me aangeraden om dit euvel ook op dit forum te plaatsen. Hebben jullie wellicht nog ideeën of tips? 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr Jeffrey 

5 Reacties 5
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

hoe staan je wifi instellingen?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Jeffreyover, welkom op de Community! 

Wat gek dat je dit iedere nacht gebeurd met de Google Home apparatuur. Persoonlijk heb ik dit zelf nog nooit ervaren, maar ik kan goed begrijpen dat elke ochtend opnieuw verbinden niet handig is. 
Ik zie dat @anoniemforum  al aan het mee denken geslagen is. Kun je deze vraag beantwoorden? En waar ik benieuwd naar ben is of de Google Home apparaten de enige apparaten zijn die dit probleem ervaren. En je geeft aan opnieuw verbinden. Is dat dan daadwerkelijk ook met het invoeren van het wachtwoord enzovoort? Of alleen het wifi netwerk aanklikken? 

kussie300

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag,

 

hier bijna hetzelfde probleem alleen misschien nog iets extremer. De google home geeft bij aanmelden eerst aan dat er een fout is opgetreden, daarna lijkt hij te verbinden met wifi en doet hij het even.

10 minuten later hetzelfde probleem.

 

Ook mijn draadloos audiosysteem (HEOS) moet ik elke dag opnieuw verbinden met wifi, erg irritant. 

Het lijkt op een instabiele wifi.

 

hoor graag een mogelijke oplossing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Jeffreyover Zet de volgende instellingen eens als hieronder en dan in plaats van 86400 daar 604800 invullen, dan krijgt de apparatuur in plaats van 24 uur een IP adres, 7 dagen een IP adres.

Mogelijk lost dit het probleem op.

 

Bert_0-1641678026090.png

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @kussie300, welkom nog op de Ziggo Community!

 

Heb je het bericht van @Bert nog gelezen en toegepast? Ik ben erg benieuwd hoe het daarna gaat. Mocht je geen verbeteringen merken, start dan je eigen topic hierover, dan helpen we je daar verder! 

Uitgelicht topic