1
Vraag
2
Reageer en help mee
Qdos

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Instabiele verbinding, traag internet.

Beste Ziggo Community,

 

Ik heb het Internet & TV Max abonnement bij Ziggo, alleen de internet verbinding is instabiel.

Regelmatig traag internet zowel Wifi (Connectbox) als bedraad.

Opnames via de Mediabox (bedraad aangesloten) gaat ook niet vloeiend.

Bij een klik vooruit (spoelen) moet er al gebufferd worden, wat naar mijn inziens niet zolang hoeft te duren. 

 

Wanneer de problemen met de verbinding zich voor doen.

Dan zit in de speedtest de Wifi op ongeveer 30/50 Mbp/s, bedraad is dit dan 150/200 Mbps.

Ik weet dat de geadverteerde snelheid van 600Mbps misschien niet haalbaar is.

Maar ik zou wel graag wat meer in de buurt van die 600Mbps willen komen.

En in ieder geval een wat stabielere verbinding / internet snelheid.

 

Modem een tijdje stroomloos maken, verhelpt het probleem niet.

In de bijlage heb ik de up & downstream resultaten toegevoegd.

Bij de downstream kanalen 22 & 23 zie ik hoge waardes.

Ik heb alleen geen idee wat dit betekend of wat voor oorzaak dit heeft.

 

Vergeleken met wat andere topics, zie ik dat ik een andere of ouder type hoofdaansluiting heb.

Kan dit er iets mee te maken hebben.

Op het kapje van de hoofdaansluiting/splitter staat: UMU-1006

 

Hebben jullie advies, tips, ideeën hoe dit op te lossen valt?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite.

 

 

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De downstream vertoont veel ruis door instraling van 5G.

 

Het aftakelement UMU-01/1006 is verouderd en dient vervangen te worden door een splitter POA-01-B met nieuwe IEC/F-kabel groen/rood voor het modem. Daarnaast moet de (IEC/IEC-)kabel naar de decoder worden vervangen. Stekkers met plastic kapjes zijn afgekeurd en dienen niet meer te worden gebruikt omdat deze geen enkele vorm van afscherming bieden. Het AOP (DIO-01) is verouderd maar zou nog moeten voldoen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos nieuw aansluitmateriaal toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

 

Welke lengte TV-kabel heb je nodig? Een kabel van 1,5/3/5 meter kan worden toegestuurd, voor 7,5/10 meter kun je bij Ziggo Randapparatuur terecht.

Qdos
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo tobiastheebe, bedankt voor je snelle reactie.

 

Ik woon in een appartementencomplex en op het dak staat wel een antenne van Vodafone & KPN.

Ik weet niet zeker of die een 4G of 5G antenne is.

Is dat de instraling die er bedoeld word. Of is de ruis alleen afkomstig van het soort aansluiting in huis?

 

De splitter die dient vervangen te worden, kan die zo op de bestaande aansluiting aangesloten worden.

Of moet ook de hoofdaansluiting aan de muur vervangen worden.

Is dit prima zelf te doen of moet hiervoor een monteur van Ziggo langs komen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De ruis door instraling is primair afkomstig van KPN 5G. Vodafone zendt 5G vooralsnog alleen uit op 1.835 MHz via DSS samen met 4G, dit ligt buiten het door Ziggo gebruikte frequentiespectrum.

 

Het aftakelement kan 1:1 vervangen worden door de nieuwe splitter, dit kun je zelf doen. Wel zijn er nieuwe kabels nodig, zoals ik hierboven aangaf.

 

Wat betreft de te vervangen TV-kabel, welke lengte heb je hiervoor nodig? Een kabel van 1,5/3/5 meter kan worden toegestuurd, voor 7,5/10 meter kun je bij Ziggo Randapparatuur terecht.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Qdos, welkom nog hier op de Ziggo Community! Ik begrijp dat er wat nieuwe aansluitmaterialen nodig zijn en bestel die direct voor je. Een nieuwe splitter en modemkabel komen je kant zo snel als mogelijk op per brievenbuspost 😉

Voor je decoder kan ik een kabel van maximaal 5 meter bestellen. Hoeveel meter heb je precies nodig? Bij meer dan 5 meter kun je een bestelling plaatsen in onze randapparatuur shop welke Tobias al genoemd heeft hier.

Qdos
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Erik,

 

Bedankt voor je reactie en het toesturen van de benodigde spullen.

De coax kabel voor de tv heb ik in een langere variant nodig.

Deze heb ik inmiddels ook via jullie webshop besteld.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoe staat het er momenteel voor @Qdos? Heb je de aansluitmaterialen inmiddels in huis en is het aansluiten gelukt? We horen graag van je.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic