Goedenavond,
Op 16-04-2025 heb ik mijn internetabonnement gewijzigd van: Internet Max en TV Complete naar: Wifi Groot, TV Complete (Next).
N.a.v. deze wijziging werd meegedeeld dat er een nieuw modem verzonden zou worden.
Dit modem (Sagemcom F3896LG-ZG) heb ik na ontvangst aangesloten.
Sinds die tijd ervaren we meestal meerdere keren per dag dat er geen internet e/o Wifiverbinding is. Dit uit zich bijv. in het niet laden van internetpagina's op lap- en desktops/telefoontoestellen, foutmeldingen in applicaties die tijdens thuiswerken gebruikt worden. Overigens blijft het Tv-signaal wel gewoon werken.
Deze problemen hadden wij niet tijdens gebruik van het vorige modem vandaar dat ik deze wijziging als oorzaak beschouw. Then again, het kan ook toeval zijn.
We maken dus gebruik van het genoemde modem; hierop is het WiFi-signaal uitgeschakeld.
WiFi gebruiken we via een drietal Deco smart Wifiboosters (TP-Link Deco M4 V1).
In andere topics met vergelijkbare problemen heb ik gezien dat een foto van het AOP, Splitter en de info van een aantal tabbladen van het modem benodigd zijn. Deze heb ik toegevoegd.
Indien er meer info gewenst is, laat het me dan s.v.p. weten.
Hopelijk kan iemand me hier meer info verschaffen over de oorzaak, en liever nog: de oplossing.
Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en moeite!
Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
03-05-2025 20:22:58 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
03-05-2025 19:47:14 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
03-05-2025 19:26:48 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
03-05-2025 19:04:45 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
03-05-2025 18:47:16 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QO
03-05-2025 18:46:56 warning MDD message timeout;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 18:29:39 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
03-05-2025 18:29:21 notice GUI Login Status - Login Fail from LAN interface
03-05-2025 18:16:23 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 18:10:05 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
03-05-2025 14:51:55 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QO
03-05-2025 14:51:36 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 12; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 14:51:35 warning MDD message timeout;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 13:52:17 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QO
03-05-2025 13:51:54 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 10 12; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 13:51:53 warning MDD message timeout;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 13:51:34 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 10 12; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 13:51:33 warning MDD message timeout;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 13:37:54 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QO
03-05-2025 13:37:39 warning MDD message timeout;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 13:37:28 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QO
03-05-2025 13:36:47 warning MDD message timeout;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 12:16:20 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QO
03-05-2025 12:16:01 warning MDD message timeout;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 11:13:47 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QO
03-05-2025 11:13:46 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 10 12; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 11:13:45 warning MDD message timeout;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 11:13:42 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 12; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 11:13:41 warning MDD message timeout;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 10:58:59 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 10:28:29 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 09:57:22 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 08:56:33 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 08:51:44 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 08:50:31 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 08:42:46 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 08:40:24 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 08:28:26 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
03-05-2025 08:01:57 notice CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QO
25-04-2025 20:35:57 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
08-04-2024 14:02:49 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 586000000 3.6 39 QAM 256 2
2 578000000 3.7 39 QAM 256 1
3 594000000 3.5 39 QAM 256 3
4 602000000 3.4 39 QAM 256 4
5 610000000 3.4 39 QAM 256 5
6 618000000 3.2 39 QAM 256 6
7 626000000 3 39 QAM 256 7
8 634000000 2.8 39 QAM 256 8
9 642000000 2.7 39 QAM 256 9
10 650000000 2.6 39 QAM 256 10
11 658000000 2.6 39 QAM 256 11
12 666000000 2.6 39 QAM 256 12
13 674000000 2.5 38 QAM 256 13
14 682000000 2.3 39 QAM 256 14
15 690000000 2.1 39 QAM 256 15
16 698000000 2 39 QAM 256 16
17 706000000 1.8 39 QAM 256 17
18 714000000 1.8 39 QAM 256 18
19 722000000 2 39 QAM 256 19
20 730000000 2.1 39 QAM 256 20
21 738000000 1.9 39 QAM 256 21
22 746000000 1.8 39 QAM 256 22
23 754000000 1.7 39 QAM 256 23
24 762000000 1.4 39 QAM 256 24
25 770000000 0.9 39 QAM 256 25
26 778000000 0.6 39 QAM 256 26
27 786000000 0.5 38 QAM 256 27
28 794000000 0.6 38 QAM 256 28
29 802000000 0.9 38 QAM 256 29
30 810000000 1.1 38 QAM 256 30
31 818000000 1 38 QAM 256 31
32 826000000 0.8 38 QAM 256 32
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Goed (Locked) 39 23 0
2 Goed (Locked) 39 22 8
3 Goed (Locked) 39 33 8
4 Goed (Locked) 39 32 8
5 Goed (Locked) 39 41 8
6 Goed (Locked) 39 56 8
7 Goed (Locked) 39 67 8
8 Goed (Locked) 39 133 8
9 Goed (Locked) 39 200 8
10 Goed (Locked) 39 219 8
11 Goed (Locked) 39 219 8
12 Goed (Locked) 39 318 7
13 Goed (Locked) 38 2895 7
14 Goed (Locked) 39 417 7
15 Goed (Locked) 39 500 7
16 Goed (Locked) 39 705 7
17 Goed (Locked) 39 790 7
18 Goed (Locked) 39 12842 38
19 Goed (Locked) 39 2227 10
20 Goed (Locked) 39 489 7
21 Goed (Locked) 39 852 7
22 Goed (Locked) 39 1026 7
23 Goed (Locked) 39 1393 7
24 Goed (Locked) 39 2438 7
25 Goed (Locked) 39 4672 6
26 Goed (Locked) 39 7752 7
27 Goed (Locked) 38 10019 7
28 Goed (Locked) 38 14110 7
29 Goed (Locked) 38 8795 7
30 Goed (Locked) 38 6247 7
31 Goed (Locked) 38 13281 7
32 Goed (Locked) 38 25847 7
D3.1 Downstream kanalen
Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
159 168 4K 3301 QAM 4096 368
D3.1 Downstream kanalen
Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159 Goed (Locked) 39 0.1 4001810852 74390800
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
0 58800000 49.3 5120 QAM 64 1
1 52000000 49.3 5120 QAM 64 2
2 45200000 48.8 5120 QAM 64 3
3 38400000 48.3 5120 QAM 64 4
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0 ATDMA 0 0 0 0
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
D3.1 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
7 15.6 40.2 2K QAM 64
D3.1 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
7 OFDMA 312 74000000 3 0
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedenavond Jesse,
Allereerst dank voor je bericht en de in gang gezette acties.
Daar waar mogelijk zullen we trachten om de uitval te registreren. Mijn vrouw werkt vanuit huis en zij is vaak de eerste die de uitval merkt omdat dan de verbinding met de bedrijfsapplicaties wegvallen. Ik heb haar gevraagd hier de komende dagen extra op te letten en tijdstippen en de duur van de onderbrekingen bij te houden. Jullie metingen zullen echter nauwkeuriger zijn. De onze zijn afhankelijk van het opmerken van de gevolgen van de uitval.
De Deco's zijn sinds de laatste factory reset van de modem niet meer aangesloten om deze zodoende uit te sluiten (of aan te wijzen) als oorzaak.
Deze reset was vandaag om 17:18 en om 17:21 was de registratie afgerond.
De meting die jij gedaan hebt, was op een later tijdstip waarbij je enige onregelmatigheden hebt vastgesteld.
Daarmee lijken de Deco's al uitgesloten te zijn, maar ik laat ze evenzogoed nog uitgeschakeld.
Echter, mochten de momenten van uitval in de komende dagen te vaak voorkomen e/o te lang zijn, dan is zij genoodzaakt om verder te werken via een MiFi-router of om naar kantoor te gaan. De uitval heeft direct invloed op de continuïteit van de bedrijfsprocessen van haar werkgever.
De onderbrekingen lijken overigens van vrij korte duur te zijn, variërend van enkele seconden tot enkele minuten, m.u.v. vandaag uiteraard. Die duurde veel langer. Tijdens de momenten van uitval wordt er gebruik gemaakt van een VPN verbinding met de werkgever van mijn vrouw die (lichte) bedrijfsapplicaties gebruikt. Zelf heb ik gemerkt dat de verbinding met mijn Raspberry Pi t.b.v. Home Assistant regelmatig aangeeft: "Verbinding verbroken. Opnieuw verbinden…" of een webpagina die niet laadt.
Helder, dank je.
In de doos van de eerste Sagemcom zat inderdaad een groen/rode kabel.
Medewerkster KS claimde dat de rood/rood standaard in de doos zit.
Ik zal het verlossende antwoord vrijdag hopelijk kunnen geven. 😉
F/F rood/rood + POA-254 waren enige tijd onderdeel van het installatiepakket toen de Mediabox Next nog standaard werd uitgestuurd.
Ubee UBC1318ZG is nog een prima modem en ondersteund ook Docsis 3.1 is dus nog prima bruikbaar in bridge mode met een eigen router achter het modem,
ook is het Ubee UBC1318ZG compacter dan de Sagemcom
Een kleine update:
Onze dochter en ikzelf waren buitenshuis werkzaam vandaag.
M'n vrouw geeft aan geen problemen te hebben ervaren vandaag.
In de netwerkhistorie staan 9 MDD messages, op 2 na allemaal in de nacht of begin van de ochtend.
Wat me verder opvalt, is dat de waarden van de ED3.0 Downstream kanalen nu een nog negatievere waarde hebben bij Vermogen (dBmV), variërend van -6.1 tot -9.4.
Gister was dat nog variërend tussen 0.9 en -3.9.
Weet niet of het gerelateerd is, maar zag vanmiddag bij zowel RTL4 als RTL 5 de melding:
Lees verder voor een online check cs2004
Sorry, deze zender doet het even niet. We helpen je online graag verder.
Etc. etc.
Verder vertoonde de zender Disney Jr ontzettend veel artefacten, ongeveer over 2/3 van het beeld vanaf de onderkant.
Zie de bijlagen svp.
Er gaat duidelijk iets mis in de downstream, zowel de Rx als de MER liggen nu rond de benedengrens van de door Ziggo gestelde streefwaarden. Gelet op de constateringen van Jesse lijkt de oorzaak bij de EV/multitap te liggen. CS2004 duidt op een signaalprobleem en houdt hier waarschijnlijk verband verband mee, zo ook de artifacts/blokvorming. De MDD timeouts komen nu naast CID 10 + 12 ook op 32 voor.
Nu na 17:00 uur alweer 5 nieuwe MDD time-out meldingen, 1 daarvan bevat 11 kanalen. De overige gaan meestal over kanalen 10 en 12, soms met 32 en soms met 159.
08-05-2025 18:47:22 | notice | CM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 4 10 12 26 27 28 29 30 31 32 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
08-05-2025 18:47:15 | warning | MDD message timeout;CM-MAC=d8:cf:61:89:52:82;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
@Jesse Indien mogelijk, zou ij s.v.p. ook een update kunnen geven over je meting(en)?
Hoe hoger het kanaal, hoe lager de Rx + MER. Met de huidige waarden is het niet verwonderlijk dat op de hoogste kanalen uitval begint op te treden.
@Jesse @tobiastheebe
Goed, heb het modem (met een dag vertraging) binnengekregen en deze zojuist aangesloten.
(zat een rood/groene kabel zoals al voorspeld en niet de rood/rood volgens de KS)
Deco set nog steeds niet aangesloten.
In de bijlagen de waarden van up- en downstream en de netwerkhistorie.
Hoor graag weer je/jullie mening m.b.t. de waarden.
Wat betreft de waarden is (zoals verwacht) niets nieuws te melden, de historie laat vooralsnog geen bijzonderheden zien.
Ik begrijp hieruit dat de instabiliteit nog steeds voorkomt na de modem swap? Overigens kan dit verband houden met het signaalprobleem in de downstream.
Ja, daar lijkt het wel op.
Vanavond tijdens het spelen van Division 2 kreeg ik een Delta-03 melding.
The error codes DELTA-01, DELTA-02, DELTA-03, DELTA-04, DELTA-05, and DELTA-06 occur when the game has failed to connect with the server.
Het ontstaan van een Delta-03 melding kan ook een andere oorzaak hebben, maar deze leek qua timing samen te vallen met een MDD melding.
10-05-2025 22:11:30 | warning | MDD message timeout;CM-MAC=38:17:b1:3d:ec:68;CMTS-MAC=00:29:c2:01:73:25;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
Goedemiddag @ErEmBee ,
Jammer dat de modemswap niet de oplossing blijkt te zijn. Dit was inderdaad te verwachten, gezien de signaalwaardes. Het lijkt me verstandig om een monteur ter plekke te laten kijken, ook naar de eindversterker (straatkast). Er gaat duidelijk iets niet helemaal goed, en de metingen bevestigen dit. Al moet ik daarbij zeggen dat het op afstand lastig te zeggen is waar het precies misgaat, maar de kans is zeer groot dat dit buitenshuis ligt.
Toch lijkt het handig voor onze beeldvorming om eerst individueel een monteur in te plannen, aangezien we (nog) geen andere meldingen hebben ontvangen. Daarom heb ik alvast een afspraak voor je ingepland op vrijdag 16 mei, tussen 08:00 en 11:00 uur. Je kunt deze afspraak via Mijn Ziggo aanpassen naar een datum en tijd die jou beter uitkomt.
Houd je ons op de hoogte nadat de monteur langs is geweest?
Hallo Jesse,
Bedankt voor het inplannen van de monteur.
Ik was helaas wel genoodzaakt de afspraak te verzetten; de monteur komt nu a.s. zaterdag tussen 10:30 - 13:30.
Zodra hij geweest is zal ik hier een update geven.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.